AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Hei, vi har bestemt oss for å bli prøvere, og jeg er så spent! :D Vi er begge veldige klare for å bli foreldre, og i og med at vi begge er ferdig med masteren om ca ett år, har vi funnet ut at vi skal kutte prevansjon og se hva som skjer. Jeg kuttet cerazette for litt over fire uker siden, men jeg har fortsatt ikke fått tilbake menstruasjon, noe jeg kjenner bekymrer meg litt. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det normalt at det tar lang tid før mensen kommer tilbake etter å ha brukt det merket? Jeg gleder meg så utrolig til å bli gravid, og føler meg veldig klar for denne livsendringen. Krysser fingrene for at vi ikke behøver vente for lenge... Masse lykke til med prøvingen til oss alle sammen - måtte det bli positive tester for oss alle denne våren.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Hei du! Dere har en spennende tid foran dere Jeg sluttet på p-pillene i fjor sommer, i slutten av juni, fikk ikke igjen mensen før i august..Helt normalt at det tar noen uker-mndr. Før du vet ordet av det, så kommer tanta hehe. Lykke til med prøvingen!!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Hei og takk for svar! Godt å høre at det er normalt at det kan ta litt tid før mensen kommer tilbake. Jeg er tidligere vant til, men andre p-pillemerker, at mensen kommer kommer tilbake bare etter et par dager hvis jeg har glemt pillen e.l., så denne situasjonen er litt uvant... - ts
Solsikke Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Jeg vil anta det er noen flere tråder om dette; men vi vil trolig (forhåpentligvis) bli foreldre før vi er ferdig med mastern. Er det noen som har erfaring med å skrive master med en liten baby? Er det overkommelig? Og er det noen som vil dele sine erfaringer om å være nyutdannet og gå rett i arbeidslivet fra mammapermisjon? Takker for alle svar! -ts
Henriette29 Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Heisann! Slenger meg inn på denne siden, da vi skal begynne PP1 rett over påske!:) Jeg skal slutte på p-ring til helgen! Dette blir sååå spennende, og håper en liten spire fester seg raskt:D
Solsikke Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Vi har en spennende tid foran oss Henriette29.. Håper på positivt utfall for oss begge veldig snart! Masse lykke til i tiden som kommer.
Gjest Starlit Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 (endret) Guud, gleder meg jeg også Går på cerazette jeg og, så er veldig greit å vite at jeg kanskje bør begynne 1 mnd i forveien, for å se om jeg blir gravid! Endret 2. april 2012 av Starlit
Henriette29 Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Vi har en spennende tid foran oss Henriette29.. Håper på positivt utfall for oss begge veldig snart! Masse lykke til i tiden som kommer. Ja, veldig spennende Vi bestemte dette for flere mnd siden, så utrolig spennende at tiden endelig har kommet for å begynne prøving! :D :D :D Er du i PP1 nå eller?
Solsikke Skrevet 4. april 2012 #9 Skrevet 4. april 2012 Ja, veldig spennende Vi bestemte dette for flere mnd siden, så utrolig spennende at tiden endelig har kommet for å begynne prøving! :D :D :D Er du i PP1 nå eller? Nei, er ikke i PP1 enda. Venter fortsatt på å få tilbake mensen etter p-pilleslutt. Begynner å bli litt utålmodig, kjenner jeg.. Har så lyst til aktivt å begynne prøvinga. Jeg håper du får tilbake mensen raskere enn det som visstnok er tilfelle for meg.
Solsikke Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 Guud, gleder meg jeg også Går på cerazette jeg og, så er veldig greit å vite at jeg kanskje bør begynne 1 mnd i forveien, for å se om jeg blir gravid! Så spennende, Starlit! Når har du planlagt å slutte med pillen?
Henriette29 Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Nei, er ikke i PP1 enda. Venter fortsatt på å få tilbake mensen etter p-pilleslutt. Begynner å bli litt utålmodig, kjenner jeg.. Har så lyst til aktivt å begynne prøvinga. Jeg håper du får tilbake mensen raskere enn det som visstnok er tilfelle for meg. Å, kjipt og gå sånn og vente på å få komme i gang Håper det går raskt, da jeg allerede har vært litt utålmodig bare etter å slutte på prevensjon :gjeiper:
Solsikke Skrevet 5. april 2012 #12 Skrevet 5. april 2012 Nå er det over 5 uker siden jeg sluttet på Cerazette, og enda ingen mensen.. Jeg har periodevis ganske sterke menssmerter, så det er tydelig at kroppen min jobber med ett eller annet. Huff, tålmodighet er ikke min sterkeste side...
Maiava88 Skrevet 5. april 2012 #13 Skrevet 5. april 2012 Aaalt for tidlig å miste tålmodigheten. I verste fall kan det ta år før mensen i det hele tatt kommer og enda lengre før den blir stabil. Har personlig erfaring med dette. Sluttet på pillen i juli i 2010, hadde bare ett par evigvarende blødninger det følgende året og det ble ikke stabilt før november 2011. Krysser fingrene for at det går raskere med deg enn det gjorde meg meg
Solsikke Skrevet 6. april 2012 #14 Skrevet 6. april 2012 Aaalt for tidlig å miste tålmodigheten. I verste fall kan det ta år før mensen i det hele tatt kommer og enda lengre før den blir stabil. Har personlig erfaring med dette. Sluttet på pillen i juli i 2010, hadde bare ett par evigvarende blødninger det følgende året og det ble ikke stabilt før november 2011. Krysser fingrene for at det går raskere med deg enn det gjorde meg meg Huff ja, jeg har to venninner som har brukt veldig lang tid på å bli gravide, så prossessen med å bli foreldre er neimen ikke noe man skal ta for gitt. Ønsker deg en fin helg, og masse lykke til videre med prøvingen.
Henriette29 Skrevet 7. april 2012 #15 Skrevet 7. april 2012 Da er p-ringen tatt ut, og nå venter jeg bare på at TR skal gjøre sin ankomst Jeg har kjøpt meg clear-blue fertilitetsmonitor, og gleder meg stort til og prøve den, jeg har hørt sååå mye positivt! Håper dere alle har en strålende påske! :D
Henriette29 Skrevet 9. april 2012 #16 Skrevet 9. april 2012 Og da var TR på plass! Kan vel ikke huske helt sist jeg gleda meg så til å få mensen
Solsikke Skrevet 9. april 2012 #17 Skrevet 9. april 2012 Wow, allerede! Det gikk fort. Så gøy; nå kan dere vikrleig sette i gang med å prøve. Håper det klaffer veldig snart og at det ikke er lenge til spiren sitter. Er du 29 år gammel; derav Henriette29? I så fall er vi like gamle..
Henriette29 Skrevet 9. april 2012 #18 Skrevet 9. april 2012 Wow, allerede! Det gikk fort. Så gøy; nå kan dere vikrleig sette i gang med å prøve. Håper det klaffer veldig snart og at det ikke er lenge til spiren sitter. Er du 29 år gammel; derav Henriette29? I så fall er vi like gamle.. Ja, veldig glad for at det gikk så fort!! Nå er det bare og vente noen dager på at TR skal gi seg, så er det prøvetid Ja, det stemmer, jeg er 29 Ikke noe mensen hos deg enda?
Solsikke Skrevet 9. april 2012 #19 Skrevet 9. april 2012 Ja, veldig glad for at det gikk så fort!! Nå er det bare og vente noen dager på at TR skal gi seg, så er det prøvetid Ja, det stemmer, jeg er 29 Ikke noe mensen hos deg enda? Nei, ingen mensen. Jeg vet at det visstnok er normalt at det tar tid før kroppen og syklus normaliserer seg, men jeg vil så gjerne at det skal gå kjapt, kjapt. Hele kroppen og sinnet mitt verker etter å bli gravid. Men enn så lenge får jeg kose meg med et godt glass vin og tilhørende mørk sjokolade om kvelden, slik som nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå