AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Er så lei av jobben min, trives ikke og synes den er dritt kjedlig. Vet jeg må beholde denne til jeg får noe annet. Mister lysten til å gå på jobben, nesten så jeg vil ringe meg syk hver gang.Men jeg gjør såklart ikke det! Noen som har vært igjennom det samme her ?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Er så lei av jobben min, trives ikke og synes den er dritt kjedlig. Vet jeg må beholde denne til jeg får noe annet. Mister lysten til å gå på jobben, nesten så jeg vil ringe meg syk hver gang.Men jeg gjør såklart ikke det! Noen som har vært igjennom det samme her ? ja og jeg tror du skal være litt lurere enn jeg var. Finn deg en annen jobb snarest, eller si opp og sats på at du finner en ny jobb. Jeg holdt ut og ble utbrent av det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Søkt på mange jobber, men får ingen av dem. Slutte på jobben tør jeg ikke, da jeg ikke har noe annet og gå til. -ts
Gjest _Blomsten_ Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Jeg er i samme situasjon som deg. Helt greit arbeidsmiljø, men arbeidsoppgavene er så kjedelige at jeg blir deprimert av det. Søker og søker, holder ofte på å gi opp, men må bare holde ut og tenke at det ordner seg.
Bjørn82 Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Jeg tror det er ganske vanlig at folk har det sånn som deg. Jeg har også hatt det sånn. Hadde vært deilig å bare gått å plukket seg en jobb man hadde lyst på. hehe.. Men samme situasjonen her.. Med unntak av at jeg for tiden synes det er ok å jobbe som jeg gjør.
Gjest strykebrett Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Har du mulighet til å ta en deltidsjobb ved siden av? Det er ofte veldig vanskelig å få seg 100% stilling i første omgang, de fleste ansetter noen de har hatt på oppdrag eller på deltid først, slik at de vet hva de får. Så ved å til littegranne et annet sted så kan det hende det dukker opp muligheter for ny jobb på deg.
Gjest Elissima Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Samme situasjon her og, jeg liker virkelig ikke jobben min. Har helt supre kolleger, finner på masse sosialt med de men har funnet ut at kundeservice ikke er min greie og vil vekk asap. Anbefaler ikke å slutte med mindre du har noe annet å gå til.. jobbmarkedet er litt vanskelig nå.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 http://www.dagbladet.no/2012/03/31/kultur/debatt/nav/trygdesnylter/20924592/ Print ut, ta med på NAV og si at du vil bli forsørget helt til noen "oppdager" deg og dine "spesielle" evner. Hvis mange nok gjør det, vil de kanskje tuppe denne fyren på hue og ræva ut av systemet til første og beste drittjobb (håper jeg). (Ikke ment som seriøst forslag.)
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #10 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har det som deg TS. Men her er verken arbeidsmiljø eller arbeidsoppgaver ok. Sjefen utnytter meg fordi vi er venner og vil spare penger, det baksnakkes hele tiden, sjefen snakker om feil andre ansatte gjør til ansatte det ikke gjelder.. Jeg gjør alltid en ekstra innsats, men ikke en gang har det blitt satt pris på. En av de ansatte er så jæ*** lat og gjør aldri arbeidsoppgavene sine, og sjefen lar det passere - gang på gang. Det får aldri konsekvenser.. DRITTLEI og snart derpimert. Har 2 unger og en mann som får dagpenger fordi han ikke har jobb. Må derfor bare holde ut til jeg finner noe annet. Lett? Nei, absolutt ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Ts som skriver: Vil helst ikke ut med hvilken jobb jeg har,redd for å bli gjenkjent. Men kan si så mye som at jeg prøver, prøver og atter prøver å gjøre mitt beste med humøret.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Som du ser så er du ikke alene TS. Og jeg er "glad" jeg ikke er alene. Den jobben jeg har nå synes jeg er helt grei. Problemet er kollegaene. På den ene siden har du overlegne behandlere som tror de er bedre enn meg..selv om jeg har like bra utdannelse, og på den andre sider er det de som er falske og baksnakker. Har prøvd å la det passere og prøver å være hyggelig, men det går en grense og nå er jeg litt krass med de som ikke kan oppføre seg. Hva kan man gjøre? Tviler på at det er så mye å gjøre med jobben vi har...men vi må bare søke og søke på andre jobber, klage og syte når det ikke går helt vår vei, og så søke litt mer. Håper du finner jobben du vil ha, og håper at det hjelper å vite at du ikke er alene! 3 dager med jobb nå og så er det påskefri i 5 dager :D
Drizzt Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Er så lei av jobben min, trives ikke og synes den er dritt kjedlig. Vet jeg må beholde denne til jeg får noe annet. Mister lysten til å gå på jobben, nesten så jeg vil ringe meg syk hver gang.Men jeg gjør såklart ikke det! Noen som har vært igjennom det samme her ? Ja, jeg har vært gjennom det samme. Grunnen var dårlig arbeidsmiljø og kolleger som ikke var akkurat drømmemedarbeidere. Kjempe irriterende når du er den eneste som gjør jobben sin, ikke blir sykemeldt et par dager annenhver uke fordi man føler seg trøtt (hva slags grunn for sykemelding er det for nå?). Jeg begynte å mistrives bare noen få uker etter at jeg begynte og jeg ble så lei alt som skjedde der og sjefen som absolutt ikke kunne fikse problemene, at jeg bare sluttet før jeg klarte å finne meg ny jobb. Fikk ny jobb en måned senere og det var mye, mye bedre. Jeg følte meg i mye bedre humør, fikk jobbelysten tilbake, trives mye bedre. Hvis du ikke vil risikere å slutte før du har funnet en ny jobb, gjør ditt beste å finne ny jobb og si opp.
Gjest Tirkes Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Been there, før jeg fikk nåværende jobb. Det var så ræva som det kunne bli. En skikkelig utakknemlig jobb, lav lønn, idiotiske skift, tunge tak og generelt lite utfordrende. Jeg var så lei. Jeg holdt ut til jeg fikk ny jobb. Jeg fikk det helt på hjernen plutselig at nå skal det søkes. Snakket litt med sjefen på forhånd og sa at jeg ønsket meg en stilling mer relevant utdannelsen min og om han ville stå som referanse på CVen, og det ville han (Takk og pris for en OK sjef i det minste). Søkte på alt jeg kom over, og fikk napp til slutt. Ny arbeidsplass ville ha meg inn med det samme, og gammel arbeidsplass var avhengig av å ha meg der. Jeg fikk jobbe færre skift på gammel arbeidsplass i oppsigelsestiden og begynte på opplæring på deltid til ny arbeidsplass. Det ble veldig mye jobbing i starten med to jobber og mye nytt, men det sørget for at jeg ikke gikk uten inntekt og ikke følte jeg at jeg mistet trygghet heller, siden jeg var heldig nok til å få fast jobb. Kort sagt, mitt tips: Åpen med nåværende sjef - søk som om du er arbeidsløs. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå