AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Hei! Jeg er en mann som alltid har likt å gå i dameklær en sjelden gang, og jeg elsker lekre kjoler og skjørt, strømper, topper og mer. Det blir til at jeg kanskje handler noe fra nettbutikker innimellom. Men jeg har hatt SÅ lyst til å gå bort til dameavdelingen på H&M eller andre butikker (Lindex) og virkelig se over masse dameplagg, prøve dem osv., men jeg trekker meg alltid i siste liten.... det er bare så FLAUT. Noen ganger har jeg sett an de som jobber der, om det er andre menn i butikken (det vil jeg ikke at det skal være), prøvd å forestilt meg hvordan damen(e) i butikken ville reagert om jeg ba henne om å få gå og prøve en kjole...osv. osv. Utrolig slitsomt! Hvordan ville du som kvinne taklet det å få en mannlig kunde i dameavdelingen hvor du jobber?? Ville det blitt lattermildt rundt middagsbordet hjemme hos familien din, altså samtaleemne? Ville du fortalt det til noen i det hele tatt? Bare noen tanker fra en nervøs mann.... 1
Aldrisur Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Det hadde ikke vært noe samtaletema rundt vårt kjøkkenbord i hvert fall. Tror mange butikkansatte opplever dette, og at toleransen for menn i dameklær er stor i 2012. 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Vi hadde nok pratet om det, fordi vi ikke er vant til det, men det hadde bare vært med praten. Har ingen fordommer mot deg! 13
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Det hadde ikke vært noe samtaletema rundt vårt kjøkkenbord i hvert fall. Tror mange butikkansatte opplever dette, og at toleransen for menn i dameklær er stor i 2012. Tusen takk for hyggelig svar! Det at menn bruker dameklær burde jo strengt tatt ikke vært noe verre enn at damer bruker herreklær, men det er noe med det å komme inn i butikken eller bort til kassa og se folk inn i øya altså..... en mann som kommer og handler dameklær mener jeg. Jeg ville nok blitt litt skjelven og rød i toppen. Det burde ikke være sånn, men kanskje det er jeg selv som er med på å bygge opp dette "tabuet" når jeg tenker sånn som jeg gjør... Jobber du i butikk?? TS 2
mirama Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Hvorfor må du prøve klærne? Kjøp de du liker, ingen stusser over det. Jeg hadde tenkt at du kjøpte klær til dama di 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Hvorfor må du prøve klærne? Kjøp de du liker, ingen stusser over det. Jeg hadde tenkt at du kjøpte klær til dama di Sikkert fordi han vil vite om de passer 20
anonymeline Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har solgt både damesko og dameklær til to-tre forskjellige menn, to av dem ble faste kunder (jobbet i disse butikkene i tilsammen 5 år, disse to faste kundene handlet varer av meg flere ganger i året, alle årene.) Jeg tenkte helt ærlig ikke så mye over det, litt sånn "hver sin smak" og hjal de slik jeg ville hjulpet alle andre kunder. Synes du skal hoppe i det, hvis selgeren reagerer så er det bare å overse det og vite at de er sneversynt! 8
Hoppetaujenta Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Jeg hadde tatt den kunden seriøst, på lik linje med andre som ville prøve/kjøpe klær i "min" butikk. Det som hadde foregått mellom meg og kunden hadde gått inn i det som jeg tenker på som taushetsbelagt info, noe som kun blir mellom meg og den som handlet der. Syns at det hadde vært hyggelig å forhåpentligvis kunne hjelpe. Endret 29. mars 2012 av Hoppetaujenta 4
Kosemose Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde lagt meg ekstra i selen for at det ikke skulle føles dumt for deg, og for meg ville det vært viktig at du følte deg vel og komfortabel. Lykke til med kleskjøpene dine! 12
Aldrisur Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Jeg synes ikke det er det spor rart at du synes dette kan være litt skummelt. Man vet jo aldri hva slags preferanser akkurat den butikkansatte har som møter deg akkurat den dagen du tar mot til deg for å gå å handle. Jeg jobber ikke i butikk, men mange av mine venninner og bekjente gjør det, og jeg vet at de ikke hadde gjort noe nummer av en sånn opplevelse. Tenk så mye grusomt og ondskapsfullt som skjer rundt oss om dagen. Vi omgis av drap, terrorisme, krig og sult og det som verre er, og så skal vi henge oss opp i en uskyldig mann som ønsker å kle seg som en dame? Nei, det skulle bare mangle at vi ikke skal tåle såpass. Stå på og lev ut drømmene dine mann - og håper du bare får fine opplevelser med det. 7
Hoppetaujenta Skrevet 29. mars 2012 #11 Skrevet 29. mars 2012 Stå på og lev ut drømmene dine mann Og jeg plusser på: "stå på og lev ut kvinnedrømmene dine, mann! Skulle da bare mangle. Det er nå livet pågår! Det hadde faktisk vært hyggelig å gå sammen med deg på prøve-klær-turer, selv om du kanskje ikke tror så mye på min "ekspertise" når du ser på mine nokså enkle kjoler i min avatar, hehe... Jeg er i alle fall god til å støtte moralsk, når det er noe jeg tror på, som er verd å kjempe for. Så det såh. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #12 Skrevet 29. mars 2012 Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde lagt meg ekstra i selen for at det ikke skulle føles dumt for deg, og for meg ville det vært viktig at du følte deg vel og komfortabel. Lykke til med kleskjøpene dine! Tusen takk Kosemose og alle andre hyggelige damer her!!! Skulle ønske en av dere jobbet i en klesbutikk som jeg kunne kommet til.....lol TS
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 Og jeg plusser på: "stå på og lev ut kvinnedrømmene dine, mann! Skulle da bare mangle. Det er nå livet pågår! Det hadde faktisk vært hyggelig å gå sammen med deg på prøve-klær-turer, selv om du kanskje ikke tror så mye på min "ekspertise" når du ser på mine nokså enkle kjoler i min avatar, hehe... Jeg er i alle fall god til å støtte moralsk, når det er noe jeg tror på, som er verd å kjempe for. Så det såh. Awwww..... SÅ hyggelig sagt av deg!!! TS 1
Aldrisur Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 Kanskje det er noen her inne som jobber i klesbutikk og som kan invitere deg til en hyggelig shoppingdag TS? 2
Hoppetaujenta Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Awwww..... SÅ hyggelig sagt av deg!!! TS "...fordi du fortjener det!" Endret 29. mars 2012 av Hoppetaujenta 2
SoftKitty Skrevet 29. mars 2012 #16 Skrevet 29. mars 2012 Jeg jobber ikke i klesbutikk men jeg ville ikke syntes det var rart eller ubehagelig. Du vet at mange butikker har åpent kjøp-ordning, så du kan kjøpe klærne, ta med hjem og prøve, og så ta med tilbake? H&M har feks 10 dager åpent kjøp sålenge lappen er på og klærne ikke er brukt. Hvis du synes det er litt flaut, eller hvis det er mange jenter i lokalet så du ikke vil prøve,så kan du jo si at du kjøper til dama og at du derfor lurer på om det går ann å returnere klærne hvis de ikke passer henne. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #17 Skrevet 29. mars 2012 jeg ville bare utført en god service som jeg vanligvis pleier. hva folk handler er ikke min sak jeg er der for å hjelpe og ta i mot betaling.og jeg går heller ikke rundt etter jobb eller på jobb å snakker om kunder og hva de har kjøpt eller noe.det anser jeg som oppførsel som ikke hører hjemme noe sted. 3
Gjest Cuntzilla Skrevet 29. mars 2012 #18 Skrevet 29. mars 2012 Kan ikke si at jeg har møtt noen butikkansatte som ser på den daglige omgangen med kunder som taushetsbelagt info! Jeg vet ikke om dere lyver for å være snille her, men det snakkes på bakrommet og man forteller samboeren sin om hvordan dagen har vært. De aller sprøeste kundene blir historier på julebordet. Sorry, sånn er det. Når det er sagt så er ikke en mann som kjøper dameklær en særlig sprø historie. Jeg ville behandlet deg med respekt, tatt deg seriøst og hentet kjoler til deg. Er du en høflig og oppegående fyr så er du en god kunde som vi liker. Du skulle bare visst hvor mange fæle og/eller klin gærne folk man møter i servicebransjen, en mann i kjole er ingenting. Hadde jeg fortalt det videre til noen så hadde det nok vært med beundring, synes det er tøft av deg å gjøre det. 8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #19 Skrevet 29. mars 2012 "...fordi du fortjener det!" Tuuuuusen takk!!!!!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #20 Skrevet 29. mars 2012 Jeg ville sett på det som en ekstra interessant utfordring å hjelpe deg med å finne noe som passet. Men, litt avhengig av størrelsen din, burde du kanskje vurdere noe annet enn H&M? Ellers foreslår jeg at du reiser til en naboby, hvis du har mulighet, og bare hopper i det. Hva er det verste som kan skje da? Og skjer det reiser du bare hjem igjen og drar ikke dit noe mer. Lykke til 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå