Gjest makarenaa Skrevet 28. mars 2012 #1 Del Skrevet 28. mars 2012 Er det noen av dere som har tips til hvordan man kan redigere bilder i photoshop - sånn at det blir litt samme type redigering som bildene på denne bloggen?: http://blomsterfeenhanna.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romilo Skrevet 28. mars 2012 #2 Del Skrevet 28. mars 2012 Spør henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 28. mars 2012 #3 Del Skrevet 28. mars 2012 Ser ut som hun bare har stilt litt på kontraster, farger og skygger. Det er noen av de enkleste funksjonene i photoshop, så det er bare å prøve seg frem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest makarenaa Skrevet 1. april 2012 #4 Del Skrevet 1. april 2012 Mange bloggere er ikke så veldig interessert i å dele tips om sånt, fordi de ikke vil at folk skal kopiere dem.. Tusen takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #5 Del Skrevet 4. april 2012 Søk på google på "Photoshop Tutorials" og det dukker opp tusenvis av sider som har detaljerte veiledninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 4. april 2012 #6 Del Skrevet 4. april 2012 Det beste med PS er jo å prøve seg frem og finne sin egen stil på redigeringen. Det er greit å ha et utgangspunkt, men lag det til din egen stil. Nå er det veldig høy kvalitet på bildene i denne bloggen også, så det er nok derfor ganske mye å spille på her. Vil tro bloggeren tar bildene i RAW-format. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ryvre Skrevet 4. april 2012 #7 Del Skrevet 4. april 2012 Photoshop fikser mye, men man må jobbe litt med innstillinger på kameraet også. Mange tror at man bare kan knipse i vei og photoshoppe det så det blir superbra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 5. april 2012 #8 Del Skrevet 5. april 2012 Hvis det er noe trøst, så synes jeg ikke dette var noe spesielt bra redigert... Jevnt over for mørkt, for mye kontraster og hun har tydeligvis lagt sin elsk på vignettering (den mørke "ringen" som går ut i kantene på bildene) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joe Skrevet 6. april 2012 #9 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Jeg er enig med knirke, det var litt vel mye. Det ser litt overredigert ut. Hadde hun tatt bildene sine, lagt de oppå de uredigerte, og satt de redigerte til ca. 50% hadde det sikkert blitt veldig fint. Men for all del, det er ikke dårlige bilder. Bare ikke min smak når det gjelder redigeringa. Det kan hende hun redigerer raw-bilder, men det er også en mulighet at hun bruker en eller annen action på jpg-bilder. Sjekk på www.deviantart.com, der er det masse sånne, du laster ned, åpner i photoshop, og kan bruke de på bildene dine. Den redigerer da bilder for deg. Ellers kan du ta bilder i raw og i photoshop justere kontraster, frager, og under camera calibration (den fanen med et lite kamera på) dra skyggene over mot lilla. Endret 6. april 2012 av Joe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #10 Del Skrevet 6. april 2012 Bildene var ikke særlig pene nei. Men ser ut som hun har brukt filter på linsen før hun tar bilder, for så å redigere LITT i photoshop. Det der er ikke akkurat vanskelig å gjøre. Du får jo ferdig brushes som gjør jobben for deg og. Bare å finne den riktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest makarenaa Skrevet 13. april 2012 #11 Del Skrevet 13. april 2012 TS her. Takk for alle svarene! Jeg er såklart ikke ute etter å kopiere henne, men jeg likte stemningen i en del av bildene hennes - og det er alltid greit å ha litt inspirasjon å gå etter. Likt blir det jo ikke uansett.. Jeg er helt ok flink å ta bilder, om jeg kan si det selv. Så planen er heller ikke å bare ta et hvilket som helst bilde, og tro at det blir bra bare ved å redigere det.. Jeg ikke superflink i photoshop enda, så jeg tenkte det var greit med litt hjelp på veien. Igjen, tusen takk til alle dere som har kommet med innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå