Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet når studiene begynner, altså hva som er første skoledag på UiT? Regner med det er i august en gang, men trenger å vite sånn ca dato. Fortrinnsvis er det årrstudiet i psykologi jeg tenker på, om det er av betydning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet

Datoen varierer, når jeg starta var det den 13. aug (fem år siden). Kick-off er alltid på en mandag, så regner med det blir den 13. i år også. 20. august blir for seint. Kick-off er som regel litt før alle kursene begynner med forelesning/seminar. Så om du ikke skal være med på kick-off og fadderuke, så anbefaler jeg å sjekke kurssidene på UiT sine nettsider for å se når de har oppstart. Men det er mulig det er litt for tidlig å sjekke nå.

AnonymBruker
Skrevet

Høstsemesteret 2012 starter tirsdag 14. august.

http://uit.no/studiesokere/studier_opptak/artikkel?p_document_id=67365

Slik det har vært de 2 siste årene har det vært velkomstmøte for hele universitetet og deretter fakultetsvis første dag. De øvrige dagene i første uke har det vært orienteringsmøter for de ulike fagene, som regel starter forelesninger 2. uke i semesteret, men det vil selvsagt kunne variere noe. Debutuka (fadderordninga) har kick-off første dag i semesteret og varer de 2 første studieukene.

AnonymBruker
Skrevet

AB over igjen.

Glemte å si at velkomstmøter og fagorienteringsmøter ikke er obligatoriske, men sistnevnte kan være greie å få med seg av praktiske årsaker. Hvis man ikke kan møte til semesterstart heter det at man skal si i fra, hvis ikke mister man studieplassen.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ville bare tipse om å følge UiT på Facebook:

https://www.facebook.com/UniTromso

Da kan du:

- gjøre deg kjent med UiT og studentbyen Tromsø

- få med deg siste nytt fra UiT

- stille spørsmål og komme med tilbakemeldinger

- delta i debatten og knytte kontakt med andre UiT-ere

- delta i konkurranser, melde deg på arrangementer og lignende

Mvh Liv-Inger,

rådgiver kommunikasjon og samfunnskontakt ved UiT :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...