AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Ok, jeg ville ikke bruke eggløsningstest før, men nå har det seg slik at etter to sykluser uten lykke ville jeg gå for det for å finne ut om det var noe galt med "systemet der nede". Statret dog litt sent med å teste, ifg pakkningsvedlegget skal man teste fra 11. dag etter mens og se om det klaffer noen av de dagene framover, jeg begynte den 13. dag, men fikk negativ to dager på rad. Jeg har normal syklus, det vil si 28 dager, og skulle egentlig hatt eggløsning idag ifg eggløsningskalkulator, men hadde symptomer i forrigegår, med feber og slim. Betyr det at egget har løsnet for tidlig og at det er derfor det er negativt på testen, eller hva kan det være? Og når man fruktbar, skal ikke testen slå ut i den perioden man er det? Stresser jeg for mye, eller hva er dette?
Athene Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Testen slår ut 1-2 dager før eggløsningen, så det er fullt mulig du testet for sent. Husk at EL 14 dager før mens kun er ett snitt, det variere en del fra kvinne til kvinne. Alt mellom 11 og 17 dager er normalt. Og eggløsningstester sier i det hele tatt lite om noe er feil eller ikke. Med regelmessige sykluser på 28 dager kan du egentlig ta utgangspunkt i at du har eggløsning, det eneste som ikke er helt sikkert er når. Men når du har slim og smerter har du jo også en god ide om det. Husk at sannsynligheten for å lykkes dersom man treffer på eggløsning fortsatt bare er 25%, så de aller færreste lykkes på de første 1-3 prøveperiodene.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Selvom du har EL trenger ikke EL-testen bli positiv. Jeg fikk aldri positiv el-test første gang jeg ble gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå