Gomp Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Jeg er født i 1983.. Var ikke gamle gutten, men husker ikke nøyaktig når jeg leste boken.. Husker veldig lite faktisk, men har googlet fler ganger over flere år nå. Så kan jo like greit spørre ut i fra det lille jeg husker. Det første jeg husker er at det var en som hadde ett romskip, og jeg mener å huske han var blå farget på ett vis. Uansett reiste han rundt fra planet til planet, og plukket opp rare vesen. Jeg husker spesielt ett av dem, som hadde en liten planet med blomster på også sto det med halen i vannet. Og når det skulle være med romskipet, så dro det ut en propp som var i enden i halen, så alt vannet ble borte.. Når jeg skriver dette nå kom jeg på at det vesenet/dyret muligens sugde opp vann med halen, og hadde en vanne kanne som nese i enden av en snabel ... Jeg har så lite å gå på.. Men skal tilføye her om jeg kommer på mere. Men kan jo være noen husker den ut i fra det vesle jeg husker her. Mener boken var ny og i god stand BTW.. Så den var nok å få kjøpt i butikken når jeg var liten. Altså ikke noe jeg har arvet fra gammelt av. Endret 28. mars 2012 av Gomp
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Kan det være " Den lille prinsen" av Antoine de Saint-Exupiry?
pantertante Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Kan det være " Den lille prinsen" av Antoine de Saint-Exupiry? Oi, trykket på AB, men det var meg.
Arlea Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Hmm. Jeg har ikke helt peiling, for det er veeldig lenge siden jeg leste bøkene selv, men det er kanskje verdt å foreslå det likevel. Det første som kom opp i mitt hode var Alexandria-bøkene til Jon Bing. Tidsmessig ser det i alle fall ut til å stemme, for første bok kom ut på 1970-tallet, men var fortsatt i omløp da jeg leste den på begynnelsen av 90-tallet. Men husker ikke så mye av handlingen, bare at jeg likte de skikkelig godt. http://no.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B8niken_om_stjerneskipet_Alexandria
Gjest Spinell Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Kan det være en av Philip Newths bøker om roboten Matilda? De heter Roboten er løs Robot i rommet Ettersøkt: roboten Matilda Vooosj! Matildas bok Roboten Matilda og Camillamysteriet Matilda, litt av en robot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå