Gjest sexysadie Skrevet 17. januar 2004 #1 Skrevet 17. januar 2004 I dagens utgave av Dagsavisen står det en artikkel om TONO som vil prøve å få enda flere bedrifter til å betale for å høre på radio, CD, osv. TONO krever betaling fra bedrifter og organisasjoner hvor mer enn 30 av de ansatte...: ... hører på radio på kontoret eller andre steder i bedriften ... bruker CD-spiller eller radio under tjenestetransport, for eksempel med firmaets lastebil ... hører på internettradio via PC-en på kontoret ... ser på fjernsyn eller hører på radio i pauserommet ... bruker CD-spilleren i datamaskinen ved arbeidsbordet Hele artikkelen: http://www.dagsavisen.no/innenriks/2004/01...01/775441.shtml Dette er etter min tolkning helt totalt på tur
Malou Skrevet 17. januar 2004 #2 Skrevet 17. januar 2004 Dette er etter min tolkning helt totalt på tur Enig, men det er jammen meg ikke bare helt på tur, det er helt (på tur) på jordet! Jennifer
sirka Skrevet 17. januar 2004 #3 Skrevet 17. januar 2004 Greit for meg. Mannen min blir nemlig lønna av Tono for hver gang sangene hans blir spilt på radio...., og kanskje de har gått tom for penger... :o Kriiiiise...
sirka Skrevet 17. januar 2004 #5 Skrevet 17. januar 2004 Det er mange musikere i landet, og han er en av dem.. Anonym må jeg få lov til å være...
Gjest sexysadie Skrevet 17. januar 2004 #6 Skrevet 17. januar 2004 Jo da det må du få være. håper ikke fyren din ikke spiller country......'
Malou Skrevet 17. januar 2004 #7 Skrevet 17. januar 2004 Det hadde jo vært interessant om noen andre hadde noen gode argumenter for dette, annet enn at mannen din tjener penger på det! Finnes de montro? Argumentene for? Jennifer
sirka Skrevet 17. januar 2004 #8 Skrevet 17. januar 2004 Nei... takk Gud for det.... Det er nok mer rock
Tusenfryd Skrevet 17. januar 2004 #9 Skrevet 17. januar 2004 Treningsstudioer betaler Tono-avgift også. Synes det må være greit jeg. Lufta er for alle, ja, men likevel. Det er det samme som bøker og bilder. Vil jeg lese eller ha på veggen, må jeg betale for det. Vil jeg spille musikk, må jeg betale for det. Noen har gjrt en innsats for å glede meg med det - rett og rimelig at jeg betaler for det. Dog er det vel å trekke det litt langt med musikk på pc og i en lastebil. Det er jo dobbel avgift det. Først fra radiostasjonen som spiller den på lufta, og så en gang til for at noen skrur på radioen...?
Gjest Zalomine Skrevet 17. januar 2004 #10 Skrevet 17. januar 2004 Nettopp det argumentet der, det siste, reagerer jeg også på. Jeg hører radio på jobb, det gjør også mange av mine kolleger. Jeg hører det fra nettet, andre hører det fra radio, men de fleste fra nettet slik som meg. Men, radiokanalen betaler for å ha lov til å spille musikken. Skal jeg (eller min arbeidsgiver som sånn sett er staten, og staten det er meg...) betale for at jeg hører på det i tillegg? Skal jeg betale for at jeg hører på en cd jeg har betalt for da jeg kjøpte den? Det blir for dumt...
Grooo Skrevet 17. januar 2004 #11 Skrevet 17. januar 2004 Leste at de vil ha betalt for at bedriftene spiller ventemusikk når vi sitter i den eviglange telefonkøen også. Godt! For det er virkelig grusom musikk de spiller til tider...
Gjest Zalomine Skrevet 17. januar 2004 #12 Skrevet 17. januar 2004 At de tar betalt for at bedrifter spiller ventemusikk, det er kanskje greit nok, da tar de jo betalt for bruk av musikken. Men å ta betalt for at jeg hører på at noen spiller musikk som de allerede har betalt for å få lov til å spille.... Min samboer reagerte nok også på dette, han begynte å lese artikkelen høyt for meg mens jeg satt og skrev min første kommentar, og avsluttet med "Jeg kan begynne å brenne musikk, på pur F" (vel, han begynner neppe med det, skal brenneren igjen tas i bruks har jeg MYE den skal brukes til først, sånn at vi har sikkerhetskopi av bildene, og jeg får frigjort plass på pc'n min bl.a )
Gjest Poirot Skrevet 18. januar 2004 #13 Skrevet 18. januar 2004 Jeg synes det er stor forskjell på et helsestudio som spiller musikk (det er jo en tjeneste for alle brukerne av studioet som de håper at skal gjøre stedet mer hyggelig = flere kunder), og en lastebilsjåfør/rørlegger/saksbehandler som hører på radio i lastebilen/det huset man er i og jobber/på kontoret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå