catwar Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Lurte på om en kunne få noen råd her.. Niesen min på 13år har oppdaget internett.. Hun har laget seg blogg, og der skriver hun veldig detaljert om livet sitt og om familiere problem. Søsteren min er fortvilet og vet ikke helt hvordan hun skal angripe saken. Datteren blir fort irritert og trekker seg unna, og de begynner å krangle. Derfor har hun spurt meg. Jeg er litt yngre og vet litt mer hva det går i på internett og er litt mer oppdatert. Men er det noen som har noen tips??
Gjesten Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har ingen erfaring på området, men det første som faller meg inn er at man må prate med jenta. Lære henne om nettvett og hvor ugreit det er å utlevere andre på internett. Hvis ikke det funker, tenker min onde side at det beste mor kan gjøre er å opprette sin egen blogg og utlevere jenta på samme måte, se om hun skjønner alvoret da Men det er nok ikke den pedagogiske metoden... 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 http://www.barnevakten.no/internett-gode-raad/ Har vært på foredrag med noen fra organisasjonen Barnevakten. De har mye vettugt å komme med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå