Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2004 #1 Skrevet 17. januar 2004 Dere får ha meg tilgitt om dette har vært oppe tidliere her i forumet. Bruker sygate software brannmur. Er det noen som har erfaringer med den? Det er noe som heter "advanced rules", hvor man kan åpne/stenge porter og protokoller, hoster etc. Trenger man legge mye arbeid ned i dette? En anne ting er; Hvor mye trenger man å legge i sikkerheten generelt på en privat maskin? har en Intel Pentium 200Mhz Steinaldermaskin med andre ord... Ikke mye spennende på den heller. Kjørte avast antivirus, men "on access" scanner brukte for mye cpu, så jeg avinstallerte den. Sikkert ikke så lurt, men... Kort sagt:hva bør man ha, og hva trenger man ikke?
Arkana Skrevet 18. januar 2004 #2 Skrevet 18. januar 2004 Har ingen erfaring med akkurat de du nevner, jeg bruker selv den brannmuren som følger med i XP i tillegg til AntiVir XP. Samboeren min kjenner til den brannmuren du nevner og sier at du ikke trenger legge spesielt arbeid i det med å åpne/stenge porter etc. Det enkleste er bare å ta det som det kommer, når du får opp spørsmål om å tillate noe å sende informasjon inn/ut. Brannmur og anti-virusprogram er uansett et minimum når det gjelder sikkerhet på maskinen. I tillegg kjører jeg AdAware med jevne mellomrom, og jeg kjører oppdatering på Windows (det skjer automatisk) og virusprogrammet jevnlig.
jordbær Skrevet 18. januar 2004 #3 Skrevet 18. januar 2004 Det beste er å starte med alt lukket, og så etterhvert åpne når du trenger det. (Standardporter bør være åpne.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå