AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Har begynt å slite litt med smerter i knærne. Er dessverre veldig utrent, og vekten hjelper ikke på belastningen.. Holder på å begynne å trene, men tar ikke sjansen på å gå/jogge for mye på asfalt (det er det det er rundt her) i fall kneet skal bli verre. Har en treningssykkel som jeg har syklet litt på, men sist gang måtte jeg ta det veldig rolig fordi jeg fikk vondt. Er det noen som har tips til hvordan jeg best kan få trent opp muskulaturen rundt kneet? Bør jeg fortsette med sykling, men kanskje ta det litt rolig til musklene begynner å bli sterkere? Er det noen spesielle øvelser for styrketrening dere kan anbefale? Tar imot alle tips og råd med stor takknemlighet!
Gjest *Maja* Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Hvis du er veldig overvektig så burde største fokuset i første omgang være på kostholdet slik at du går ned i vekt og får mindre belastning på knær og skjelett. Svømming er et supert alternativ da det ikke er fare for noen belastningsskader.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Hvis du er veldig overvektig så burde største fokuset i første omgang være på kostholdet slik at du går ned i vekt og får mindre belastning på knær og skjelett. Svømming er et supert alternativ da det ikke er fare for noen belastningsskader. Spisingen jobber jeg med. Ligger på ca. 500kcal under dagsbehovet mitt. Takk for svar. Har tenkt på svømming. TS
Gjest *Maja* Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Spisingen jobber jeg med. Ligger på ca. 500kcal under dagsbehovet mitt. Takk for svar. Har tenkt på svømming. TS Da er du allerede godt på vei. Jeg ville absolutt begynt å svømme. Der får du kondis, styrke og det brenner kalorier som bare det Endret 29. mars 2012 av *Maja*
Bjørn82 Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Da er du allerede godt på vei. Jeg ville absolutt begynt å svømme. Der får du kondis, styrke og det brenner kalorier som bare det Også får man fin kropp av svømming. ;P
Gjest *Maja* Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Også får man fin kropp av svømming. ;P Ikke minst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå