Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vi strammes litt inn før sommeren!

Er 157 høg å veier 53/54. Har ingen kondis å muskelaturen er ikke den sterkeste..

Hvordan trene når jeg ikke har penger til å trene på et treningsstudio?

Eneste treningsting jeg har hjemme er en stor treningsball og en slaks rockering på 2 kilo..

Mister motivasjonen av å ikke kan trene på studio, need some help folkens!

Takk på forhond :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse bra videoer på youtube. Hjemmetrening;)

Ellers kan du jo ta en joggetur ute :D DEt er deilig det ;)

Skrevet

Ut å jogge

Gå fort

Det beste: Begge deler i kupert terreng! Funker flott på meg :) Også er det gøy å småjogge i skogen!

Hopp og sprett - og lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Har begynt å jogge sånn smått;) men er jogging god nok trening? Er det bare kondisen som blir bedre av det?

Jeg trenger noe effektivt!

AnonymBruker
Skrevet

Ville satt meg opp et program for hver uke. Jogging et par dager og styrke et par dager. Finn øvelser der du bruker kroppsvekt, eller sekk som du fylle med tunge ting, andre tunge ting du har hjemme som du kan løfte på.

Eksempel på øvelser er knebøy, markløft, glute bridge/hip thrust, pushups, situps, rygghev, planken, bulgarsk utfall, bicepscurl+++ en million andre.

AnonymBruker
Skrevet

de har fine videoer på youtube..jeg pleier å se på disse og sette opp et program for meg selv.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Jogge, løpe intervaller, hoppe tau, gjøre burpees, sirkeltrening med kroppsvekt...

Man trenger kun fantasi.

Skrevet

Har begynt å jogge sånn smått;) men er jogging god nok trening? Er det bare kondisen som blir bedre av det?

Av utholdenhetstrening er jogging den treningsformen som gir mest treningseffekt og høyest forbrenning per tid.

For å få ytterligere positiv helseeffekt er det selvsagt bra å trene litt styrke. Armhevninger er en klassiker, det er en bra øvelse. Om du har problemer med å ta flere armhevninger med strak bein så ta dem heller på knærne. Når du blir sterkere kan du gå over til å ta dem på strake bein.

Det fins et utall styrkeøvelser du kan gjøre hjemme uten aparater, ikke alle er like bra. Situps er en veldig dårlig øvelse. Situps vil gi feilbelastning på korsryggen uansett hvordan du tar dem, så det er mye bedre å ta planken eller aller helst bruke terapimaster. Hvis du kan bore hull i taket der du bor og kan ta deg råd til å bruke 1500 kr så kan du kjøpe og installere en minimaster fra www.redcord.no. I den kan du gjøre øvelser for hele kroppen, og siden det er i slynge vil du også trene stabiliseringsmusklene.

Skrevet

Jogging er superefektivt. Du blir faktisk litt mere definert kroppen av å jogge. Funker for meg i hvertfall.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jogging er supert ja :jepp:

Har aldri hatt så bra kropp som jeg har nå etter at jeg begynte med jogging:)

AnonymBruker
Skrevet

Øktene de tar på Bodyrock kan kanskje hjelpe deg.

Skrevet

Jogging eller rask gange er kjempefint.

I tillegg bør du også trene styrke. Det er nevnt flere øvelser over her ser jeg. Du kan også fylle et par 1 1/2 liters tomflasker med vann og bruke disse som vekter for armene. Rokkeringen din er også kjempefin å bruke.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jogging er den beste treningen for å få fart på kondisen og fettforbrenningen.

AnonymBruker
Skrevet

Studio er kjedelig :) Mye mer gøy å trene ute. Mange fine joggestier i landet vårt. Du veier forresten ikke mye til å være 157 høy.

Skrevet

Jogg deg en tur og avslutt økten med push-ups, dype knebøy med en liter melk i hver hånd, øv på pull-ups på lekeplassen i stanga, finn deg en lang trapp og kjør trappeintervaller evt gå 3-4 trinn i gangen for å få utfall-øvelse, finnes masse variasjoner, bare fantasien setter grenser ;) Ja også fungerer tunge jerngryter godt om "medisinball".

• 1 måned senere...
Skrevet

Tror faktisk jogging funker for meg!:) Nå har jeg lånt bikkja til foreldrene mine så jeg har en turkompis engang i ny å ned !

Skrevet

Jogging er super trening, også er det så gøy når man gradvis klarer å jogge lengre. :)

Gjest Gagaen
Skrevet

Motbakkeløp/gange! :) Forbrenner mye og framgangen kommer fort , samt at det er mer skånsomt mot kroppen enn å jogge .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...