Gå til innhold

Betale med euro på ferge i norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt rakblakk, mangler 9 kroner for å kunne ta fergen hjem til mor så jeg kan være der i påsken.

Men jeg har nok til å kunne betale i euro, hva er sjangsen for at jeg får betale i euro? Er det i det hele tatt mulig? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt rakblakk, mangler 9 kroner for å kunne ta fergen hjem til mor så jeg kan være der i påsken.

Men jeg har nok til å kunne betale i euro, hva er sjangsen for at jeg får betale i euro? Er det i det hele tatt mulig? :sukk:

Jeg vet ikke, men de fleste passasjerene du spør vil veksle med deg. Jeg ville iallfall ha vekslet med deg, eller gitt deg en tier, dersom jeg var i nærheten.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan kanskje komme an på hvilket fergeselskap du skal bruke, også. Du får sikkert et bedre svar om du ringer det aktuelle selskapet.

Hvis de ikke tar Euro får du se om du finner noen flasker å pante.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste gjør det,men du får beskjed om at du må betale det gebyret det koster de å veksle inn i banken,så det kan bli en dyr billett

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å få mor til å overføre noen kroner til deg?

Skrevet

Send meg en PM så kan jeg overføre en tier til deg ;)

Dersom fergen er på et turiststed er det stor mulighet for at de tar Euro.

Skrevet

HVIS de godtar Euro får du nok ganske sikkert kun betalt med sedler.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan betale med Euro, men det er 40-100 kr i gebyr i tillegg til billetten, og du kan kun betale med sedler. De fleste ferger tar kredittkort av alle typer. Har jobba på ferge i 12 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...