mirama Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Kunne du meldt deg på luksusfellen for å få hjelp, dersom du hadde store økonomiske problemer? Jeg har virkelig ikke forståelse for de som vil utlevere seg slik på TV. Jeg tenker at økonomiske problemer er en privat-sak. Det kan jo også være negativt med tanke på jobb i fremtiden etc.. Hva tenker dere?
Dolly-Duck Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Ser ikke for meg at jeg hadde turt det nei. Men om man har så dype økonomiske problemer så er kanskje luksusfellen en av de få mulighetene man har. Synes det er tøft av de som står frem:)
Gjest IngvildSF Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg vet ikke hva jeg har gjort. Jeg er et utpreget økonomisk menneske, så jeg vil nok aldri falle i den fellen. Jeg er fristet til å svare at "Ja, jeg ville meldt meg på luksusfellen", men det sier jeg jo fordi jeg er så innmari påpasselig på å ikke havne i økonomisk krise. Svaret mitt er jo farget noe så til de grader. Kanskje jeg hadde meldt meg på, kanskje ikke. Det spørs litt på grunnen til krisa også.
Sol79 Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Neppe, men det blir et veldig usannsynlig scenario for meg. Kjenner at jeg blir provosert av han som var med i kveld. Hvorfor skal han ta fra noen andre sjansen som virkelig vil rydde opp i det økonomiske rotet sitt? Han var jo så likegyldig og avslappet til alt at det ble kvalmende.
belle_ Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Nei, samme hvor ille det stod til med økonomien hadde jeg ikke meldt meg på luksusfellen. Hadde ikke taklet å utlevert meg på den måten, å latt hele Norge få vite hvor dårlig kontroll jeg hadde. Kan jo skaffe problemer med jobb o.l i fremtiden. Heldigvis har jeg god kontroll på økonomien min.
Gjest Gagaen Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Luksusfellen er jo som alle andre reality-serier ; smurt tjukt på Det er lagt til litt ekstra for at det skal trekke seere og alt er nok ikke helt reelt . Og nei ; jeg ville ikke meldt meg på et slik konsept . Men brukt økonomisk rådgiver kunne jeg nok gjort , om jeg var langt nede .
Anglofil Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Nei, jeg hadde vært så flau at jeg ikke hadde turt det. Mvh Yvonne
Meridian Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Jeg hadde gjort det om det stod om livet mitt, eller om jeg hadde hatt barn som ville lide om jeg ikke deltok ... ja, så lite lyst hadde jeg hatt lyst til å utlevere meg selv på den fronten.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Hvis jeg hadde fått 100 000 for å være med så hadde jeg gjort det, hvis jeg hadde fått et eller annet gode. Men jeg har ikke trøbbel med økonomien, mitt verste mareritt er å få betalingsanmerkninger og at regninger går til inkasso. Det er ikke SÅ flaut å være med på det programmet, er flaut hvis de virker helt blottet for økonomisk sans og uten vilje til å gripe fatt i det. "Dumme øyne". :gjeiper:
Grønt blad Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Jeg tror kanskje jeg kunne meldt meg på hvor økonomien var fullstendig skakkjørt og jeg sto i fare for å miste alt og bli slått personlig konkurs, + at barn var med i bildet. Jeg hadde sett på det som superflaut og fælt, men tror likevel at den skammen er bedre enn det andre alternativet. Overfor potensielle arbeidsgivere kan man ikke skjule det, men hadde nok sagt at jeg hadde lært mye av det, samt trukket fram at jeg tross alt tok tak i problemene og endret meg. Når det er sagt kan jeg ikke se for meg at det skulle bli aktuelt. Har ganske god kontroll på økonomien, handler ikke på avbetaling, bruker kredittkort fornuftig, og er nøye med å betale regninger i tide, så jeg kommer nok ikke i en situasjon der deltagelse i Luksusfellen er nødvendig, heldigvis. Jeg synes de som er med i Luksusfellen er ganske tøffe. De føler nok at det er flaut og skamfullt å delta, men at deltagelse der er den eneste utveien i en fortvilet situasjon. De aller aller fleste deltagerne får oversikt over økonomien, og de lærer masse, men de opplever nok blikk og snakk i nærmiljøet og hos bekjente/personer de møter.
Pene sko... Skrevet 29. mars 2012 #11 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Nei. Om jeg noen gang havner i en slik krise vil jeg håndtere dette internt. Dessuten tilbyr kommunen økonomisk rådgivning, om jeg husker rett. I mellomtiden må vi få en avtale med banken, sannsynligvis en intensjonsavtale som utvikler seg dynamisk i takt med kreditorenes krav forfaller. Endret 29. mars 2012 av Pene sko...
Hoppetaujenta Skrevet 29. mars 2012 #12 Skrevet 29. mars 2012 Nei, jeg selger ikke privatlivet mitt for noe som helst. 1
Djungelvrål Skrevet 29. mars 2012 #13 Skrevet 29. mars 2012 Nei med under 10 000 i kredittkortgjeld og langt under en mill i gjeld er jeg nok ikke en tragisk nok kandidat.
Pene sko... Skrevet 29. mars 2012 #14 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Nei med under 10 000 i kredittkortgjeld og langt under en mill i gjeld er jeg nok ikke en tragisk nok kandidat. Tragisk? Flere burde lese DN, e24 og Finansavisen oftere. Der er det nesten hver dag kandidater med flere titalls millioner eller hundrevis av millioner i gjeld, men disse ser man aldri på Luksusfellen. De som er på Luksusfellen er bare småfisk. Endret 29. mars 2012 av Pene sko...
Gjest UngKalven Skrevet 29. mars 2012 #15 Skrevet 29. mars 2012 De får jo en gave på slutten av programmet da. Sett folk fått sykkel eller matvarer for 20k. Selv ville jeg sannsynligvis ikke meldt meg på til tross for det. Jobber i butikk og har faktisk hatt en fra luksusfellen som kunde et par ganger. Første gangen han var innom syntes jeg han virka litt kjent. Så etter han var gått brukte jeg 5 minutter på å finne ut at det var på Luksusfellen jeg hadde sett han. De andre gangene har jeg naturligvis ikke vært så kjip og ha nevnt det for han. Ser det for meg om jeg skulle forsøke og smalltakle med han: "Hvordan går økonomien nå da?" Haha. Not fun! Må være kjipt og til stadighet bli assosiert med folk som ikke klarer og kontrollere egen økonomi.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #16 Skrevet 30. mars 2012 Kunne du meldt deg på luksusfellen for å få hjelp, dersom du hadde store økonomiske problemer? Jeg har virkelig ikke forståelse for de som vil utlevere seg slik på TV. Jeg tenker at økonomiske problemer er en privat-sak. Det kan jo også være negativt med tanke på jobb i fremtiden etc.. Hva tenker dere? Om det sto så ille til med meg som det gjør med mange i den serien............tror neppe det. Det er vel siste muligheten de har. For det første fatter jeg ikke hvordan folk klarer å l¨ne så mye kjappe penger.reiser på ferie 6 g i året osv. Alt er kjørt for de Skulle jeg havnet i en slik situasjon,så hadde jeg vel rømt på fjellet i lang tid etter på,om jeg hadde meldt meg på. Det er eett og slett pinlig å se hvor skjødesløs folk er. Voksne folk med barn osv. lever herens glade dager med ferdigmat,spise ute,kjøpe 30 par sko.Uff
org Skrevet 30. mars 2012 #17 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har stålkontroll på økonomien. Og vet at nav har oppegående gjeldsrådgivere.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #18 Skrevet 31. mars 2012 Jobber i butikk og har faktisk hatt en fra luksusfellen som kunde et par ganger. Første gangen han var innom syntes jeg han virka litt kjent. Så etter han var gått brukte jeg 5 minutter på å finne ut at det var på Luksusfellen jeg hadde sett han. De andre gangene har jeg naturligvis ikke vært så kjip og ha nevnt det for han. Ser det for meg om jeg skulle forsøke og smalltakle med han: "Hvordan går økonomien nå da?" Haha. Not fun! Må være kjipt og til stadighet bli assosiert med folk som ikke klarer og kontrollere egen økonomi. Haha, jeg møtte en på byn som hadde vært med på Luksusfellen, så jeg spurte han om akkurat det spørsmålet : "Hvordan står det til med økonomien da?" (Skal sies at jeg hadde fått litt å drikke) Tenker nå i edru tilstand at det sikkert ikke var så gøy å få et sånn spørsmål fra en jente han prøvde seg på. Men skitt au, han har valgt det selv, ved å være med! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå