Gå til innhold

Nettbutikker som skriver lavere verdi på pakken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noen utenlandske nettsider (hovedsaklig klær) som skriver lavere verdi utpå pakken, slik at man slipper toll og moms?

Feks. ASOS, Nasty Gal, Net-A-Porter, Shopbop osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som gjør det er som regel de som selger falske varer...

Gjest Tigress
Skrevet

Tja, Lookfantastic skreiv "gift" på pakka eg fekk frå dei, og dei sel vel ikkje falske varer? Elles er det vel ganske vanleg at Ebay-seljarar skriv ned verdien.

Skrevet

De som gjør det er som regel de som selger falske varer...

Dette er bare tull. Det er ingen forutsetning for at varene er falske eller ekte.

Men jeg kan være enig i at det ikke er spesielt seriøst av butikker og kunder å prøve å omgå loven.

Men sånn er det når folk bare er interessert i å tjene penger eller å spare dem.

Jeg har mottatt mange varer som er blitt merket ned i verdi uten at jeg har bedt om det. Og de har ikke vært falske. Jeg har handlet på nett i over 7år og har sjeldent opplevd falske varer eller piratkopier. Spesielt ikke fra etablerte butikker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd at varer med for høy verdi ikke blir tollbelagt selv om de blir kontrollert. Jeg stusset lenge over dette til jeg traff en som jobbet for ett fraktselskap. Han sa at noen ganger så har man ikke skikkelig koder for hvordan det skal fortolles og da må man fortolle alle matrialene i produktet hver for seg. Dette er knot. Hvertfall når det ikke står hva slags matrial det er. Da blir det umulig å lage en nøyaktig fortollingsum og da driter de i det.

Men jeg tror neppe jeg villet gamble på det...

Har har bestilt fra seriøse aktører og mange av dem vil gjerne sette end summen, men jeg har og opplevd at de ikke vil sette den for langt ned.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen store seriøse nettbutikker gjør slikt ettersom det er ulovlig. Men det finnes noen butikker som sender til Norge moms og tollfritt, som f.eks Mango.

Skrevet

Herring shoes reduserer verdien på pakkene de sender.

Skrevet

Taylorshoes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...