Edie Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 På vår avslutningsfest på utdannelsen skal vi ha et par sanger som studentene skal dikte som takk for oss og om de ulike lærerne vi har hatt. Det er bestemt at vi skal bruke melodien til Pål sine høner (om lærerne) og Bamsefar eller Pepperkake-bakesangen (takkesang) Har noen tips til hvordan man begynner å dikte slike sanger? Noen nyttige regler? Finnes det noen internettsider hvor ulike sanger er blitt diktet til spesielle anledninger som f.eks. bryllup hvor jeg kan finne inspirasjon? På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 17. januar 2004 #2 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg skriver endel sånne rosa sanger... som regel begynner jeg å tenke på hva jeg vil fortelle og så kommer det som regel et eller annet refreng som fenger... og da må jeg bare beynne på den melodien da. Liker forøvrig å dikte på kjente sanger, ja - men beveger meg gjerne bort fra barnesangene - derfor dette med refreng og sånn. Jeg vil likevel anbefale deg en enkel sang, sånn hvis du ikke har gjort det før. Kanskje det finnes en sang som handler om en kjent situasjon el.l? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Takk for råd Kanskje det finnes en sang som handler om en kjent situasjon el.l? Vi hadde tenkt å ha et vers om hver lærer, tror ikke det finnes så mange sanger om mine lærere! Hvis det var det du mente.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå