Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som 3 års høyskole student og ansatt i kommunen på et aldrshjem, hvor mye tjener man sån ca

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forskjellig fra kommune til kommune. I utgangspunktet får du nok assistentlønn (ca 125-130 kr timen) . Noen kommuner gir fagarbeiderlønn til studenter (som har fullført minst 2 år) innen helsefag.

Du kan jo også forhandle deg frem til lønn. Jeg er masterstudent og jobber i det offentlige i en fagarbeiderstilling, men får terapeutlønn.

AnonymBruker
Skrevet

spørs jo om det du har studert er relevant i jobben :P

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på om studiet du går er relevant for arbeidet på sykehjemmet. Det varierer også fra kommune til kommune.

Jeg går nå 2. året på vernepleien. Da jeg gikk første året var lønnen tilsvarende begynner lønn som assistent på ca 260.000,- pr år i full stilling, da jeg ble ferdig med 1. året gikk jeg opp til 330.000,- som gjelder både 2. og 3. årsstudenter. Mens i nabokommunen som jeg også jobber i har jeg 313.000,- nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på om studiet du går er relevant for arbeidet på sykehjemmet. Det varierer også fra kommune til kommune.

Jeg går nå 2. året på vernepleien. Da jeg gikk første året var lønnen tilsvarende begynner lønn som assistent på ca 260.000,- pr år i full stilling, da jeg ble ferdig med 1. året gikk jeg opp til 330.000,- som gjelder både 2. og 3. årsstudenter. Mens i nabokommunen som jeg også jobber i har jeg 313.000,- nå.

hvilke kommuner er det snakk om? :P

Skrevet

hvilke kommuner er det snakk om? :P

Det er Hamar og Ringsaker, Ringsaker har den høyeste lønnen.

AnonymBruker
Skrevet

330.000 som student er jo kjempebra! Her er nybegynnerlønna på vernepleiere uten erfaring 321 000 cirka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...