AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Har noen forslag til hva man kan gjøre i Washington DC på en to dagers tur? Skal helst gjøre noe utenom det vanlige, så vil ikke bli shopping og soling på stranden. Vil helst se på museumer etc og prøve ny og ekstotisk mat, enten det er en typisk amerikansk resturant eller en karribisk etc, vil med andre ord ikke spise på mcdonalds eller fridays. Takk på forhånd
gard Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Jeg var der ifjor men har enda ikke blitt ferdig med reisebrevet :-( Men her er noen tips: - vi tok en guidet gåtur gjennom Arlington kirkegården - en kan få gratis omvisning på Capitol Hill - en bør jo få med seg de forskjellige memorials...Vietnam, Korea, Lincoln,Franklin Roosevelt etc - er en litt over middels interessert i fly etc så er et besøk på National Air and Space Museum et must - du kan ta turen til topps i Washington monument men du må være tidlig ute - National Museum of American History Når det gjelder mat - hvis du vil ha et skikkelig greasy burger måltid så kan du teste Five guys ;-) Ellers er Ben's chili bowl en institusjon, et av de beste måltidene våre var på en meksikansk restaurant som heter Oyamel - ellers er det også en del steakhouses som kan være verdt et besøk dersom du vil ha et solid stykke kjøtt. God tur :-) 1
Aranciata Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Moro! Når på året er dette? Jeg har litt forskjellige tips avhengig av hvilken tid på året det er. Anyway, noen ting jeg liker: - National Gallery of Art, utrolig mye fint. East Wing er moderne art og West Wing er eldre. - Phillips Collection - Dumbarton Oaks: Både et veldig fint museum (en pre-colombinsk og en bysantisk kolleksjon) og et fantastisk hageanlegg. - Georgetown: Traske rundt, se fine hus, se Georgetown University. Når det gjelder mat så er DC kjent for etiopisk mat, siden det er veldig mange etiopere her. Meskerem (Adams Morgan) og Lalibela (Logan Circle) er to gode restauranter, og det er mange flere! Gard nevnte Oyamel, en meksikansk restaurant i Chinatown, den er veldig god. Den drives av José Andrés som har flere andre gode restauranter, inkludert Jaleo (tapas.) Zengo, også i Chinatown, har god asiatisk/latinsk fusionmat. I Mt. Pleasant og Columbia Heights er det veldig flerkulturelt, og mange salvadoreanske restauranter. Ikke alle er like gode men det er moro! Fint å traske rundt. Dupont Circle-området har også mange gode restauranter, mine favoritter er Bistrot du Coin (fransk) og Thai Chef (asiatisk.) Mange kule barer, f.eks. 18th Street Lounge. Noe som er viktig å vite er at nede på the National Mall, hvor de fleste museene er, er det ikke noen gode spisesterder. Museene har kafeer men ikke noe spennende (kanskje bortsett fra Museum of the American Indian.) Så det er bedre å komme seg opp til Chinatown eller Metro Center-området for å spise. Jeg nevnte et par steder i Chinatown allerede, et annet er Full Kee, som er kanskje den mest autentiske kinesiske restauranten (Chinatown i DC er ikke spesielt stor eller omfattende...) Like ved, på E and 9th, ligger Zola Kitchen, kanskje det beste lunsjstedet i hele byen. Anbefales!
Aranciata Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Et par ting til: Library of Congress, og Cherry Blossom Festival hvis dere kommer i mars/april. Mye folk men veldig fint!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 National Air and Space Museum, veldig kult
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå