AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Etter at jeg ble gravid, har jeg fått veldig mye utflod. Har vært gravid to ganger tidligere, men aldri opplevd tilsvarende. Jeg har behandlet meg med canesten en gang tidligere i graviditeten, og da ble ting bedre. Dette er ca en måneds tid siden, og nå begynner den voldsomme kløen igjen. Sist gang forsøkte jeg meg først på vivag eller hva det nå heter (for å gjenopprette balansen i underlivet), uten særlig virkning. Bør jeg forsøke dette en gang til, eller gå direkte på canesten? Er hyppig bruk av canesten noe som er anbefalt under graviditeten? Flere som er plaget med det samme? Noen tips? Ikke gjør det saken bedre at jeg er avhengig av sukker og sex-lysten er veeeeldig økende heller...
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Det er visstnok ikke farlig og behandle sopp under graviditeten. jeg ville nok tatt en slik canesten pille itillegg til krem. Det er vanlig og få sopp under graviditeten. Pass på og ikke vask med sterk såpe og for varm vann. Hvis det kommer ilbake like fort kanskje du burde be legen se på det. Det kan jo være noe annet?:-)
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Jeg klør også sinnsykt nedentil. Kan våkne om natta av at jeg ligger og klør meg i søvne, så mye at senga nesten rister. Hos legen ble det tatt herpes-test (noe det ikke var, heldigvis) pga at det kan være farlig for gravide. Men ubehaget er der likefullt, nå prøver jeg bare å smøre med diverse salver (zinksalve f.eks) og håpe at det forsvinner. Det har hovnet opp der nedentil, og er visstnok veldig rødt, ifølge legen, men hun kunne ikke se nøyaktig hva det var. Synes ikke det minner om sopp, når jeg har hatt det før, har det vært helt annerledes, i allefall.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Er veldig vanlig med hyppige soppinfeksjoner under graviditet og det klør!!! Behandle med Canesten (er ikke farlig under svangerskap) men om det ikke gir seg med kløe etter 7 dager må man kontakte lege
Charlie28 Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Jeg hadde det problemet selv når jeg gikk gravid. Tror jeg var innom en 3-4 kurer med canesten i løpet av de 9 mnd. Utrolig irriterende. Men heldigvis er det ikke farlig å bruke den typen medikamenter/behandling. Men er en fordel å ta det opp med lege/jordmor, da det KAN være noe annet, men som oftest er det bare en vanlig soppinfeksjon pga tullete hormonbalanse.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Jeg klør også nedentil. Spesielt på kjønnsleppene og rundt klitoris, men det blir bedre ved bruk av cannesten selv om det virker som det kommer tilbake. Her om dagen hadde jeg klødd meg så fælt at kjønnsleppene var helt røde og såre. Måtte bare kle av meg nede og legge meg i senga og skreve, siden det gjorde vondt bare trusa var inntil....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå