LineAA Skrevet 17. januar 2004 #1 Skrevet 17. januar 2004 Har dere bestemt hva organisten skal spille når kirkedøra går opp og bruden går inn? Vi skal ha Brudemarsj fra Løddingen. Jg ønsker ikke den tradisjonelle, og har ei venninne som skal synge den sangen som solo-sang i løpet av vielsen. Blir vel den samme når vi går ut oxo. Håper bare organisten har notene.. :-?
Gjest Tex Skrevet 18. januar 2004 #3 Skrevet 18. januar 2004 Vi skal ha Canon in D som prosesjonsmarsj, Trumpet Voluntary som inngangsmarsj og en av min bestefars komposisjoner som utgangsmarsj.
April Skrevet 19. januar 2004 #4 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha Trumpet Voluntary(Prince of Denmarks march) som inngangsmarsj og Canon i D som utgangsmarsj.
Aelwyn Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 :-? Så langt har ikke jeg tenkt enda... Glad jeg har god tid på meg! :D
Siam Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha Mendelson inn, har ikke begynt å tenke på utgangen enda. Selv om Mendelson er mye brukt, er det liksom det vi forbinder med bryllup! Blir ikke helt det samme uten...
Tari Skrevet 19. januar 2004 #7 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha Mendelson inn, har ikke begynt å tenke på utgangen enda. Selv om Mendelson er mye brukt, er det liksom det vi forbinder med bryllup! Blir ikke helt det samme uten... Det syns jeg også! Vi skal også ha Mendelsson inn, og ut hadde jeg funnet en men nå husker jeg jo ikke navnet... :oops:
la sposa Skrevet 19. januar 2004 #8 Skrevet 19. januar 2004 vi skal ha Canon in D som inngangsmarsj. Har ikke klart å bestemme oss for utgangsmarsj enda.
9na Skrevet 19. januar 2004 #9 Skrevet 19. januar 2004 Inn skal vi ha "Purpose" av Nordraak, ut skal vi ha Toccata i f-dur av Widor.
Ingeborg Skrevet 19. januar 2004 #10 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha Brudemarsj fra Øre til inngangsmarsj og "Bruremarsj" av Jan Magne Førde til utgang.
Tusenogtredve Skrevet 19. januar 2004 #11 Skrevet 19. januar 2004 Vi har ikke bestemt noe musikk enda. Det eneste vi vet sikkert er at vi ikke skal bruke Mendelsohn. Det er endel musikere i familien min, og de har sikkert hørt eller spilt denne altfor mange ganger allerede. Øverst på ønskelista pr. i dag står et preludium av Bach (Ess-dur, men det er litt langt, så da får vi ikke brukt hele) og Førde sin bruremarsj, men den regner jeg med at blir spilt utenfor kirke - har allerede avslørt at det ene skolekorpset jeg dirigerer har "stygge" planer... :D Hmmm... Broren min hadde en flott utgangsmarsj i bryllupet sitt. Kanskje jeg skal sjekke hvilken det var...
Tari Skrevet 19. januar 2004 #12 Skrevet 19. januar 2004 Hei igjen. Er det noen som har en link til en side man kan høre på brudemarsjene nå som siden som Røyken kirke peker til er feil?
Isiselin Skrevet 19. januar 2004 #13 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha "Air" av Bach som inngangsmarsj, men bortsett fra det har vi ikke planlagt noe som helst enda. Vi vet jo ikke en gang sikkert om organisten går med på å spille "Air" så... Men det er i allefall vårt ønske...
LineAA Skrevet 19. januar 2004 Forfatter #14 Skrevet 19. januar 2004 Her ligger noen sanger ute på nett...(veldig informativ web forresten!) http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm
Tari Skrevet 19. januar 2004 #15 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha "Air" av Bach som inngangsmarsj' date=' men bortsett fra det har vi ikke planlagt noe som helst enda. Vi vet jo ikke en gang sikkert om organisten går med på å spille "Air" så... Men det er i allefall vårt ønske...[/quote'] den er virkelig nydelig, jeg skulle gjerne ha hatt den selv. Men ettersom den ble spilt i begravelsen til en i familien kan ikke vi ha den i vårt bryllup...Organisten går helt sikkert med på å spille den!
Tari Skrevet 19. januar 2004 #16 Skrevet 19. januar 2004 Her ligger noen sanger ute på nett...(veldig informativ web forresten!) http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm Nå kom jeg på at det var Bach: preludium i Ess-dur vi tenkte på til utgangsmarsj...den virker så glad på en måte. Men, jeg må ha den tradisjonelle Mendelsohn inn, det blir ikke bryllup for meg uten den.
Tusenogtredve Skrevet 19. januar 2004 #17 Skrevet 19. januar 2004 Her finner du ikke så veldig mange, men noen andre lydfiler enn på linken over. Og her er enda en side med lydfiler (med trompet og orgel, men de fleste av stykkene kan sikkert spilles uten trompet)
Tari Skrevet 19. januar 2004 #18 Skrevet 19. januar 2004 Her finner du ikke så veldig mange, men noen andre lydfiler enn på linken over. Og her er enda en side med lydfiler (med trompet og orgel, men de fleste av stykkene kan sikkert spilles uten trompet) men, nå ble jeg jo i tvil..Trumpet Voluntary er jo veldig fin da..
LineAA Skrevet 19. januar 2004 Forfatter #19 Skrevet 19. januar 2004 Ja, d er ikke lett å velge....mange fine...og man kan liksom ikke angre etterpå og gjøre d på nytt.... :blunke:
Tari Skrevet 19. januar 2004 #20 Skrevet 19. januar 2004 Ja, d er ikke lett å velge....mange fine...og man kan liksom ikke angre etterpå og gjøre d på nytt.... :blunke: Forhåpentligvis så slipper man å gjøre det en gang til... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå