Gå til innhold

Blir jeg lurt nå?

Elibo

Anbefalte innlegg

Jeg sto i ferjekø. Det var ca en halvmeter mellom bilene. På ett eller annet vis så rullet bilen min inn i bilen foran.Bilen må ha rullet veldig sakte for vi merket ikke dunket. Vi gikk ut og studerte bilene og det var ingen synlige skader. Vi skrev ikke skademelding. Nå to uker etterpå får jeg en melding fra han jeg rullet inn i at verksted-regningen kom på 7200..! Hva i all verden?

Har en ørliten følelse om at jeg blir lurt her. Hva gjør jeg med dette?

Endret av Elibo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Hvis dere ikke skrev skademelding eller noe sånt, er det vel rart at du plutselig får et sånt krav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg også :-( aner ikke hvilke rettigheter jeg sitter på her. Det blir ord mot ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriver man ikke skademelding har man ikke noe bevis. Høres ut som de prøver å lure deg ja.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan virke som om han har brukt dette som unnskyldning for å fikse noe annet på bilen. Du må jo iallfall høre hva det er eieren har fått reparert.

Jeg ville vikelig ventet i det lengste med å betale, jeg synes du skal være sikker på at du betaler for evt skade du påførte før du betaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir ord mot ord!

Nemlig, og det er hans problem. Han har ikke bevis for at du har noe med dette å gjøre i det hele tatt.

Ikke send noe skriftlig svar. Lat som ingenting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du spurt han om hvilken skader dette skal dekke? Hva har plutselig blitt ødelagt`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke pratet med han. Min mann skal ringe han i kveld. Han har litt mer peiling enn meg. Ringer jeg så ender det med at han lurer meg trill rundt. Uff liker ikke dette:-(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto i ferjekø. Det var ca en halvmeter mellom bilene. På ett eller annet vis så rullet bilen min inn i bilen foran.Bilen må ha rullet veldig sakte for vi merket ikke dunket. Vi gikk ut og studerte bilene og det var ingen synlige skader. Vi skrev ikke skademelding. Nå to uker etterpå får jeg en melding fra han jeg rullet inn i at verksted-regningen kom på 7200..! Hva i all verden?

Har en ørliten følelse om at jeg blir lurt her. Hva gjør jeg med dette?

vi blir lurt fra vi åpner øynene om morgenen til vi lukker dem om kvelden sånn er det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi blir lurt fra vi åpner øynene om morgenen til vi lukker dem om kvelden sånn er det bare

Jepp. Og jeg hater det. Spesielt når folk prøver å lure meg for så mye penger:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har nå pratet med bileieren. Han påsto at det hadde blitt bulkskade og at grunnen til at vi ikke så det var fordi bilen var skitten. Og han sa at det ikke ble ført ut skademelding fordi vi hadde en muntlig avtale om at han skulle sjekke skaden på verksted først ...og så la han til at han jobbet i vegvesenet:-D

Endret av Elibo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde bedt om kopi av verkstedregningen. Deretter hadde jeg snakket med verksted. De kan bl.a. se hvor gammel skaden er og hvor eksakt skaden var og om det at bilen din trillet kan ha forårsaket det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Vi skal ta kontakt med verkstedet i morgen. Kjenner jeg har lite lyst å betale den regningen. Vi så jo ingen skader! Og det han sier om at vi ikke kunne se det fordi bilen var skitten... burde vi ikke sett det ekstra godt på en skitten bil dersom det hadde vært bulk/ riper osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett så er dette bare tull!! Han kan ikke fikse bilen sin SELV og kreve pengene etterpå, dette skulle jo i så tilfelle gått via forsikringsselskapet, og de skal se skadene FØR noe blir fikses. Det er for sent å ta det gjennom de nå som skaden er fikset. Om han jobber i vegvesenet burde han jo være klar over at man skal FØRST gå gjennom forsikringselskapet og SÅ få det fikses VIA de... Virker som han prøver å lure dere ja....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er dette bare tull!! Han kan ikke fikse bilen sin SELV og kreve pengene etterpå, dette skulle jo i så tilfelle gått via forsikringsselskapet, og de skal se skadene FØR noe blir fikses. Det er for sent å ta det gjennom de nå som skaden er fikset. Om han jobber i vegvesenet burde han jo være klar over at man skal FØRST gå gjennom forsikringselskapet og SÅ få det fikses VIA de... Virker som han prøver å lure dere ja....

ja. Tror også dette er tull. Han spurte min mann om han jobbet i politiet, da min mann sa: nei jeg jobber i sikkerhetsbransjen ble han helt rar og sa: Jeg skal jo ikke være urimelig..!!

Minn mann sa da han skulle sjekke opp diverse og ta kontakt etter helgen. Arhhgggg!! Kjenner jeg blir mektig irritert av folk som prøver å lure meg ! Min kjære skulle fortalt at han jobber som torpedo eller leiesoldat i utlandet, da hadde sikkert regningen forsvunnet like fort som den kom..!

Endret av Elibo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

...og så la han til at han jobbet i vegvesenet:-D

Det finnes råtne egg i alle bransjer, dessverre!

Hilsen en vegvesenansatt som ikke kan noe om akkurat det du opplevde, og som heller ikke kan forsvare en påstått kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes råtne egg i alle bransjer, dessverre!

Hilsen en vegvesenansatt som ikke kan noe om akkurat det du opplevde, og som heller ikke kan forsvare en påstått kollega.

Det har du helt rett i. Finner det merkelig at han opplyser at han jobber i vegvesenet når den jobben har lite med bilskader og verkstedreparasjoner å gjøre. Mulig jeg tar feil men trodde den jobben gikk ut på vedlikehold av veier og div

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet frem nok en rar opplysning i denne saken. Bileier påstår at bilen var så skitten at det var merke etter skiltet mitt på bilen hans. MEN.. merket (som jeg også såg) var etter ett firkantet skilt. Ikke ett rektangulært som jeg har!

Endret av Elibo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal informere forsikringsselskabet ditt om situasjonen, og be ham ta direkte kontakt med dem. Da tror jeg det kommer til å blive stille.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst, han kan jobbe hvor hen han vil. det medfører ingen fordeler eller ulemper for noen av partene, jobben hans kan ikke bidra til noe løsning.

om dere har forlatt stedet med "alt ok", så er alt ok. dere burde kanskje ha skrevet skademelding der og da, for hans del. det er ikke mulig for ham å komme tilbake etterpå og fortelle at det blir bulkskade.

sannsynligheten for å bli lurt av slikt er veldig stor. det burde vært tatt bilder av begge bilene for å dokumentere hva som har skjedd.

han har ingenting å gå på. han har ingen bevis på at din bil har påført hans skade.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...