Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er særlig Hundelovens § 5 jeg synder mot; Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Forrige dagen ble han bundet utenfor butikken i ca. ett minutt fordi jeg skulle kjøpe brød. Jeg så på klokken og det hele var over på 45 sek. I går ble han stående utenfor polet i 30 sek. fordi jeg skulle kjøpe en flaske vin. (Jeg løp gjennom butikken begge gangene og det var ingen kø i kassa, så jeg hev pengene på disken og løp ut igjen).

Jeg vet selvfølgelig at jeg kan gå to ganger; En gang med hunden og en gang for å utføre ærendet. Det virker bare så forbannet unødvendig å la hunden være hjemme når jeg likevel skal ut å gå et stykke og ærendet i den "andre enden" er av svært kortvarig karakter. (Han er selvfølgelig hjemme når jeg vet at det jeg skal tar lang tid).

Hva er forresten rett ved inngangen? Ved butikken står han f.eks. vanligvis ca. 10 meter fra inngangen i svært kort bånd og aldri mer enn 1 - 2 min. (Det hører med til historien at han er vant til dette fra han var liten og sitter pent på baken og venter). Er det dessuten greit å gå fra hunden bundet til et tre i skogen?

Nå i sted brøt vi forresten en annen regel; Jeg skulle inn på nærmeste bensinstasjon for å kjøpe sigaretter og da var han med inn. Han går da pent i kort bånd og sitter ved føttene mine til jeg er ferdig. (Det var daglig leder som var på vakt og han sa at det var helt greit, så lenge vi gjorde det i så "kontrollerte former", men det er jo ikke lov da...)

Jeg er altså røyker også! Både hunder og røykere kommer nok snart til å bli helt forbudt. Leste et innlegg i avisen her også, hvor det var en som mente at hunder som ikke tåler fyrverkeri er nervøse og bør avlives. Jeg er også redd fyrverkeri. Kanskje jeg rett og slett er en nervøs, ustabil lovbryter som det ikke er plass for i det norske samfunnet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du modige kvinne som tør å stå frem! Nå vet jeg i grunnen ikke om det å være modig er en bra ting, men jeg kan ihvertfall bekjenne at jeg i forgårs kastet to brukte batterier rett i søpla.

Dessuten har jeg en katt som nok enkelte ganger gjør sitt fornødne på naboens plen. Muligens er det lov? - jeg aner ikke, men det er sikkert min sure plikt å plukke opp stasen... Men jeg gjør det ikke. Kunne ikke falle meg inn..

Er det forresten lov å binde en katt utenfor butikken??

:roll:

Uansett så bør jeg muligens avlives jeg også, sånn sett er jo det synd at jeg ikke lenger er en røyker - da var jo avlivingsprosessen i gang om ikke annet :lol:

Skrevet

Jeg kjører ofte i 90 km/t i 80-sonen også. Er det verre eller bedre enn å binde hunden utenfor butikken i ett minutt?

I går parkerte jeg dessuten fryktelig ulovlig! Også det utenfor butikken hvor det står et hav av "all stans forbudt"-skilt. De har imidertid laget en slags "innsving" i fortauet akkurat der. Det vil jeg påstå er å oppmuntre til lovbrudd og det er vel ikke lov det heller???

Katter kan du binde hvor du vil! Hunder derimot må bindes til trær langt fra folk! (Hundeloven åpner dessuten for at den enkelte kommune, satt på spissen, nærmest kan forby hundelufting).

Skrevet

Lindås kommune utenfor Bergen har vistnok et forbud mot blåmalte hus. Slik noe er ikke pent, må vite!

I grunnen burde man skyte hundeeiere, bilførere og røykere. Muligens også huseiere, katter og jurister. Pensjonister og pakistanere kan man sende til Svalbard, politikere likeså. Tenk for en fredelig og flott verden det hadde blitt :D !

Skrevet
I grunnen burde man skyte hundeeiere' date=' bilførere og røykere.[/quote']

Ja, da er det jo ikke noe å lure på da! Jeg faller inn under alle tre! Rusmisbruker er jeg dessuten også! Er nemlig veldig glad i rødvin og det blir fort en flaske i uka! Problemet er bare at det er så himla vanskelig å finne noen som er villig til å ta jobben. Det er jo veeeldig forbudt!!! Hvis jeg får sneket meg til å fortsette å røyke, klarer jeg det vel fint selv, men det er jo så greit med alt som er gjort... :kul:

Gjest Anonymous
Skrevet

Når skal hundeeiere forstå at bikkja deres faktisk er et dyr, og at kanske ikke resten av befolkningen syns den hunden deres er det mest fantastiske som fins her i verden?

Jeg kjenner flere personer som er redd hunder, og jeg liker heller ikke å måtte presse meg forbi en diger kjøter (eller nesten verre, de små stygge gneldrebikkjene) i bånd når jeg skal inn på butikken. Tenk om jeg skulle inn døra de 45 sekundene du var borte da? Men om du binder hunden din noen meter bortenfor så er det helt greit.

Må også bare få sagt til alle hundeeiere, at her i landet har vi noe som heter båndtvang! Å gå tur langs akerselva feks en fin sommerdag er et mareritt. Digre hunder som løper mot deg i full fart. Ser ut som de er klare til å angripe når som helst. Og det er ikke noe enkelttilfelle. Heller regelen enn unntaket at bikkjene løper noen metere foran eieren sin.

Og du med katta; hvorfor fjerner du ikke kattemøkka etter katta di? Hadde du likt at jeg hadde driti på plenen din kanskje?

Gjest Anonymous
Skrevet

Å avlive et dyr som er redd for fyrverkeri, som dog bare er én gang i året. Da det smeller "skikkelig". Synes jeg er unødvendig. Hvorfor avlive et dyr som er redd fyrverkeri, som egentlig er bare én gang i året?

Her er jeg faktisk enig med Gjest. Folk som binder hundene sine rett utenfor butikken, synes jeg rett og slett er unødvendig. Det er mange som er livredd hunder, og det er ikke hyggelig å gå forbi hunder som man faktisk er redd. Greit nok at man kan binde hunden lenger vekk, men allikevel. Jeg har sett hunder som står bundet utenfor butikken/kjøpesenter i 1-2 timer i -15 grader. Jeg har sett hunder som har blitt bundet utenfor en ølbule i flere kuldegrader, og må stå der og vente til eieren er ferdig med å drikke sørpa si. Det er mange hunder som har det sånn. Og de hundene synes jeg at det hadde vært helt greit at politiet hadde hentet. De hundene fortjener bedre.

Jeg ser heller ikke poenget med å ha med hunden fordi de skal en tur på butikken. Er det ikke bedre å ha hunden hjemme istedenfor, da? Og de burene som har kommet, synes jeg også er unødvendig. Du vet ikke om de rette personene kan komme bort til buret og hamre løs, slik at hunden blir livredd. Tenk på den gode hørselen hunder har, i forhold til oss mennesker.

Skrevet

Hele poenget er vel at hunden skal stå i god avstand til butikkdøren, så de som ikke liekr hunder kangå unna. Jeg vil mao tro at man fint kan parkere hunden litt på siden av butikken, ihvertfall om det er i litt grisgrendt strøk, ikke midt i byen hvor det ofte kun er smale fortau.

Skrevet

(Da minner jeg om at vi befinner oss på "Skråblikk og generaliseringer" :blunke: og at undertegnede aldri har gitt uttrykk for at jeg er motstander av den nye hundeloven. Tvert i mot!)

Etter å ha sett de siste innleggene er all tvil borte; Hundeeiere i sin alminnelighet bør avlives. Ikke bare meg!

Skrevet

Fint for meg at jeg kun har en lørvete katt da 8)

Skrevet

Katteeiere bør definitivt avlives! Katter går jo fritt omkring hele tiden og bæsjer/tisser overalt! Skal du ha katten din løs ute, må for all del følge etter den hele tiden og plukke opp etterlatenskapene! Det burde dessuten være tillatt å skyte katter som remjer og bærer så skikkelige folk ikke får sove i lyse vårnetter.

Skrevet

Dessuten angriper katter mye oftere enn hunder etter min erfaring. Har dere merket hvordan katteeiere alltid har på seg langarmede skjorter? 8) Danger to the society alarm.

Skrevet

Og tenk på alle de søte små pip-pip'ene som disse kattene dreper da- og drar levende inn på stuegulvet sånn at de kan få aplaus når de skal henrette de :roll: :o nei huff - katteeiere burde definitivt avlives.

Skrevet

Hva med meg som er (lykkelig) eier av tre katter og en hund?

Jeg bør vel kansje både henges og drukknes. :ler:

Har man dyr, bør man også være seg bevist ansvaret det innebærer.

Det er rimelig enkelt og følge reglene for hundehold.

Men det ikke fullt så enkelt å rydde opp etter frittgående katter.

Så lenge det ikke er forbud mot kattehold, må man vel kansje finne seg i at blomsterbedet kan bli benyttet til toalett om en katt rusler forbi.

Jeg ser ikke på det som noen tragedie. :roll:

Skrevet

Litt på siden her, men jeg blir faktisk oppriktig stolt når pusemor kommer hjem og viser en mus hun har drept!

*Gjør meg klar til og skytes, henges OG kveles*

Gjest Embla s
Skrevet

Nå har ikke jeg hund, men kan godt sette meg inn i situasjonen og si at jeg ville vel gjort som deg, Leo.

Skrevet

Tusen takk Leo :D Du fikk virkelig sagt det på en humoristisk måte :D

Skrevet

Takk Embla og smilla1! Selv vi som forsøker å være så lovlydige som mulig sliter jo med å overholde alle lover og regler...

Når jeg tenker etter, så går jeg nok for fort også... Må stadig passere "tanter", gjerne tre i bredden, på en ufin (De "sjangler", så den beste "taktikken" er å sikte midt på...). måte på gater og streder. (Kåpen min ble levert uten blinklys og horn!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...