Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et dilemma som dere egentlig ikke kan svare på, vil bare ha litt innspill.

Jeg fikk en mini-pc til jul av min kjære, og ble glad og han var stolt over å kunne gi det til meg. Men denne pcen er uffattelig treig, og jeg orker nesten ikke bruke den fordi den bruker så lang tid på å åpne programmer osv. Har vært slik siden starten. Noe som er rart fordi det er en god prosessor på den, og den er ganske tom. Jeg har egentlig lyst på en mac. Men er det teit av meg å bruke 10 000 på en Mac når jeg faktisk har en ganske ny pc? Føler kjæresten kan bli skuffa når jeg kjøper en ny maskin, bare noe mnd etter han ga meg en.. for han tror jo minipcen funker greit. Jeg har penger til å kjøpe ny mac, men det vil svi litt i lommeboka.. så er det verdt det? Jeg bruker kun data til surfing for det meste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mac selv, og synes absolutt den er verdt pengene. Men hvis du hovedsaklig skal bruke den til surfing så får du en langt billigere pc som er like god til ditt bruk, så sparer du en del penger.

Til kjæresten din så kan du jo si noe så enkelt som at du har bruk for en vanlig pc også, for minipc er på ingen måte like bra som en pc/mac, den blir mer som en "skrivemaskin" og er godt egnet til f.eks skolebruk.

Skrevet

Jeg har et dilemma som dere egentlig ikke kan svare på, vil bare ha litt innspill.

Jeg fikk en mini-pc til jul av min kjære, og ble glad og han var stolt over å kunne gi det til meg. Men denne pcen er uffattelig treig, og jeg orker nesten ikke bruke den fordi den bruker så lang tid på å åpne programmer osv. Har vært slik siden starten. Noe som er rart fordi det er en god prosessor på den, og den er ganske tom. Jeg har egentlig lyst på en mac. Men er det teit av meg å bruke 10 000 på en Mac når jeg faktisk har en ganske ny pc? Føler kjæresten kan bli skuffa når jeg kjøper en ny maskin, bare noe mnd etter han ga meg en.. for han tror jo minipcen funker greit. Jeg har penger til å kjøpe ny mac, men det vil svi litt i lommeboka.. så er det verdt det? Jeg bruker kun data til surfing for det meste.

Hva slags programmer bruker du? De mini-pc'ene er ikke like gode som en normal pc, men kan ofte være gode nok til hverdagsbruk. Hvor mye RAM har du?

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Jeg kjøpte en macbook for en 5-6 år siden. Den var min beste venn i 5 år, gjorde alt det den skulle og var rask og fin til den plutselig døde en dag. Men jeg var veldig fornøyd i og med at jeg hadde hatt samme ma skin i 5 år uten problemer!

(Spilte t.o.m litt wow på den et par av de åra, og det også taklet den kjempefint).

Nå har jeg ikke tatt meg råd til ny mac, så jeg sitter her med en drittminipc som jeg har hatt lyst til å kaste i veggen mange ganger (heldivis ble den litt bedre etter at jeg klistra et appleklistremerke midt på topplokket :fnise: )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville ha installert et annet operativsystem på den mini-PCen, hvis det kun er tregt OS som gjør at du mistrives med den.

Gjest Jim Jones
Skrevet

Som hjemmebruker uten avanserte behov er en idiot om en kjøper noe annet en Apple som laptop. Men igjen, en er like idiot om en kjøper andre produkter fra Apple. Maskinvare med Microsoft på er ødelagt maskinvare. fullstendig ubrukelig.

Skrevet

Kan bare svare for meg selv, men jeg tror nok jeg hadde blitt litt lei meg om jeg hadde kjøpt ny pc til kjæresten og han hadde kjøpt seg en ny bare måneder etterpå. Det er jo også noe å tenke på... :sjenert:

Skrevet

Enig med Michellebelle, og jeg har aldri sett verdien av å ha Mac. Ser rett og slett ikke noe grunn for å betale såpass mye mer. Og skal man en gang late som om man er anti MS, er ilke Apple løsningen, finnes også Linux. :)

Synes Apple er irriternde restriktiv.

Gjest Jim Jones
Skrevet

Enig med Michellebelle, og jeg har aldri sett verdien av å ha Mac. Ser rett og slett ikke noe grunn for å betale såpass mye mer. Og skal man en gang late som om man er anti MS, er ilke Apple løsningen, finnes også Linux. :)

Synes Apple er irriternde restriktiv.

Apple er perfekt for folk som ikke vet noe, og som ikke vil vite noe, om hvordan slike maskinerier virker. Derfor anbefaler jeg alle å skaffe seg en macBook. Resten av epleverdenen er søppel og de produktene går hjeg hardt imot. AiFhaooone er djevelns verk. og AjTjunes tar fra deg alle dine rettigheter som forbruker. Satans verk!

AnonymBruker
Skrevet

Apple er perfekt for folk som ikke vet noe, og som ikke vil vite noe, om hvordan slike maskinerier virker. Derfor anbefaler jeg alle å skaffe seg en macBook.

1. Folk som ikke bryr seg nevneverdig om datamaskiner, er en del, men ikke alle.

2. Omgås du bare idioter?

Gjest Jim Jones
Skrevet

1. Folk som ikke bryr seg nevneverdig om datamaskiner, er en del, men ikke alle.

2. Omgås du bare idioter?

Vi bor i en nasjon med idioter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...