jie-jie Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2012 Den er så søt. Visste det var en en slags spaniel. Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Er det den for jarlsberg du tenker på? Den lille er en Cavalier king charles spaniel. (den store er en irsk ulvehund)
Lexington Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Det er Cavalier King Charles Spaniel ja, i fargen blenheim. Har samme selv
jie-jie Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. mars 2012 Er det den for jarlsberg du tenker på? Den lille er en Cavalier king charles spaniel. (den store er en irsk ulvehund) Ja, søren, det er Jarlsberg! Ikke rart jeg blir forvirret da, det er jo bare ostereklamer på TV'n.
jie-jie Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. mars 2012 Det er Cavalier King Charles Spaniel ja, i fargen blenheim. Har samme selv Er den å anbefale?
Lexington Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Er den å anbefale? Jeg har ikke noe vondt å si om rasen, men jeg har bare hatt den rasen, så har ikke noe å sammenligne med. Den vi har har fint lynne, og har aldri vist noen form for aggresjon. Tror ikke cavalierer er de smarteste hundene i klassen, men den vi har har likevel vært lett å oppdra. Den er også en ganske allsidig hund, den kan fint gå lange turer, men sier ikke nei takk til sofakos heller. Den eneste ulempen er at det har blitt en veldig populær hund, så de har avlet så mye på de at en del blir født med skavanker. En av de er sykdommen syringomyelia som fører til at hjernen vokser med enn den burde. Dette har vært utbredt i denne rasen i England lenge, men man har nå begynt å også begynt å se de i Norge fordi de har blitt avlet for mye/feil på rasen. Det er derfor greit å kjøpe en hund med stamtavle, og sjekke at kennelen førger rettningslinjene for avl. Det er også noe vanlig at en del av de får hjerteproblemer, men dette kan de få medisiner for. Vi har en hann på 8 år som ikke har fått noen bemerkninger på hjertesjekk enda i allefall, men en del får disse problemene allerede tidligere enn dette. Endret 29. mars 2012 av Lexington
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Min cavalier døde når han var 8 år på grunn av hjerte Utenom at det er mange som lider samme skjebne er det en fantastisk rase
Sugerøret Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Utrolig mye sykdom på cavalieren.Så en skikkelig oppdretter må du finne,men selv der kan det dukke opp sykdommer. http://www.cavalierklubben.no/sykdommer.html Ville heller valgt en annen rase om du ønsker en liten hund. Endret 29. mars 2012 av Kårky 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Har hatt 4 Cavalierer. Alle døde tidlig pga sykdom.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har en Cavalier King Charles spaniel. Bortsett fra sykdommer hos rasen, så anbefaller jeg den. Jeg elsker cavalieren min høyere enn himmelen!! hihi! Med denne rasen har jeg bare måtte tenke at det kan komme en dag han blir syk. Nå ser jeg på hvert leveår som pluss, men tanke på at jeg har hørt at mange som har denne rasen mister den ved denne alderen. Ville uansett aldri ha vært han for uten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå