Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 20 år og vil abonnere på jente/dameblad. Men jeg vet ikke helt hvilke. Har gått lei av mag og det nye. Syns ikke det er så spennende å lese om sminke og mote. Liker godt sånne små fortellinger fra virkeligheten. Litt mer dokumentarer. Også inntresert i helse og undersøkelser. ja, kommer ikke på noe mer. Men ikke sås mye mote og sminke hvert fall :)

Er det noen jenteblader for meg da? Vet dere om noen? :P

Hva leser dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Woman er det en del sånne "dokumentarer" og fortellinger fra virkeligheten osv. Liker ikke det bladet selv nå lengre nettopp pga av dette:p Jeg er den som vil ha mer sminke o.l. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for det! høres jo ut som noe for meg :)

Noen som vet noe om cosmopolitan?

AnonymBruker
Skrevet

Av damebladene liker jeg Cosmopolitan best! Synes det er mye svada i de andre..

Men nå har jeg faktisk gått over til å kjøpe ukeblader i stedet, som Hjemmet, Allers og Norsk ukeblad. Synes det som står der er mer relevant for meg og mine interesser, synes det blir litt mye mote, sminke og sex i de andre bladene (og jeg er bare 22, så er jo i målgruppa til "damebladene").

• Liker 1
Gjest energibånd
Skrevet

Dameblader leser jeg ikke, men jeg kan anbefale deg illustrert vitenskap og teknisk ukeblad. :jepp: Jeg leste dameblader da jeg var yngre, men ble lei av å lese artikler som "Hvordan gå ned i vekt", "Stjel stilen.", "Få drømmemannen på kroken" og klassikeren "Dette liker HAN!"

Skrevet

Dameblader leser jeg ikke, men jeg kan anbefale deg illustrert vitenskap og teknisk ukeblad. :jepp: Jeg leste dameblader da jeg var yngre, men ble lei av å lese artikler som "Hvordan gå ned i vekt", "Stjel stilen.", "Få drømmemannen på kroken" og klassikeren "Dette liker HAN!"

Åh, ja, det er såå mye "dette liker HAN!" "Sånn får du DRØMMEMANNEN på KROKEN!" "Dette liker gutta i senga" etc.

Kjempemoro med hardt fokus på HAN!!! for meg som er lesbisk. Har ikke lyst til å bare lese homoblader, heller, akkurat. For mote, sminke og ekte historier liker jeg godt. Jeg er jo femilesbe, så jeg gidder ikke lese om det siste i rutete skjorter og buksekjetting! :gjeiper:

(Det verste er at jeg egentlig ikke tuller - i siste BLIKK er det en artikkel om Trinny og Susannah: Oppdrag lesber!!)

Men alt det guttemaset kunne de roa litt ned på, altså. For all del, jeg skjønner det må med. Men heeele tida, på forsida, i hver minste notis?! Syns Woman er verst der, egentlig. Tenker at om man er litt yngre og mer usikker føler man at man er unormal om man ikke er på mannebeinjakt.

• Liker 1
Skrevet

Skulle jeg valgt et jenteblad i dag tror jeg det ville blitt Elle. Da jeg var tjue hadde jeg valgt Cosmopolitan, tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Dameblader er så uendelig antifeministiske. De bidrar bare til å opprettholde myten om at kvinner er enkle skapninger som helst bare vil tenke på utseende, kjærlighet og barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv utenlandske blader. Cosmopolitan UK eller Glamour UK f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Aftenposten Innsikt

• Liker 1
Skrevet

Leste åpningsinnlegget først nå, og ser at jeg burde svart anderledes.

Jeg ville nok styrt unna jente-/dameblader, og heller kjøpt et magasin som f.eks. Aftenposten Innsikt, National Geographic o.l.. Jeg liker ikke Illustrert vitenskap, da jeg synes det er for overfladisk og artiklene inneholder for ofte en del feil, men mange liker det. Syn og segn er også et svært bra magasin, og synes du det er ok å lese nynorsk anbefaler jeg det.

Anbefaler deg å gå i en Narvesen-butikk med godt utvalg og se på bladene der, kanskje bla forsiktig i noen av dem, og kjøp gjerne med deg flere forskjellige som du kan lese og sammenligne i ro og mak hjemme. :)

Skrevet

Hvis du bor i Oslo: Gå på Nasjonalbiblioteket og bestill Det Nye fra 70-tallet. KNALLgode virkelighetsfortellinger :)

Aftenposten Innsikt er bra, men litt tungt synes nå jeg, passer ikke helt til lett underholdning. Jeg liker også Hjemmet, mye lesestoff, har lest det siden jeg var 18.

• Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Leser ikke blader og anbefaler ikke å bruke penger på det.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten er det jo mulig å bestille prøveabb. på flere blader og se hva som faller i smak. Disse bladkioskene på nett gir d eg muligheten til å teste 2-4 nummer for en rimelig penge, bare husk å avbestill om du ikke liker bladet. Jeg har testet iForm og Reiselyst så langt, ble ikke imponert. Fikk nettopp Vagabond i posten, og det virker bra ved første øyekast i alle fall. Ellers kjøper jeg jo Cosmo UK og Glamour UK innimellom, og Aftenposten Innsikt stort sett hver gang. Sistnevnte kan føles tungt om man går for å lese alt på en gang, men bladet er kjempeinteressant for oss som ikke abbonerer på Aftenposten.

Jeg liker å lese historier fra virkeligheten, reise, helse, mat og mye mer. Ikke spesielt opptatt av mote og sminke.

Illustrert vitenskap og illustrert historie faller ikke i smak hos meg. Amerikanske blader styrer jeg også unna, da det virker som om de har så mye reklame.

Gjest energibånd
Skrevet

Men alt det guttemaset kunne de roa litt ned på, altså. For all del, jeg skjønner det må med. Men heeele tida, på forsida, i hver minste notis?! Syns Woman er verst der, egentlig. Tenker at om man er litt yngre og mer usikker føler man at man er unormal om man ikke er på mannebeinjakt.

:5:

Jeg liker ikke Illustrert vitenskap, da jeg synes det er for overfladisk og artiklene inneholder for ofte en del feil, men mange liker det. Syn og segn er også et svært bra magasin, og synes du det er ok å lese nynorsk anbefaler jeg det.

Illustrert vitenskap er nok ikke den beste kilden til kunnskap, men det er morsom lesning som kanskje vekker interessen for naturvitenskap. Jeg syns artiklene er morsomme å lese, og det er lettlest for ufaglærte, artiklene er jo forenklet og ikke så detaljerte. Jeg ville f.eks aldri anbefalt physics world til en som ikke studerer naturvitenskap, da det er viktig med forkunnskap for å forstå artiklene som står der.

Gjest Elyssa
Skrevet

Hvis du vil ha typisk dameblad, så anbefaler jeg Stella! De har stoff for de med litt mer mellom øra :) litt virkelighetsstoff, litt psykologi, litt kjærlighet og sex, litt forskning, litt mote :) veldig bra!

Jeg har for øvrig likt Woman lenge, men har akkurat avsluttet abbonementet mitt. Ble for mye sånn tull..

Så nå leser jeg mest interiørblader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...