Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 Er det noen her som bor/har bodd i Danmark eller bare kjenner litt til de danske skattereglene? Er det slik at en får avdrag på renter betalt på lån der også, f.eks. på lån til Lånekassa (norske)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 17. januar 2004 #2 Del Skrevet 17. januar 2004 Her finner du svaret: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_i...38&ov_id=200236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 17. januar 2004 #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Ja du får fradrag for renter du har betalt f.eks på norsk studielån i Danmark, men du må selvfølgelig rapportere inn tallene selv da de ikke finnes i det danske "systemet." Pleier å sende med en kopi av årsoppgjørelsen fra Lånekassen + et skjema som oversetter de forskjellige rubrikkene til engelsk som du får hvis du bor i utlandet. Har ikke hatt noen problemer med det. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 17. januar 2004 #4 Del Skrevet 17. januar 2004 Takk skal dere har, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kyrrer Skrevet 17. januar 2004 #5 Del Skrevet 17. januar 2004 Skjer dette bare ved ligningen ved slutten av året? Et eksempel jeg så på dette, viser det for hver mnd, hvilket hadde vært å foretrekke hvis man kan se fram til en lav nettolønn som d jeg er forespeilet der: In 2001, the personal deduction is DKK 34,400 per year. Other deductions depend on the actual expenses of transportation to and from work, contributions etc. An example: Monthly salary...........................................................16,981.20 DKK Labour market contribution (8 per cent of 16,981.20).....1,358.00 DKK Net salary..................................................................15,623.20 DKK Net salary.........................................15,623.20 DKK Deduction according to personal taxation card......................................4,958.00 DKK Assessable income ............................10,665.20 DKK Income Tax, basic level, (40 per cent of 10,665.20)...... 4,266.00 DKK Net salary.................................................................11,357.20 DKK Og hva med dette personal deduction på ca 35000. Er det max fradrag, eller et aut. fradrag? Man skal jo registrere seg hos folkeregistret der og få et sånt personlig skattekort. Vil dette vise fradragene for hver lønning og, som dette eksempelet viser? Jeg vil jo da kunne ta med min nedbetalingsplan til dette kontoret og få rentene lagt inn som fradrag på dette personlige skattekortet, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå