Destin Skrevet 29. mars 2012 #1 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Hei og velkommen til min treningsdagbok! Jeg er en ung kvinne som sliter med selvbildet og vil gjerne gå litt ned i vekt og bli stram og fin. Det som ofte stopper meg med trening er migrene. Jeg pleier å få migrene av å trene. Men nå har jeg bestemt meg for å ignorere dette og bare kjøre på. for tre uker siden begynte jeg prosjektet mitt "min vei til å bli glad i meg selv". På disse tre ukene har jeg klart å komme meg fra å jogge 2 km og være sliten, til å jogge 6 km uten å være utrolig sliten eller med gangsperr dagen etterpå! Ved siden av trener jeg litt styrke. Type styrkestrikk, armhevinger o.l. og pr nå tar jeg lett 3 x 15 armhevinger, men vil gjerne øke dette til sommeren og. Trener kardio 4 ganger i uka, og trener styrke etter jeg har jogget. Jeg varierer mellom langkjøring, intervaller og gåturer i høyt tempo i bratt terreng. Men jeg er veldig usikker på om dette er nok til å oppnå de resultatene jeg vil oppnå? Per nå veier jeg 64 kilo og er 166-167 cm høy. Målet mitt er å komme ned på 58 til sommeren, eventuelt 57. Jeg er veldig misfornøyd med armene mine, for de er veldig store. Skuldrene mine er også veldig breie men det er ikke så mye jeg kan gjøre med. Jeg ser ut som en sterk jente, men skulle gjerne begynt å se mer feminin ut. I tillegg har jeg store pupper, 70 F og dette plager meg faktisk en del fordi jeg ser ekstra "kvapsete" ut da. Håper noen har lyst å følge meg, og gjerne komme med tips om dere har mer peiling enn meg. Virker programmet mitt bra nok til at jeg kan gå ned 6 kilo på 12 uker? Når jeg ikke har pleid å trene og holdt meg på samme vekta i alle år til å trene 4 ganger uka så syns jeg det burde bli resultater, men kanskje jeg må trene mer? STARTVEKT: 64 kg NÅ: 61 kg MÅL 57 kg - Destin Endret 19. april 2012 av Destin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 29. mars 2012 Igår var det fint vær, så jeg bestemte meg for å sette nesen min mot fjellet. Jeg startet med å gå en skogssti i bratt terreng til jeg kom til en lang grusvei. Her satte jeg igang med intervaller der jeg sprang 50 meter, stoppet, 50 meter til, stopp osv til jeg var så langt oppe på fjellet at snøen stoppet meg. Etter det jogget jeg hele veien hjem og det tok alt i alt 1 time og 15 minutter. Jeg syns det var en god økt, men når jeg skulle ta litt styrke med styrkestrikken når jeg kom hjem så skalv bena slik at det ble tungt å ta tre repetisjoner. I det siste har jeg slitt en del med kvalme også, men jeg har jogget selv om. Lurte også på om det er en idè at jeg skal begynne å ta bilder de neste 12 ukene slik at jeg/dere kan se om det blir noen fremskritt? Har også tenkt å veie meg neste helg, for å se om det går fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 29. mars 2012 I dag er jeg utrolig kvalm (som vanlig) og har migrene. MEN Det kribler i beina mine, og jeg har egentlig veldig lyst ut en liten joggetur for å strekke på beina.. Is that a YES or a NO GO ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 29. mars 2012 Det ble joggetur! 5 km...jeg holdt riktignok på å spy flere ganger og beina kjentes ut som bly. Men det er så utrolig deilig å vite at jeg faktisk KAN klare det, og at jeg må klare meg selv om jeg egentlig har "unnskyldning". Hvis ikke kommer jeg meg ikke noen vei... gir en blomst til meg selv idag 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gia23 Skrevet 29. mars 2012 #5 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei! Kjekt å se folk her som er i en situasjon ikke helt ulikt min Jeg er også relativt utrent.. Begynte å trene så smått i høst, men hadde litt sykdom og plager som gjorde at jeg ikke kunne holde treningsnivået oppe hele tiden.. Nå er jeg tilbake, og har trent 3-4 ganger i uken siden februar omtrent. Fint å kunne se litt inn på dagboken din og følge med på din fremgang (og sammenligne, hehe), og få litt motivasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gia23 Skrevet 29. mars 2012 #6 Del Skrevet 29. mars 2012 Hei! Kjekt å se folk her som er i en situasjon ikke helt ulikt min Jeg er også relativt utrent.. Begynte å trene så smått i høst, men hadde litt sykdom og plager som gjorde at jeg ikke kunne holde treningsnivået oppe hele tiden.. Nå er jeg tilbake, og har trent 3-4 ganger i uken siden februar omtrent. Fint å kunne se litt inn på dagboken din og følge med på din fremgang (og sammenligne, hehe), og få litt motivasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 30. mars 2012 Hei! Så gøy at du vil følge med her Gia23 Men det er veldig trist at du også har sykdom og plager! Ting blir tyngre, men dette skal vi klare Og når du har klart deg helt siden februar så får jeg også inspirasjon. For da betyr det at du har klart deg i to måneder og are still going strong! Jeg er så redd for at jeg skal miste motet og falle ned igjen og bare si til meg selv at jeg ikke klarer på grunn av plagene mine. For jeg har gjort det så mange ganger før. Men denne gangen føles ting litt annerledes ut. Jeg har LYST til å løpe. Har lyst til å komme meg ut. Og når jeg først er ute så blir jeg så glad! Håper virkelig at jeg vil få synlige fremskritt om en tid, og at jeg kan forsette med å trene jevnlig. Jeg har ikke lyst å bli en som bare trener seg opp til sommeren og som daffer resten av året. Men jeg føler at det er veldig lurt å starte å trene på våren. Da er det lysere ute, jeg får mer liv i meg og i tillegg så kan jeg bruke sommeren som et "mål". Til sommeren har jeg lyst å gå i bikini og føle meg vakker! Og hvis jeg klarer det så vil nok innsatsen forsette utover høsten og vinteren også! Nå skal jeg trene i ein times tid, skriver senere hva jeg har gjort på den timen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 31. mars 2012 I dag våget jeg meg på vekta, og jeg har gått ned 1 kg Burde kanskje ikke juble for mye ennå, men det var utrolig deilig å se at det har blitt noe resultater de siste ukene. Jeg føler meg også mye strammere i fisken og når jeg var hjemme på besøk kommenterte pappaen min at jeg så tynnere ut også. Nå er jeg bare enda mer motivert til å forsette, så idag skal jeg ta min 5 treningsøkt for denne uka Det blir bakkeintervaller og styrke etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Mål som jeg skal klare innen 5 uker Løpe en mil sammenhengende Klare 30 armhevinger uten pause Komme helt ned i spagaten Få mer resultater på vekta Endret 31. mars 2012 av Destin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gia23 Skrevet 31. mars 2012 #10 Del Skrevet 31. mars 2012 Flink du er! Målet mitt er 56 kg, og strammere kropp. Veier nå ca 59, så en liten vei igjen MEN..I sommer veide jeg 63, så litt på vei er jeg jo Moro å få høre fra andre at man ser bedre ut også, fikk høre fra en tidligere ekskjæreste at han kunne se det på meg at jeg hadde begynt å trene, sånt gir virkelig ekstra motivasjon Å løpe en mil sammenhengende.. Jeg er virkelig ikke der ennå Men hadde vært gøy å få det til! Hvor lang tid tenker du å bruke på det? Når jeg løpet, prøver jeg å få til 5 km på 30 min (blir ofte på 31-32 min..), men etter det trenger jeg virkelig å gå litt før jeg klarer å jogge igjen, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 31. mars 2012 Så flink du er, Gia! Håper at jeg kan være like flink som deg! Hvordan pleier du å trene/ har trent i de siste mnd? Jeg tenker å klare en mil på ca en time, en og en halv kanskje? Når jeg springer 5,5 km så gjør jeg det på sånn ca 35 minutter, men da er jeg sånn som deg, at det tar tid før jeg klarer å jogge igjen Dagens økt var å jogge/gå 7 km. Siden dette var en eneste lang og tung bakke så klarte jeg ikke å jogge opp hele veien, men løp mesteparten. Ble veldig hemmet av kvalmen min! Men er veldig fornøyd med økten. Nå har jeg tøyd litt (øver jo meg på spagaten, hehe) og tatt 10 x 3 med armhevinger. Kjenner at jeg føler meg litt stiv i hele kroppen idag. Men skal ta noen avsluttende ryggøvelser nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 1. april 2012 #12 Del Skrevet 1. april 2012 Så flink du er som har kommet godt i gang! Må bare spørre - drikker du nok vann? I forhold til migrenen din. Og jeg vil VIRKELIG ikke anbefale deg å gå fra 2 km til 1 mil på bare et par måneder. Du risikerer å virkelig skade deg. Man skal helst bruke 10-12 uker fra utrent til 5km, og nye 10-12 uker på å klare mila. Selv om du føler at du kan, så betyr det ikke at du burde. Kneproblemer, beinhinnebetennelse osv er det du risikerer, og det vil man ikke ha! Armhevingene derimot tror jeg er oppnåelig, og et godt mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 2. april 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 2. april 2012 Takk! Ja, jeg drikker rikelig med vann. men migrenen min har veldig mange utløsende faktorer. Mila får vi se om jeg klarer, per nå ser det ikke så lyst ut fordi jeg går kvalm hele tiden, og blir enda mer kvalm av å løpe. Har begynt å tro at jeg har magekatarr, men håper at det går over snart. Idag har det vært snø og minusgrader ute, men jeg tok en joggetur på 4 km. Orker ikke mer idag fordi jeg har jobbet med hardt, fysisk arbeid i hele dag. Når jeg kom hjem tok jeg 3 x 10 dips, 3 x 5 armhevinger (som sagt; veldig sliten i dag!) og 3 x 10 situps. Helt ok, men håper at jeg får bedre tid til å trene i langhelga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 3. april 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 3. april 2012 Fikk bare tid til 25 minutt jogging. Hadde godt tempo og merker at jeg begynner å komme i bedre form iallefall. Jobbet i hele dag med fysisk arbeid og, så armene er helt øm og ryggen verker. Men jeg tok 40 minutt med støvsuging i kveld også. Det får være bra nok for i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 5. april 2012 Forfatter #15 Del Skrevet 5. april 2012 Det er så motiverende å se at den 3 km tunge bakken jeg ikke klarte uten pause, klarer jeg nå uten pause. At stegene blir mer bestemt og mer kraft i, at jeg yter mer og merker resultater! Idag løp jeg en 3 km oppoverbakke til oppvarming (utrolig BRATT bakke). Hvert eneste steg føltes ut som en liten erobring Så hadde jeg intervaller i et kvarter, trente spenst, dips og tøyde en del før jeg løp 3 km tilbake igjen. Mye nedoverbakke da så jeg holdt tempo litt nede på hjemturen. Jobbet også i hele dag med fysisk arbeid, så nå er jeg helt død i armene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gia23 Skrevet 5. april 2012 #16 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Skal si du er flink! 3 km oppoverbakke som oppvarming.. Det er ingenting å kimse av! Endret 5. april 2012 av gia23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gia23 Skrevet 5. april 2012 #17 Del Skrevet 5. april 2012 Så flink du er, Gia! Håper at jeg kan være like flink som deg! Hvordan pleier du å trene/ har trent i de siste mnd? Jeg tenker å klare en mil på ca en time, en og en halv kanskje? Når jeg springer 5,5 km så gjør jeg det på sånn ca 35 minutter, men da er jeg sånn som deg, at det tar tid før jeg klarer å jogge igjen Dagens økt var å jogge/gå 7 km. Siden dette var en eneste lang og tung bakke så klarte jeg ikke å jogge opp hele veien, men løp mesteparten. Ble veldig hemmet av kvalmen min! Men er veldig fornøyd med økten. Nå har jeg tøyd litt (øver jo meg på spagaten, hehe) og tatt 10 x 3 med armhevinger. Kjenner at jeg føler meg litt stiv i hele kroppen idag. Men skal ta noen avsluttende ryggøvelser nå. Ser jeg dessverre har oversett en post.. Jeg jogger stort sett, men blir med på andre treninger som styrke/spinning osv når folk spør om det I dag jogget jeg litt over 7 km på 45 min, ny rekord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 8. april 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Det er en god tid på 7 km, Gia! Håper at jeg blir like flink som deg, men jeg er ikke så flink med å ta tiden osv. På fredag jogget jeg 3 km, og så gikk jeg på en liten fjelltur i 2 timer der det bare gikk i ulendt terreng og enormt bratte bakker (gikk ikke etter sti, så det ble en del klatring også). Ble totalt utslitt etter den turen! Lørdag: Gikk bare 4 km. Hadde ikke treningstøy Idag: Jogget 7 km. 4 x 10 armhevinger, 3 x 12 dips, 3 x 20 situps og begynner det til å bli antydninger til muskler her? Endret 8. april 2012 av Destin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Destin Skrevet 9. april 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) . Endret 10. april 2012 av Destin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peyton Skrevet 9. april 2012 #20 Del Skrevet 9. april 2012 VELDIG BRA BILDE! Synes jeg Ser ut som en bra kropp, må jeg si. Og så flink du er! Dæven! Det er en god tid på 7 km, Gia! Håper at jeg blir like flink som deg, men jeg er ikke så flink med å ta tiden osv. På fredag jogget jeg 3 km, og så gikk jeg på en liten fjelltur i 2 timer der det bare gikk i ulendt terreng og enormt bratte bakker (gikk ikke etter sti, så det ble en del klatring også). Ble totalt utslitt etter den turen! Lørdag: Gikk bare 4 km. Hadde ikke treningstøy Idag: Jogget 7 km. 4 x 10 armhevinger, 3 x 12 dips, 3 x 20 situps og begynner det til å bli antydninger til muskler her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå