AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Jeg kunne gjerne tenke meg å besøke en dyrehage/dyrepark i Skandinavia et sted. Det trenger ikke være eksotiske dyr, men vil gjerne se ville dyr av noe slag. Kunne også tenkt meg å ta litt bilder, så gjerne et sted der det er muligheter for det.(Og det er et pluss om det er et sted som ikke tiltrekker seg mange små barn..) Noen som har tips?
Gjest Spinell Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Det er nok vanskelig å unngå småbarn helt, men hvis du besøker parkene på hverdager og utenom den verste fellesferietiden får du trolig mer fred. Langedrag, Vassfaret bjørnepark, Namsskogan familiepark og Polar Zoo er i alle fall de parkene jeg kommer på i forbifarten. Alle disse har dyr som finnes ville i den skandinaviske faunaen.
Møffi Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Kristiansand utenom høysesongen er vel også ganske rolig? Ellers har du jo f.eks Kolmården i Sverige
Ryvre Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Kolmården (Sverige) kan jeg anbefale. Er der hvert år selv Før kunne man kjøre selv gjennom safaridelen og få bjørnene helt opp til bilen, men pga enkelte idioter så er det nå slutt på det, men de har laget en slags taubane som tar en over hele safariområdet slik at man kan se ned på dyrene. I tillegg er parken man kan gå i veldig fin, har ikke opplevd sånn voldsomt med småbarn herjende rundt, men det er klart at småbarn i det hele tatt er vanskelig å unngå. Vet ikke om de har det i år, men tidligere har de hatt en offroadbane hvor man kan teste ut å kjøre 4x4 på en ganske morsom og liten bane (utenfor parken) De har en hjemmeside så man kan jo titte innom der og se hva de har av aktiviteter i år. Jeg er en over gjennomsnittet aktiv fotograf og har tatt utrolig mange fantastiske bilder av dyrene der. Kan lønne seg å sjekke ut når dyrene blir matet, da kan man få flotte bilder av bl.a bjørnene, og i fjor hadde de 3-4 unger som lekte seg veldig. Man kommer også veldig nærme tigerene og snøleopardene, hvor sistnevnte ofte er å se posere rett foran glasset mellom dem og publikummet. Ulvene er ikke så veldig skye, men de har mye skog rundt seg og kan derfor være vanskelige å se. Villhundene derimot kan være veldig vanskelige å se, og har ikke sett dem i det hele tatt før i fjor hvor de hadde valper som lekte og koste seg rett foran publikum Jerven er også ganske sky, men har man tålmodighet og er der på rette dagen så kan man få noen flotte bilder av dem Endret 30. mars 2012 av Ryvre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå