AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal reise til syden på fredag, og har slitt litt med forstoppelse osv i det siste. Kunne tenkt å "tømme" meg før jeg reiser, med å spise noe som virker lakserende. Hvilken mat får du skikkelig diare av? (Vet det høres dumt ut, men hjelper!)
TøydukkeAnna Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Tørka aprikos (trykk i deg en pakke eller to) eller svisker Endret 28. mars 2012 av TøydukkeAnna
belle_ Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Tre esker IFA pastiller. Eller tre esker Lakerol, det står jo at de kan være lakserende i tillegg, og tro meg, det kan de være om man spiser nok 1
Gjest EryMax Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Spis masse sukkerfrie drops som inneholder sorbitol. Hør med søsteren min om den gangen hun spiste en hel pose med fishermans friend nesten sammenhengende 1
Djungelvrål Skrevet 28. mars 2012 #8 Skrevet 28. mars 2012 Tygg i deg et par esker med harde sukkerfrie drops. Type Extra. Sorbitol og maltitol som er noen av søtningstoffene i disse dropsene virker lakserende i store mengder. Klyster inneholder også sorbitol. baksiden er at du får luft i magen av de på kjøpet da.
iskaffe Skrevet 28. mars 2012 #10 Skrevet 28. mars 2012 IKKE drikk kaffe! Jeg hadde forstoppelse i sommer og husket at kaffe fikk meg til å gå på do/løs mage - men når man har skikkelig forstoppelse er det ikke det lureste man kan gjøre. Kaffen dehydrerer kroppen = enda hardere avføring. Lærte på den vanskelige måten. Men ja, en 3-4 poser fishermans friend er jo en klassisk diareutløser. Men om det funker når man først er forstoppet tørr jeg ikke si noe om...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #11 Skrevet 28. mars 2012 Hvorfor ikke bare ta avføringstabletter en dag?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Ta avføringsmiddel; det er nok litt mer forutsigbart enn sukkerfrie drops. Husker jeg satt på do hele natten en gang takket være sukkerfritt snop... 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Et en pakke ricola urtedrops, om d sku gå peise gærnt kan du begynne på neste eske av samme sort. D ska etes på max et kvarter til 20 minutter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå