Gå til innhold

Hva har du kjøpt i i dag av klær/sko/tilbehør?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.7.2025 den 15.00):

Hvem faen har råd til å kjøpe seg klær og sko? Ikke oss uføre på minstesats hvertfall. 

Anonymkode: 9f4ea...996

Jeg lever på minstesats. Likevel, for 2 dager siden kjøpte en BH til 500 kr. Til vanlig kan jeg bruke og kjøpe bh i kjedebutikker. Mye billigere. Men, jeg har alltid 1 bh hvor jeg kan ta av stroppene, eller bytte dem ut med blanke stopper. Trengte å bruke den ene i helgen, men den var for stor, og går opp i liminga. Sikkert 10 år gammel. Så jeg investerte i en ny. Med god samvittighet. 

Topper, skjorter og kjoler kjøper jeg gjerne brukt. Foretrekker det. Jeg er sær og ønsker ikke alltid å ha det samme/maken til alle andre. Bukser må jeg ha noe som passer kroppen. Sist kjøpt på Vera Moda, dongeribukse. Så sko. Der husker jeg ikke hva eller når jeg kjøpte sist. Men koster heller på sko som varer lengre. Og jeg tar vare på dem. 

Ikke spør meg om nettbutikker eller merkevarer. Kan ingenting. Bestiller ikke klær da jeg ikke orker å returnere det som ikke passer. Prøver klær og sko i butikken. Merker, har aldri brydd meg. Jeg kjøper det jeg liker. 

Endret av Helene
  • Hjerte 1
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (17 timer siden):

Egentlig sier nettsiden deres at alt av toll og gebyrer skal være inkludert for Norge. Men med min siste bestilling (i mai) skjedde det en feil i tollen, så jeg måtte betale toll. Disturbia la seg helt flate (skjedd en intern feil hos dem med dokumentene som skal sendes med) og jeg fikk hele beløpet tilbakebetalt 😁(var nesten 4000 kroner i toll og straffegebyr).

Kundeservicen er helt super og klærne er som oftest i veldig god til ok kvalitet. Størrelsene er også ganske riktig på det meste av det de selger. 

Men ulempen er når du skal sende ting i retur. For Disturbia legger opp til forsendelse med brevpost og ikke som pakke. Så alt du sender tilbake sender du i praksis på eget ansvar (uten sporing). Men med den gode kundeservicen så er jeg sikker på at de vil uansett ordne opp om pakken blir borte på veien. 

Å, er det sant? Jeg bare betalte gebyret, jeg. Tror du det går an å kontakte dem nå?

• Liker 1
Skrevet
Harlekin skrev (14 minutter siden):

Å, er det sant? Jeg bare betalte gebyret, jeg. Tror du det går an å kontakte dem nå?

Hvor lenge siden er det du bestilte? Jeg vet ikke helt når de oppdaterte nettsiden til at toll og gebyrer skal være inkludert, men tror det har stått der i minst 6 måneder: image.png.b0a973cd4f992497e3a0090109259017.png Siden prisene vises på norsk så gjelder dette for norge også fikk jeg vite av kundeservice. 

Men det er alltid verdt å prøve, de er som sagt utrolig hyggelig på support og strekker seg veldig langt for å sørge for at alt er riktig. Send de en epost og prøv 😄

Skrevet

Sko fra MyFeet.no:

IMG_1385.thumb.jpeg.657dcc8cca7d455cdc33fb0e2c19ba42.jpeg

IMG_1386.thumb.jpeg.42346d8522e1ed4c61d2ca7c99d6a7bc.jpeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Evot_i_skogen skrev (13 minutter siden):

Hvor lenge siden er det du bestilte? Jeg vet ikke helt når de oppdaterte nettsiden til at toll og gebyrer skal være inkludert, men tror det har stått der i minst 6 måneder: image.png.b0a973cd4f992497e3a0090109259017.png Siden prisene vises på norsk så gjelder dette for norge også fikk jeg vite av kundeservice. 

Men det er alltid verdt å prøve, de er som sagt utrolig hyggelig på support og strekker seg veldig langt for å sørge for at alt er riktig. Send de en epost og prøv 😄

Takk for svar! Jeg gjorde det :)  Bestillingen ble gjort i mai, så det burde gjelde for meg også. 

Jeg synes som sagt at de har veldig mye fint, så jeg hadde kjøpt mer om det ikke hadde vært for tollen.

Endret av Harlekin
AnonymBruker
Skrevet

Hvem faen har råd til å kjøpe seg klær og sko? Ikke oss uføre på minstesats hvertfall. 

ikke for å strå salt i såret men min mor har minstesats ufør og likevel sparer hun nesten 25000 i året.. og kan kjøpe seg klær.. far er også pensjonist så det er ikke slik at han bidrar over evne heller - det handler om prioriteringer, ikke har de helt nedbetalt bolig heller.. 

Anonymkode: d1dd3...961

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (1 time siden):

Tusen takk igjen! Nå sørget du for at jeg sparte 2186 kroner. 

Jeg kontaktet dem, fikk raskt svar fra en hyggelig medarbeider som var velvilligheten selv. Sender pengene tilbake via PayPal uten diskusjon. Fantastisk kundeservice!

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
neon_sun skrev (På 18.6.2025 den 16.36):

Huff, ja, er litt det som holder meg igjen. Samtidig om de har så mye fint der, så da kan jeg gjerne betale litt. Takk for svar:) 

Som jeg ble tipset om av @Evot_i_skogen, så skal man visst egentlig ikke måtte betale toll. Det var en feil med noen papirer eller noe fra Disturbia sin side. Men jeg kontaktet dem og fikk superraskt svar, jeg får igjen pengene. Utrolig bra kundeservice! Du trenger ikke kvie deg for å bestille noe der. 

Skrevet
Harlekin skrev (12 minutter siden):

Som jeg ble tipset om av @Evot_i_skogen, så skal man visst egentlig ikke måtte betale toll. Det var en feil med noen papirer eller noe fra Disturbia sin side. Men jeg kontaktet dem og fikk superraskt svar, jeg får igjen pengene. Utrolig bra kundeservice! Du trenger ikke kvie deg for å bestille noe der. 

Dette var dagens beste nyhet 🥳 takk for at du oppdaterer og så kjekt du får tilbakebetalt ditt. Nå blir det shopping på meg også! 😁😁

• Nyttig 1
Skrevet
neon_sun skrev (4 minutter siden):

Dette var dagens beste nyhet 🥳 takk for at du oppdaterer og så kjekt du får tilbakebetalt ditt. Nå blir det shopping på meg også! 😁😁

Så bra! Det er så masse fint hos dem. Jeg synes også at mål og beskrivelser stemmer bra med tanke på størrelser. 

• Hjerte 1
Skrevet
Harlekin skrev (22 minutter siden):

Tusen takk igjen! Nå sørget du for at jeg sparte 2186 kroner. 

Jeg kontaktet dem, fikk raskt svar fra en hyggelig medarbeider som var velvilligheten selv. Sender pengene tilbake via PayPal uten diskusjon. Fantastisk kundeservice!

Hei. Så flott at de tok tak i det med en gang, penger spart er penger tjent 😁. Og rett skal jo være rett, men de gjør tydeligvis endel feil med papirene ved forsending til Norge 🤭. Jeg har handlet der sporadisk i en 4 års tid og kundeservicen er den absolutt beste jeg noensinne har vært borti.

Skrevet
Evot_i_skogen skrev (17 minutter siden):

Hei. Så flott at de tok tak i det med en gang, penger spart er penger tjent 😁. Og rett skal jo være rett, men de gjør tydeligvis endel feil med papirene ved forsending til Norge 🤭. Jeg har handlet der sporadisk i en 4 års tid og kundeservicen er den absolutt beste jeg noensinne har vært borti.

Ja, den virker meget bra. Men det er jo synd at det er endel feil med papirene, det koster jo dem penger også. Forhåpentligvis tar de tak i rutinene sine! Jeg kommer nok til å bestille der igjen, så bra kundeservice og fine ting som de har :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norrøna Falketind jakke, outlet :) 

Anonymkode: 62c80...483

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ikke for å strå salt i såret men min mor har minstesats ufør og likevel sparer hun nesten 25000 i året.. og kan kjøpe seg klær.. far er også pensjonist så det er ikke slik at han bidrar over evne heller - det handler om prioriteringer, ikke har de helt nedbetalt bolig heller.. 

Anonymkode: d1dd3...961

Det handler også om at noen har faste økte sykdomsutgifter, har barn, og har høyere boutgifter enn andre. Foreldrene dine kjøpte kanskje bolig da boligprisene var noe helt annet. Det er ikke alltid det går på prioritereringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Klær og sko ikke være dyrt, det gjelder å følge med på tilbud. HM kan ha tilbud på 70 %, man kan også kjøpe brukt. En av de beste jakkene jeg har betalte jeg 300 kr på Facebook-gruppe, og den er fortsatt i bruk 7 år senere. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bomullskjole fra arkivsalget til Sézane 😊

IMG_2104.thumb.jpeg.a57555a5cbf468851019096f3d1f1ee0.jpeg

Anonymkode: aaf24...519

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Vanligvis ikke så fan av blomstermønster, men denne var veldig fin på.

image.thumb.jpeg.e30882934366b7468afcbe462e9c6b49.jpeg

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

vga5848001_cblack.webp?has_grey=1&has_we

Disse :)

Anonymkode: 712a7...e0c

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

copyImage.thumb.webp.e26aa8ab63c8c7183eea171097e87c60.webp

image.thumb.jpeg.b1e24c9f9d00f80eb3e2c0f685824019.jpeg

Endret av Jippijei
Fikk snap under skjermbilde
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

IMG_8542.jpeg

IMG_8541.jpeg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...