AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Hvordan steker dere kjøpe-pommes fritesen for at den skal bli best mulig? Synes den fort blir tørr =/ Så lager ofte hjemmelagde, men synes innimellom det er greit med kjappe løsninger spm den man kjøper på butikken. Er det lurest å bruke over og undervarme eller varmluft? Litt lavere temp enn det som står oppgitt og evt lenger tid, eller motsatt? Er så lei av at pommes fritesen blir så tørr og hard, eller blaut og slapp. Vil den skal bli litt crispy utenpå og saftig inni Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 MÅ du spise pommes frites da når du ikke får til å lage den slik du vil ha den?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 MÅ du spise pommes frites da når du ikke får til å lage den slik du vil ha den? Spiser det veldig sjeldent, maks 2 ganger per mnd. Men synes det er greit å ha det som et alternativ i en travel hverdag. Irriterer meg over at de alltid blir så tørre, så tenkte kanskje noen hadde noen tips 1
Rosebud Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 I ovnen synes jeg det hjelper å snu dem noen ganger underveis, gjerne ha på vifta de siste minuttene. Ellers må jeg innrømme at den beste løsningen for oss ble en frityrkoker, perfekt hver gang! Ikke så sunt så klart, men en gang i blant er det lov
DysterPytten Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg legger chipsen på et matpapir inni ovnen, for jeg føler at da bader det ikke i fettet sitt. Og det blir rett og slett mindre fett. Jeg snur dem er par ganger i ovnen før de er ferdige, og tørker dem etterpå med vanlig papir.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Takk for to fine svar Får prøve bakepapir, hyppig "snuing" og varmluft de siste minuttene
Taste of Slow Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Dersom du ikke får til pommes frites sånn du vil ha den, så prøv å lage dine egne! Jeg lager ofte potetbåter - det er kjapt og enkelt! Vask poteter og tørk dem godt, skjær dem i båter.Legg i en bolle, og hell på olje og krydder og vend inn i potetbåtene til de er dekt. Forvarm ovnen til maks varme (250 grader på min), og spre potetbåtene i en langpanne sånn at de ikke ligger oppå hverandre. Stek på maks varme helt til de har blåst seg opp (ca 20-30 min), så kan du skru ned varmen og la de ettersteke på 180 grder i ca 15 min. Du vil da få potetbåter som er sprø utenpå og myke inni
Ryvre Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 Jeg pleier å fritere dem jeg da. Skjærer poteter i passende biter/strimler Tørker godt av dem Heller olje i en kjele og varmer opp Legger potetene i Når de er ferdige så lar jeg de tørke av på kjøkkenpapir, men jeg krydrer dem før de har tørket helt for da fester krydderet seg bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå