Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Madelene1
Skrevet

Jeg har vel søkt på 6-7 forskjellige jobber. Jeg har vært inne personlig 3 ganger i 3 forskjellige butikker.

I forrige uke, var jeg inne på en xxl sport butikk. Jeg fikk komme inn til kjefen og det virket som at han likte meg kjempe godt. Han sa t.o.m. "det er nesten så jeg må ansette deg kun fordi jeg liker deg. Du er jo helt fantastisk". Men fikk jeg jobben? Nei!

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg trenger virkelig en jobb. Jeg vil ut av sosialen. Jeg syns det er flaut å gå på nav! Jeg vil ikke at mitt barn skal lære at man ikke trenger å jobbe for å få noe, at man bare kan sitte på rumpa og gjøre hva man vil fordi man får penger av nav!

Noen gode råd? Hvordan får jeg en jobb?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eeeeeeeeeeeeeeh, NO OFFENCE, men nå må jeg nesten spørre..... og ja, det er fra en annen tråd, men likevel. OG DU SKAL HA DEG SILIKONPUPPER!? Mens du går på NAV, får sosialstønad? Hvordan hadde du tenkt å finansiere puppene? Du vet at det ikke teller som livsopphold?

Og forøvrig har jeg ikke andre råd enn å søke på absolutt alt relevant, hele tiden.

• Liker 27
Skrevet

Du må bare søke og søke og søke. Evt får noen til å gå over både CV'n og søknaden din å se hva du kan bedre.

Jeg har søkt på over 200 jobber uten napp, så ikke klag når du ikke har fått napp på 7 altså. :gjeiper:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

6-7 jobber er da vel ikke så mye? Det er bare å forstette, du kan jo jobbe litt med rettskrivingen din også, søknader fulle av skrivefeil havner ofle litt lengre ned i bunken. Gå på jobbsøkerkurs hos NAV, kanskje?

• Liker 7
Gjest Bella111
Skrevet

hvordan ser søknaden din ut da? hva slags mal bruker du om du bruker noen?

du må nok søke på flere enn 6-7 jobber for å få ja.

Gjest Madelene1
Skrevet

Eeeeeeeeeeeeeeh, NO OFFENCE, men nå må jeg nesten spørre..... og ja, det er fra en annen tråd, men likevel. OG DU SKAL HA DEG SILIKONPUPPER!? Mens du går på NAV, får sosialstønad? Hvordan hadde du tenkt å finansiere puppene? Du vet at det ikke teller som livsopphold?

Og forøvrig har jeg ikke andre råd enn å søke på absolutt alt relevant, hele tiden.

Nope. Jeg snakket med legen og han sa at om jeg skal ha flere barn burde jeg vente så det er satt på vent!

Gjest Madelene1
Skrevet

6-7 jobber er da vel ikke så mye? Det er bare å forstette, du kan jo jobbe litt med rettskrivingen din også, søknader fulle av skrivefeil havner ofle litt lengre ned i bunken. Gå på jobbsøkerkurs hos NAV, kanskje?

Er min mann som skriver det for meg, slik at det skal bli riktig.

Skrevet

6-7 jobber er da ingenting. Du må gjøre en større innsats enn det. Det er bare å fortsette å søke. Du får ihvertfall ikke jobb om du gir opp søkinga nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Jeg snakket med legen og han sa at om jeg skal ha flere barn burde jeg vente så det er satt på vent!

Ok, noe å se frem til og spare mot da :)

Men jeg står ved det jeg sa, ransak alle jobbstillinger på nettet og i avisene, OG stikk innom overalt hvor du tror du kan takle en jobb. Bare å kjøre på.

Og som andre sier, avslag på 6-7 er bare oppvarming, enkelte av oss har fått døra i trynet en 2-300 ganger.. hehe.

Det går seg til, aldri gi deg! Søk i vei.

Gjest Madelene1
Skrevet

hvordan ser søknaden din ut da? hva slags mal bruker du om du bruker noen?

du må nok søke på flere enn 6-7 jobber for å få ja.

Mal? Mener du mail?

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Søk mer!

6-7 jobber er, som andre sier, ikke så veldig mye. Sist jeg var arbeidsledig sendte jeg vel ut 50-60 søknader, men da sendte jeg også ut åpne søknader til alle steder jeg kunne tenke meg å jobbe uten at de hadde utlyst ledige stillinger.

Det hjelper å skrive en god søknad som er godt formulert uten skrivefeil, du kan kanskje få noen til å se over før du sender det inn?

Bilde på CV'n er heller ikke dumt, hvis du ikke har det allerede. Det kan gjøre at den skiller seg ut og blir lettere å huske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mal? Mener du mail?

Du tuller nå? Vet du ikke hva en mal er? Kanskje du skulle søkt på noen vaskejobber istedet.

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Mal? Mener du mail?

Mal som i oppsetting. Feks, det finnes forskjellige måter å skrive søknader på, og følger du en mal, følger du en spesiell måte :)

se her.

• Liker 4
Gjest Madelene1
Skrevet

Ok, noe å se frem til og spare mot da :)

Men jeg står ved det jeg sa, ransak alle jobbstillinger på nettet og i avisene, OG stikk innom overalt hvor du tror du kan takle en jobb. Bare å kjøre på.

Og som andre sier, avslag på 6-7 er bare oppvarming, enkelte av oss har fått døra i trynet en 2-300 ganger.. hehe.

Det går seg til, aldri gi deg! Søk i vei.

2-300 ? Shit!

Må legge til at jeg har ikke noen utdanning, men nå i april får jeg et salg og servic kurs av nav. Så kan jeg si at jeg ikke har jobbet noe særlig før. Jeg har jobbet som telefon selger, men dukket bare opp 3-4 ganger, så har jeg jobbet på freteks en liten stund (gjennom nav) frem til jeg ble gravid. i ca 5 mnd ble jeg sykemeldt.

Mer en dette har jeg ikke jobbet. Har kun rust meg..

Noe av dette sttår på min cv (ikke at jeg ikke dukker opp på jobb selvfølgelig).

Noen som kan hjelpe meg å fikse slik at dette blir litt "fint"?

Gjest Bella111
Skrevet

Mal? Mener du mail?

nei jeg mener mal.hvilken mal bruker du for oppsett av søknad.

Gjest Madelene1
Skrevet

Mal som i oppsetting. Feks, det finnes forskjellige måter å skrive søknader på, og følger du en mal, følger du en spesiell måte :)

se her.

aah. i see. :) Takk. skal lese igjennom og få gubben til å hjelpe meg litt. :)

AnonymBruker
Skrevet

aah. i see. :) Takk. skal lese igjennom og få gubben til å hjelpe meg litt. :)

Hvorfor går du ikke heller på jobbsøkerkurs og lærer deg set selv?

• Liker 2
Gjest Madelene1
Skrevet

Du tuller nå? Vet du ikke hva en mal er? Kanskje du skulle søkt på noen vaskejobber istedet.

Vet du hva en sur lita megge er, som er tøff bak pcen sin når ingen vet hvem hun er?

• Liker 9
Gjest Madelene1
Skrevet (endret)

Hvorfor går du ikke heller på jobbsøkerkurs og lærer deg set selv?

jeg har gått på det. Fikk det via nav. Men har veldig vanskelig for å lære..:)

Endret av Madelene1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, men altså, alle har startet et sted :)

Har du vært innom NAV for å diskutere hva de kan hjelpe deg med? Feks ei venninne av meg startet ved å være i arbeidspraksis, dvs at NAV dekket 6000kr i månedslønn og hun jobbet MINIMUM 3 timer hver dag, hun jobbet 4 timer på h&m. Poenget er at man skal få masse erfaring, og noe mer å skrive på CV. Min venninne ble tilbydt fast jobb ved arbeidsprakisslutt, så det endte bra!

Et annet tilfelle jeg kjenner er min eks, han fikk en avtale med NAV som ga ham en kjempefordel. For at han omsider skulle komme seg ut i jobb, gikk NAV med på å betale halve lønna i 6 måneder, og etter det tok arbeidsplass over. Han fikk jobb på flekken. Han hadde også en brokete historie med lite jobb, masse rus, og ikke måte på..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...