AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg får ikke trent i løpet av hele påsken, og vil derfor ta ekstra i før "pausen" begynner. Kan jeg trene styrke tredager på rad? Kroppen får hvile i ti dager etter det. Jeg trener jevnlig, men tar meg aldri helt ut. Trente styrke i går, og kjenner i dag at kroppen er litt sliten, men lurte på en lett økt i dag, og en økt i morgen også. Vil det funke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Del Skrevet 29. mars 2012 Ikke noe problem, men bør vel la det gå ca 2døgn før du trener samme muskelgruppe igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 29. mars 2012 #3 Del Skrevet 29. mars 2012 Da må du i så fall trene andre muskelgrupper enn det du trente i går. Musklene bør vel helst ha 48 timer restituering, hvis ikke gjør man nesten vondt verre tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Del Skrevet 29. mars 2012 Da må du i så fall trene andre muskelgrupper enn det du trente i går. Musklene bør vel helst ha 48 timer restituering, hvis ikke gjør man nesten vondt verre tror jeg. Hva mener du med å gjøre vondt verre. Jeg kjenner at jeg har trent for musklene kjennes slitne ut, men jeg er ikke støl og stiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PinkLeaf Skrevet 29. mars 2012 #5 Del Skrevet 29. mars 2012 Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg syns å huske at hvis du trener samme muskelgrupper uten at de har fått restituert seg, så vil du bare svekke musklene, ikke bygge dem opp. Trening bryter med muskelfibrene, mens restitusjon bygger dem opp. Uten restitusjon får ikke musklene hentet seg inn igjen. Hva med å heller kjøre en kondisjonsøkt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 29. mars 2012 #6 Del Skrevet 29. mars 2012 Du bør ikke trene de samme muskelgruppene tre dager på rad. Da vil du ødelegge mer enn godt er. Trening bryter i utgangspungtet ned kroppen. Det er hvilen i mellom som gjør at kroppen blir sterkere. Litt mer for hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 29. mars 2012 #7 Del Skrevet 29. mars 2012 Hva mener du med å gjøre vondt verre. Jeg kjenner at jeg har trent for musklene kjennes slitne ut, men jeg er ikke støl og stiv. Da vil du sannsynligvis klare færre repitisjoner i dag, men det vil ikke være bortkastet hvis du så gir musklene rikelig med restitusjon. Tre dager på rad er ikke å anbefale for en mosjonist, da bør du trene noe annet enn du vanligvis gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå