Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på noe angående det å ta en master ved et annet universitet enn det man tilhører. Jeg skal avslutte en bachelor i psykologi nå i vår, og lurer på å søke meg inn på master i logopedi. UiB ser ut til å kun ha bachelor i generell psykologi (og andre bachelor-utdannelse) som opptakskrav, og jeg lurer derfor på om jeg skal søke der. Fristen er 15. april. Men hvordan går jeg fram for å søke? Er det via Samordna Opptak, eller må jeg være student ved UiB?

AnonymBruker
Skrevet

Du søker via søknadsweb. Samorda opptak har ingenting med masterutdanninger å gjøre.

http://www.uib.no/utdanning/opptak/masterstudium/masterprogram-i-helsefag her finner du også link til søknadsweb

Tok selv masteren min ved uib, men har bachelor fra annet studiested. Hadde som deg en del spørsmål iht dette, så jeg sendte mail til studiekoordinator, fikk veldig god hjelp.

Du finner nok kontaktinfo på uib.no

AnonymBruker
Skrevet

Du søker via søknadsweb. Samorda opptak har ingenting med masterutdanninger å gjøre.

http://www.uib.no/utdanning/opptak/masterstudium/masterprogram-i-helsefag her finner du også link til søknadsweb

Tok selv masteren min ved uib, men har bachelor fra annet studiested. Hadde som deg en del spørsmål iht dette, så jeg sendte mail til studiekoordinator, fikk veldig god hjelp.

Du finner nok kontaktinfo på uib.no

Tusen takk. Etter å ha lett litt så jeg også linken til søknadsweben.

Skal ta og kontakte UiB før jeg søker. Takk for hjelpen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett kan du søke deg inn på master på de fleste universiteter. Det er derimot noen som er veldig strengt ifht. fagkombinasjon. På UiO måtte jeg ha noen helt konkrete fag i fagkretsen for å kunne komme inn på master i statsvitenskap. Rimelig irriterende å måtte studere et år ekstra for å ta to fag, når jeg allerede var overkvalifisert. Er nå på master i utlandet der de var lure nok til å se på helheten og skjønner at for å få de beste kandidatene kan man ikke kreve at alle har tatt de samme fagene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...