Gå til innhold

Middag levert hjem når man er syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er alvorlig og langvarig syk kan man da få middag levert hjem på døren fra kommunen? Slik som eldre får?

Hva hvis man har intolleranser og slikt?

Gjest Hannee
Skrevet

Jeg tror at hjemmetjenesten som drar hjem til eldre også drar hjem til kronisk syke eller noen som er langvarig syk. Vet ikke så mye om det, men send en mail til kommunen din kanskje? De fikser nok intolleranser.

AnonymBruker
Skrevet

snakk med tildelings kontorett i din kommune, de som ordner slikt :)

AnonymBruker
Skrevet

Når man er alvorlig og langvarig syk kan man da få middag levert hjem på døren fra kommunen? Slik som eldre får?

Hva hvis man har intolleranser og slikt?

Er ikke noe aldersgrense for det. Intolleranse har ikke noe å si, da de tilpasser maten folk kan spise. Snakk med kommunen din.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har forsøkt å kontake kommunen, men den tyggegummismattende jentungen i telefonen "aaaaaaaaaante ikke asssa" og satte meg over til Plan og bygningsetaten...... Mail får jeg visst ikke svar på. Er tildelingskontoret under NAV, eller kan jeg få tak i de på en annen måte enn gjennom sentralbordet til kommunen?

AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen og be om å bli satt over omsorg/helsetjenester/helse og velferd.

Har du vært på kommunens nettsider? Jeg var innom min kommune sine nettsider og det var relativt enkelt å finne frem. Vil tro det er mulig å komme ganske langt på vei på din kommunes hjemmeside også.

Evt kan du jo ringe et aldershjem, omsorgsbolig i kommunen og høre om de kan hjelpe deg med kontaktnummer. Og dette er såvidt jeg vet en kommunal tjeneste så NAV kan ibeste fall hjelpe deg med kontaktnummer.

Men husk at det er behandlinstid på søknaden og at du må betale for det.

AnonymBruker
Skrevet

Du må søke pleie og omsorg i kommunene om hjelp, vedlagt må det også ligge legeerklæring fra fastlegen. Deretter gir kommunen enten tilbud om hjemkjøring av mat, eller de avslår. Du må betale det maten koster, varierende pris etter hvor du bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...