AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 I stua har familen en felles laptop som alle har tilgang på å bruke. Som regel sitter den som bruker laptoppen i sofaen eller i stolen v/ sofaen. Ved siden av sofaen har vi et laptopbord som denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20078234/ Det jeg er så lei av er at det hele tiden er et evig rot rundt laptoppen og laptoppbordet. Det er ladeledning, mus+ ledning og øretelefoner m/ ledning. Noen ide om hvordan man kan få det til å bli litt orden i alle ledningene/tilbehøret? En ide jeg har er å kjøpe trådløs mus. Da har man i alle fall en ledning mindre. Andre ideer?
Gjest navnelapp Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Vi har ein slik under skrivebordet, det hjelper veldig. Alle kablar, ruteren og anna rusk ligg der, og tek ingen plass. Endret 30. mars 2012 av Alt godt
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Jeg husker dessverre ikke hva nettsiden het, men jeg har sett en side som har oversikt over diverse "artige" løsninger, hvor man for eksempel har hengt ledningskaos i dekorative mønster på veggen. En annen meget enkel måte å gjøre det på er å småkveile ledningene og tre dem inn i doruller. Ikke så dekorativt, men likevel. Blir orden i kaoset.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Takk for tips. Finnes det noe (feks en "hengekrok) jeg kan skru fast på laptopbordet jeg viste til i startinnlegget? Da kunne man hengt øretelefoner og ladeledninger over der. ts
Zoë Castillo Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Hva med å kjøpe en sånn veskehenger,som en bruker til å få veska til å henge ved et bord? Den kan du jo evt lime fast.
Lutetium 71 Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 (endret) Trådløs mus hjelper mye på, prøv å få tak i en modell med en minisender, så slipper du en stygg sender med ledning som dingler. Trådløst headsett vil være avhengig av en lader, og den trenger jo ofte strøm fra andre steder enn laptopen, og da er du like langt. Prøv å feste laderen til laptopen oppunder bordet (mer eller mindre permanent, ettersom hvor vanlig det er å bruke laptopen andre steder), og kjøp en skjøteledning. Denne kan du feste på bordbeina med strips i samme farge som beina. Endret 1. april 2012 av Lutetium 71
Zoë Castillo Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Trådløs mus hjelper mye på, prøv å få tak i en modell med en minisender, så slipper du en stygg sender med ledning som dingler. Trådløst headsett vil være avhengig av en lader, og den trenger jo ofte strøm fra andre steder enn laptopen, og da er du like langt. Prøv å feste laderen til laptopen oppunder bordet (mer eller mindre permanent, ettersom hvor vanlig det er å bruke laptopen andre steder), og kjøp en skjøteledning. Denne kan du feste på bordbeina med strips i samme farge som beina. Det var lurt! Laderen kan jo festes med borrelås under plata.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå