^me^ Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 jeg var 4 dager på sykehuset etter hastekeisersnitt og var veldig syk da jeg lå innlagt inne på barselavd og fikk hjelp til alt. det var spesielt en jordmor som jeg husker veldig godt som var veldig hjelpsom, snill, omtenksom og som var lett og snakke med. de tok seg veldig godt av min lille gutt mens jeg sov og ble bedre. så jeg kunne tenkt meg en tur innom avd og kanskje gi en gave og et kort som takk for den gode pleien både jeg og babyen fikk noen av dere som har gjort dette? evt hvor gammel var babyen da?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Det er bare teit! Tenk på hvor mange fødende og barn de møter hvert år! Selv om du tror at du og ungen din er spesiell for den jordmora så er dere faktisk ikke det. Det er jobben hennes, sånn er det! Tenk på hvor mange gaver de ville fått hvert år dersom alle skulle gjort det. Nei, det blir for dumt! 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg syns det er en fin tanke, og selv om det er jobben deres betyr det jo mye for deg at de gjorde jobben sin så godt at du følte det slik du gjorde. Tror nok de setter stor pris på det, og la ikke noen kalle det for en dum tanke. 12
-lykke- Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Det er bare teit! Tenk på hvor mange fødende og barn de møter hvert år! Selv om du tror at du og ungen din er spesiell for den jordmora så er dere faktisk ikke det. Det er jobben hennes, sånn er det! Tenk på hvor mange gaver de ville fått hvert år dersom alle skulle gjort det. Nei, det blir for dumt! Herregud, for et idiotisk svar! Hun sier jo ikke at hun og hennes baby var så spesiell for de på avdelingen, er da ikke derfor hun ønsker å gi gave. Hun SATTE PRIS på den gode pleien og hjelpen hun og babyen fikk, derfor har hun lyst til å vise sin takknemlighet ved å gi en gave. De blir nok bare glad for det! Jeg ga et kort til jordmor bare for å fortelle hvor fantastisk hun var under fødselen. Er jo lov å skryte av at de gjør en god jobb, kan ikke tenke meg at de skal synes det er teit. Hadde noen gitt meg et slikt kompliment hadde jeg nok heller blitt stolt av at jeg gjorde en god jobb. Du kan jo gi de på avdelingen en konfekt eller noe som de kan kose seg med på pauserommet TS 16
pinar Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Det er bare teit! Tenk på hvor mange fødende og barn de møter hvert år! Selv om du tror at du og ungen din er spesiell for den jordmora så er dere faktisk ikke det. Det er jobben hennes, sånn er det! Tenk på hvor mange gaver de ville fått hvert år dersom alle skulle gjort det. Nei, det blir for dumt! Selvfølgelig er det ikke dumt. Å det er kjempe hyggelig å få vite at man blir satt pris på!
Gjest Annaires Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Vi satt veldig pris på en kake/fruktfat etc.. Noe vi alle kunne dele på vaktrommet 1
Gjest Swipper Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Det er hvertfall ikke teit. Selv syns jeg det er kjempe koselig å vite at man er satt pris på og at man har gjort en god jobb, så jeg hadde nok gjort det samme selv.
Lille Rosa Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Syns det hørtes hyggelig ut jeg Selv om det er jobben hennes, så er det alltid hyggelig å få en oppmerksomhet fra en fornøyd pasient. Det hadde hvertfall jeg satt pris på! Syns feks en kake med et kort er hyggelig! Teit er det hvertfall ikke!
Teriyaki Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Vet ikke om gaver er så vanlig, men på sykehuset jeg fødte på, henger det en tavle med masse takkekort. 1
Tolly Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Så koselig! Synes du godt kan sende de et kort, ei konfekteske eller en liten blomsterbukett. Det er jo trivelig at man kan gi en oppmerksomhet til de som man opplever gjør en god jobb. Vi er så snare til å fortelle om de dårlige opplevelsene, og så får de bra gå ubemerka. Og de får sikkert sleng en masse dritt til seg av fødende også. Så trist om de bare får dritten og aldri takknemligheta! Følte selv at et par av jordmødrene jeg møtte hadde englevinger under uniformen😉 1
MiniMjau Skrevet 29. mars 2012 #11 Skrevet 29. mars 2012 Jeg hadde ikke gitt kun sjokolade. jeg jobber selv i helsevesenet, og på pauserommet er det alltid hauger med kakerester fra de ansatte og sjokolade og snop.Takkekort med bilde og kanskje en liten fruktkurv? Jeg hadde ihvertfall satt pris på en oppmerksomhet, selv om det jo er jobben min og jeg har masse pasienter inn og ut hele tiden.Ikke blir skuffet om hun ikke husker i detalj akkurat DEG og din situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #12 Skrevet 29. mars 2012 Jeg følte ikke behov for å gi noe til noen i forbindelse med mitt første svangerskap. Men denne gangen går jeg til en veldig snill vikar-jordmor på helsestasjonen. Hun var kjapp med å fange opp signaler uten at jeg sa så mye, og det er kun takket være henne at jeg nå skal få keisersnitt (pga skader i underlivet etter ruptur sist). Slike ting som jeg holdt hemmelig og ikke ville snakke med noen om, egentlig. Men som hun fikk lurt utav meg. Nå føler jeg meg mye bedre med tanke på fødselen. Siden hun kun er vikar en kort periode, og nyutdannet, er det ekstra gøy for meg å gi henne noe. Har lyst til å gi en ordentlig gave (ikke noe spiselig som hun må dele med andre...), men kjenner jo ikke henne som person, og vet ikke helt hva jeg skal gi. Og lurer på å gi henne det på min siste konsultasjon, altså før babyen blir født. Så da blir det uansett ikke noe babybilde
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 Vi ga fruktkurv til nyfødt-avdelingen når vi fikk førstemann. Lå der i en uke pga litt komplikasjoner ved fødsel og ble så godt tatt vare på. Vi ville vise hvor takknemlige vi var, og jeg tror det ble godt mottatt. 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Personlig tror jeg nok det hadde holdt med et kort med bilde av den nyfødte. Om du absolutt føler du vil gi noe ville jeg heller satset på et fruktfat til lunchrommet slik at alle jordmødrene på hennes avdeling kunne få det. Endret 29. mars 2012 av fr21_5ffdsa
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 Jeg følte ikke behov for å gi noe til noen i forbindelse med mitt første svangerskap. Men denne gangen går jeg til en veldig snill vikar-jordmor på helsestasjonen. Hun var kjapp med å fange opp signaler uten at jeg sa så mye, og det er kun takket være henne at jeg nå skal få keisersnitt (pga skader i underlivet etter ruptur sist). Slike ting som jeg holdt hemmelig og ikke ville snakke med noen om, egentlig. Men som hun fikk lurt utav meg. Nå føler jeg meg mye bedre med tanke på fødselen. Siden hun kun er vikar en kort periode, og nyutdannet, er det ekstra gøy for meg å gi henne noe. Har lyst til å gi en ordentlig gave (ikke noe spiselig som hun må dele med andre...), men kjenner jo ikke henne som person, og vet ikke helt hva jeg skal gi. Og lurer på å gi henne det på min siste konsultasjon, altså før babyen blir født. Så da blir det uansett ikke noe babybilde Det er ikke lov å gi en "personlig" gave til henne, dvs. hun har ikke lov til å ta imot gaver fra noen. Ingen i helsevesenet har lov til å ta imot gaver, derfor må man heller gi noe til hele avdelingen. Jeg syntes forøvrig det blir litt "teit" å gi gave til noen som gjør jobben sin. Tenk om alle skulle gjort det? Tenk på alle de babybildene de ville fått, og jeg vil tippe de ikke husker hvem en brøkdel av de ungene er engang....
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #16 Skrevet 29. mars 2012 Jeg tror ikke nødvendigvis det er snakk om å gi en takk til en som gjør jobben sin, men å takke en som har gjort mer enn bare jobben sin. Noen som har gitt litt ekstra ut over det foreldrene har forventet. Hva med å gi noe til alle sammen? Noe avdelingen kan dele? 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #17 Skrevet 29. mars 2012 Dette er da ikke uvanlig selv om det selvfølgelig ikke er noe alle gjør. Mest der det har vært noe spesielt. Jeg har fått både blomster og sjokolade og takkekort. Vi setter det som regel på pauserommet, men det er jo alltid hyggelig å bli satt pris på. Og det forventes selvfølgelig ikke, men det er koselig. Personlig gave er forøvrig ikke ulovlig så lenge det ikke er noe dyrt eller en pengesum. Jeg er sykepleier da, ikke jordmor, men skulle ikke tro det hadde noe å si?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #18 Skrevet 29. mars 2012 Jeg jobber på helsestasjon, er kommunalt ansatt og vi har ikke lov til å ta imot gaver. Her i kommunen er dette veldig strengt, så det forundrer meg litt at hun sykepleieren over her sa at de hadde lov til å ta imot gaver.....
pinar Skrevet 29. mars 2012 #19 Skrevet 29. mars 2012 Jeg jobber på helsestasjon, er kommunalt ansatt og vi har ikke lov til å ta imot gaver. Her i kommunen er dette veldig strengt, så det forundrer meg litt at hun sykepleieren over her sa at de hadde lov til å ta imot gaver..... Det er jo forskjell på en personlig gave og en gave som avdelingen kan dele.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #20 Skrevet 29. mars 2012 Det er jo forskjell på en personlig gave og en gave som avdelingen kan dele. Ja, det var jo det jeg ville frem til! Ei over her skrev at hun ville gi en personlig gave til ei jordmor på helsestasjonen, ikke noe hun måtte dele.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå