Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på hvordan jeg skal si opp.

Burde jeg først snakke med sjefen min på enrom og fortelle det, for å så sende skriftelig?

Burde jeg sende per e-post, eller på et ark?

Jeg sier opp fordi det har vært endringer i bedriften som har gjort at jeg orker ikke jobbe der lenger.

Det er ikke arbeidsoppgavene som er spesielt vanskeilge, det er ikke én spesiell person jeg missliker eller blir plaget av. Problemet er rett og slett personalpolitikken.

Selv har jeg opplevd nedstemthet, søvnproblemer, mareritt, manglende matlys og fysisk ubehag på grunn av dette (type kvalme, klump i magen, muskelsmerter og andre stress-plager). Det er flere ganger hvor jeg bare har falt sammen i gråt med en gang jeg har kommet hjem, fordi jeg blir så lei meg og frustrert av å være på jobb.

Når jeg er ærlig med meg selv, så drikker jeg mer enn jeg vanligvis ville gjort, på grunn av jobben (enten ved å ta den "helt ut" for å bare glemme en spesielt vanskelig dag, eller ved å ta noen glass vin på kvelden for å "roe ned" nervene).

Jeg er ikke alene om dette. Det er flere som har gått ut i langtidssykemelding og jeg har ikke snakket med en eneste på som har noen lunde samme stilling som meg (det er flere titalls av oss) som er fornøyd.

Alle jeg har snakket med på jobben sier de opplever det samme som meg. Jeg har aldri opplevd lignende ved tidligere arbeidsplasser.

Burde jeg si det som det er, at måten de driver bedriften på gjør at jeg ikke klarer å jobbe der mer, eller burde jeg si noe om at jeg "føler det er på tide med litt forandring".

Dette er kanske teite spørsmål, men tidligere arbeidsplasser har vært vikariat og/eller i mindre bedrifter hvor jeg bare har gitt muntlig oppsigelse :sjenert:

(oi, når jeg leser om alle plagene jeg får av å jobbe der, ser jeg at jeg må si opp ASAP)

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har bare bedd om å snakke med sjefen privat, sagt at jeg sier opp , for så å levere en skriftlig oppsigelse. Du trenger ikke å oppgi grunnen til at du slutter, jeg har iallefall aldri gjort det.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lurt å oppgi grunnen til at man slutter. Hvis du skal gjøre det, så burde du i alle fall juge og si at du er klar for nye utfordringer. Du skal tross alt sette arbeidsgiveren som referanse.

Gjest Spinell
Skrevet

Gjør oppsigelsen skriftlig. Du er ikke pliktig til å oppgi noen grunn.

Med økning i sykefravær og i tillegg oppsigelser pleier det å ringe noen bjeller hos arbeidsgiver. Og gjør det ikke det, så er det neppe håp for bedring uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg sende e-post eller ha et ark som jeg leverer til lederen min?

Jeg er redd han skal spørre om hvorfor jeg sier opp, og må derfor ha en begrunnelse klar på forhånd.

Vi har fått en fordobling av mellomledere den siste tiden, som har ført til mange kokker og mye søl...

De har for mange ansatte i fohold til arbeidsmengden, som har ført til at de må finne på egne arbeidsoppgaver. For det meste består det i konstant endringer av rutiner, surr og å finne "feil" de kan "rette opp i" (av type "det er mange som tar lange dopauser, hvordan kan vi korte ned på dobesøkene?").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...