AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Noen ganger er livmortappen så lavt som 3 cm inn i skjeden, er det veldig lavt? Den er aldri så høyt oppe at jeg ikke når den, og aldri lenger oppe enn kanskje maks 6-7 cm. Er det helt unormalt? Har født...
Crazyparrotwoman Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Noen ganger er livmortappen så lavt som 3 cm inn i skjeden, er det veldig lavt? Den er aldri så høyt oppe at jeg ikke når den, og aldri lenger oppe enn kanskje maks 6-7 cm. Er det helt unormalt? Har født... nei dette er ikke normal(mne hvem kan si de er normal), er du sikker på at du er så kort? igjennomsnittlengden er 11-14 cm fra åpningen til livmortappen. jeg vil anbefale deg en tur til gynekologen jeg, bare for sikkerhets skyld =)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 nei dette er ikke normal(mne hvem kan si de er normal), er du sikker på at du er så kort? igjennomsnittlengden er 11-14 cm fra åpningen til livmortappen. jeg vil anbefale deg en tur til gynekologen jeg, bare for sikkerhets skyld =) Livmortappen er aldri helt i toppen hos meg, skjeden fortsetter liksom litt videre oppover...
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Dette er helt normalt og tappen flytter er høyt eller lavt ettersom hvor du er i syklus. Når du nærmer deg mensen eller har mensen så er den lavt nede, er du gravid er den veldig, veldig høyt oppe og ellers varierer det i forhold til syklus. Hilsen lege 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Dette er helt normalt og tappen flytter er høyt eller lavt ettersom hvor du er i syklus. Når du nærmer deg mensen eller har mensen så er den lavt nede, er du gravid er den veldig, veldig høyt oppe og ellers varierer det i forhold til syklus. Hilsen lege Takk.. Men sist jeg var gravid var livmortappen veldig lavt nede de første ukene før livmoren flyttet seg oppover. Er det normalt da?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Takk.. Men sist jeg var gravid var livmortappen veldig lavt nede de første ukene før livmoren flyttet seg oppover. Er det normalt da? Det meste er normalt når det gjelder livmortappen og dette var sjelden spørsmål før det ble utbredt med såkalt "tappetafsing". Det beste er å ikke drive å kjenne etter og heller gå til jevnlig kontroll hos lege slik man skal. I begynnelsen av graviditet er lavt og høyt like normalt, men den skal flytte seg oppover og være tett lukket og litt hard etter noen uker. Dog så er det forskjell på om du har født før eller ikke. Så i steden for å bekymre seg og spørre på forum så spør man hos legen på svangerskapskontroll.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Er du gravid? Om den er bare 3 cm fra skjedeåpningen så kan du jo ikke ha sex. Klarer du det? Cervix forandrer seg i lengde og konsistens i løpet av syklusen, men 3 cm fra skjedeåpningen er veldig langt nede. Jeg synes du skal snakke med en lege. Man kan ha livmorfremfall, da detter livmoren nedover.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Er du gravid? Om den er bare 3 cm fra skjedeåpningen så kan du jo ikke ha sex. Klarer du det? Cervix forandrer seg i lengde og konsistens i løpet av syklusen, men 3 cm fra skjedeåpningen er veldig langt nede. Jeg synes du skal snakke med en lege. Man kan ha livmorfremfall, da detter livmoren nedover. Som sagt så går skjeden lenger opp enn det, så sex er ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Og du er sikker på det er selve livmortappen? Er det lenge siden du var til gynekolog? Det kan være en muskelknute som vokser ut av livmormunnen, men da skulle det kanskje ha vært ubehagelig å ha sex. Det beste er nok om du tar en sjekk hos lege/gynekolog istedet for å gå og lure og spørre her.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Som sagt så går skjeden lenger opp enn det, så sex er ikke noe problem. Jo, men livmorhalsen er ganske tykk. Det må jo gjøre vondt? Hvis det er livmorhalsen da. Jeg synes du bør snakke med en lege eller gynekolog.
Crazyparrotwoman Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 sikker på at det ikke er g punket du kjenner da :S
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 sikker på at det ikke er g punket du kjenner da :S Ja det er jeg 100% sikker på, vet hvordan tappen kjennes ut Gynekologen min har aldri nevnt noe på det. Lurte bare på om noen andre også opplevde å ha lav livmortapp.
Crazyparrotwoman Skrevet 30. mars 2012 #13 Skrevet 30. mars 2012 Ja det er jeg 100% sikker på, vet hvordan tappen kjennes ut Gynekologen min har aldri nevnt noe på det. Lurte bare på om noen andre også opplevde å ha lav livmortapp. daså =) jeg har aldri opplevd det. heldigvis så koster det ikke mye å få professionel hjelp i norge, sånn hvis det plager deg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå