AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har konto i to banker, Skandiabanken og DNB, tidligere Postbanken. De siste årene har Skandiabanken vært min "dagligbank" siden den har vært så og si gratis og brukervennlig. Nå når jeg har blitt mer "voksen" ser jeg fordelen av å ha en bank å gå til om jeg skulle lure på noe, sette inn penger, når jeg skal ha lån, depositum osv. Vurderer derfor å kutte Skandiabanken helt og fortsette med kun DNB. Hvordan foregår dette i praksis? Kan jeg bare stikke innom et DNB-kontor, også fikser de alt (overføre fra sparekonto, BSU-konto, brukskonto) for meg?
Gjest Cessie Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Jeg tok kontakt med banken jeg ville bytte til, og så fikset de resten (flytting av lønnskonto, sparekonto og lån).
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Jeg tok kontakt med banken jeg ville bytte til, og så fikset de resten (flytting av lønnskonto, sparekonto og lån). Flotte saker! Men det er vel kanskje lurt å gjøre en del "forarbeide" først, f.eks. gi beskjed om ny konto til Lånekassen og arbeidsgiver, betale ned evt. kredittkort ( ) osv først?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 ville aldri byttet til den banken der,de er frekke og ubrukelige
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Å overføre pengene på de vanlige kontoene gjør du enkelt selv ved å legge inn en betaling fra den gamle til den nye kontoen. Det som er litt mas er BSU og å oppdatere de som sender penger til deg og avtalegiroene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå