tr.heimspia83 Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Jeg var i går å kjøpte bilsete for barnet vårt som skal komme til verden i oktober. Thorsov har tilbud på disse bilsetene for 2490 kr. Satt ned 1000 kr. Det er tillogmed billigre enn man får dem i sverige og danmark nå. Dette er med bunnen som skal festes på setet Bare et tips til dere alle sammen 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Dette er med bunnen som skal festes på setet .....også kjent som isofix-base
tr.heimspia83 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2012 .....også kjent som isofix-base Haha! Ja jeg glemte ordet, men du skjønte godt hva jeg mente 3
Mayami Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Så kjekt å vite!! Da blir det tur til Torshov i morgen!
tr.heimspia83 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2012 Så kjekt å vite!! Da blir det tur til Torshov i morgen! Bra jeg kunne hjelpe noen iallefall!
Gjest frøken am Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Jeg var i går å kjøpte bilsete for barnet vårt som skal komme til verden i oktober. Thorsov har tilbud på disse bilsetene for 2490 kr. Satt ned 1000 kr. Det er tillogmed billigre enn man får dem i sverige og danmark nå. Dette er med bunnen som skal festes på setet Bare et tips til dere alle sammen KUN tilbud på isofix, ikke "vanlig" feste?
Fru Filifjonka Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Basen kan vel brukes med både isofix og belte.
MiniMjau Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Er dette et godt bilsete? Hvilken test har setet vunnet? Endret 30. mars 2012 av MiniMjau
tr.heimspia83 Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Er dette et godt bilsete? Hvilken test har setet vunnet? Fantastisk bilsete, vunnet nesten alle testene jeg har sett på samtlige forum og tester i bla NAF blader osv Frøken am: Kan brukes på både iso-fix og uten Endret 30. mars 2012 av tr.heimspia83
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Og for de som av ulike grunner ikke vil/kan slå til på dette tilbudet nå, de aller fleste babyutstyrskjeder har kampanje på CabrioFix til denne prisen(eller 2390,-) med jevne mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Er dette et godt bilsete? Hvilken test har setet vunnet? Begynner å bli noen år siden sist det vant noen test. Men så har det heller ikke vært testet i alle testene siden heller. Forøvrig vanskelig dette med testvinnere av bilstoler. Stort sett er det bare en eller to gruppe 0/1 bilstoler med i hver test. Og så lenge ikke flere seter av samme kategori er testet opp mot hverandre er det nesten vanskelig å si hvilke som er best i test.
Meaty Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Jeg tror det er to forskjellige baser til dette setet, med eller uten Isofix. Ei venninne kjøpte dette setet, og hun hadde fått med base som det ikke var Isofix-fester på, hun måtte tilbake til butikken og få riktig base. Vi har også dette setet, og er veldig fornøyde. Grunnen til at det er på tilbud så ofte, er vel at det har kommet en ny modell som heter Maxi Cosi Pebble i samme kategori.
Gjest frøken am Skrevet 30. mars 2012 #13 Skrevet 30. mars 2012 Ahhaaaa, så det er for både sete og base, som passer til begge typer? Er så forbanna misfornøyd med setet vårt fra Britax, så det skal byttes ut.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #14 Skrevet 30. mars 2012 Jeg tror det er to forskjellige baser til dette setet, med eller uten Isofix. Ei venninne kjøpte dette setet, og hun hadde fått med base som det ikke var Isofix-fester på, hun måtte tilbake til butikken og få riktig base. To forskjellige baser ja. EasyFix som kan festes enten med Isofix eller setebeltet og Easy Base 2 som kun kan festes med setebeltet.
MiniMjau Skrevet 30. mars 2012 #15 Skrevet 30. mars 2012 Ahhaaaa, så det er for både sete og base, som passer til begge typer? Er så forbanna misfornøyd med setet vårt fra Britax, så det skal byttes ut. Hvilket britax-sete har du? Jeg står mellom et britax-sete og dette maxi-cosi-setet....
Gjest frøken am Skrevet 30. mars 2012 #16 Skrevet 30. mars 2012 Hvilket britax-sete har du? Jeg står mellom et britax-sete og dette maxi-cosi-setet.... Britax BabySafe har vi, cowmoflage :gjeiper: Den er nok like sikker som alle de andre, men den virker som det er satt sammen av billig plastikk. Den er ganske skarp i setet, ungen sitter veldig. Ikke heldig for en rygg på tre mnd. Dessuten har bøylen gått i stykker. Og setet er knapt brukt! Synes den er styrete å feste...sliter litt med sporene. Så jeg kjøper ikke Britax Baby igjen. Andre er kanskje fornøyd, men her skal det byttes!
Stinelin Skrevet 31. mars 2012 #17 Skrevet 31. mars 2012 Har akkurat fått et foredrag fra min sikkerhetsfikserte svigerinne om at Maxicosi Cabriofix er det beste man kan få tak i, og hun leser som regel alt av tester som går på sikkerhet. Vet at hennes meninger ikke gjelder som fasit, men tviler på at det skal være noe galt med disse setene. Vi fikk heldigvis akkurat kjøpt brukt
tr.heimspia83 Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #18 Skrevet 31. mars 2012 Har akkurat fått et foredrag fra min sikkerhetsfikserte svigerinne om at Maxicosi Cabriofix er det beste man kan få tak i, og hun leser som regel alt av tester som går på sikkerhet. Vet at hennes meninger ikke gjelder som fasit, men tviler på at det skal være noe galt med disse setene. Vi fikk heldigvis akkurat kjøpt brukt Akkurat derfor jeg også valgte å gå for denne Jeg ble rådet til å aldri kjøpe bilsete brukt, men det kan jo hende at man er heldige å kjenner de som selger og vet at de er ærlige Jeg har hørt (ikke ta det for fast fisk da!) at dersom en mindre kollisjon, så er det et eller annet i ryggen på setet som skades, som ikke kan sees uten å demontere hele setet. Dermed kan det være risikabelt å kjøpe et brukt sete. Folk som regel lar være å informere om det skal ha skjedd noe med setet tidligre... Som sagt er det ikke sikkert at stemmer, men svigerinna mi er litt som di Hun sjekker opp det meste og har allerede gjort en del erfaringer med mange forskjellige vogner og slikt fram til nå. Barnet hennes blir 3 år nå i Mai...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #19 Skrevet 31. mars 2012 Littegrann off topic, men må bare skyte inn et sp.mål, siden det var snakk om det: må basen byttes ut også ved en evt kollisjon og etter 5 år? Har aldri helt fått grep på om det gjelder alt eller bare setet.. Regner med det egentlig er alt, men har bestandig hørt/lest "setet er ikke sikkert etter en kollisjon og skal derfor ikke brukes mer". Og "setet bør byttes ut etter 5 år, da det ikke er garanti for sikkerheten mere".
Stinelin Skrevet 31. mars 2012 #20 Skrevet 31. mars 2012 Jeg ble rådet til å aldri kjøpe bilsete brukt, men det kan jo hende at man er heldige å kjenner de som selger og vet at de er ærlige Vi handler av svigerinna mi, og vet at hun aldri ville solgt et skadet sete til tanteungen sin, så denne handelen er rimelig trygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå