Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2004 #1 Skrevet 17. januar 2004 Tatovering har passert motetoppen, og vil snart blir oppfattet som svært harry. I likhet med utviklingen i andre motetrender, hvor noen etterhvert får harry-stempelet fordi de velger å forbli i den moten litt for lenge. Klesmoter som ikke lenger er in, kan man alltid gi bort til Frelsesarmèen eller henge innerst i skapet, men det kan du ikke med en tatovering. Folk kommer om få år til å dekke/skjule sine tatoveringer.
Leo Skrevet 17. januar 2004 #2 Skrevet 17. januar 2004 Tidlig i 20-årene, altså for ca. 10 år siden, vurderte jeg seriøst å skaffe meg en tatovering. Hadde den tegnet og klar, men fikk aldri bestemt meg for hvor jeg skulle ha den. Nå er jeg veldig glad for det! Det er svært få steder på kroppen man kan ha en tatovering uten å risikere at den blir synlig i en upassende situasjon. Ser nokså merkelig ut med en tatovering på ankelen/leggen som lyser gjennom strømpene når man sitter i forretningsmøte i drakt og høyhelte sko. Ser også rart ut med en tatovering på skulderen når man må stille i gallakjole. Selvfølgelig kan man ha en tatovering som bare er synlig når man har undertøy/bikini på seg, men jeg synes faktisk det er blodharry når jeg ser godt voksne damer på stranden med en tatovering(er). Svigermor har f.eks. en på skulderen og det er IKKE pent! Veldig mange unge gutter/menn har fått laget relativt store tatoveringer på overarmene. Så lenge de er unge, veltrente og "faste i fisken" ser det tøft ut, men når tyngdekraften og alderen har gjort sitt ser det bare dumt ut. Selv om jeg ikke liker det, kan det jo være at andre synes det er fint!
Gjest sexysadie Skrevet 17. januar 2004 #3 Skrevet 17. januar 2004 Jeg kommer aldrig til å angre meg på tatoveringene jeg har anskaffet meg igjennom livet. De er der og minner meg på at jeg faktisk levde litt mens jeg var ung.
Leo Skrevet 17. januar 2004 #4 Skrevet 17. januar 2004 Jeg har levd masse jeg, men jeg klarer meg helt fint uten "tattiser" som minner meg om det . Ikke alle jeg møter har behov for å bli informert heller :blunke:.
Gjest Madley Skrevet 17. januar 2004 #5 Skrevet 17. januar 2004 Jeg har en tatovering. I utgangspunktet så angrer jeg ikke på den. Men den er ikke så pen. Dvs han som gjorde det var ikke flink nok og det ser ikke ut som det det skal være liksom. Så jeg kommer til å tatovere over den. For jeg synes det er litt stilig jeg :D
Gjest Madam Felle Skrevet 17. januar 2004 #6 Skrevet 17. januar 2004 Jeg er glad jeg ikke er opptatt av hva som er på moten eller ikke. Det viktigste må jo være hva folk selv synes, og ikke hva moteekspertene synes.
Gjest sexysadie Skrevet 17. januar 2004 #7 Skrevet 17. januar 2004 Jeg er glad jeg ikke er opptatt av hva som er på moten eller ikke. Det viktigste må jo være hva folk selv synes' date=' og ikke hva moteekspertene synes.[/quote'] Nemlig. Hvis man selv er glade for tatoveringene sine så bryr de seg vel ikke noe om motepolitiet?
Gjest sunshine-t Skrevet 17. januar 2004 #8 Skrevet 17. januar 2004 Jeg kommer aldrig til å angre meg på tatoveringene jeg har anskaffet meg igjennom livet. De er der og minner meg på at jeg faktisk levde litt mens jeg var ung. helt enig! jeg er glad i alle mine og har egentlig ingen problemer med de der de sitter. jeg vil dekke de, kan jeg det. enkelt og greit. de er ikke noen fæle avskyelige som støter folk, men heller ikke sukkersøte 14tiss tattiser. jeg` liker , hva andre syntes bryr jeg meg ikke om
Leo Skrevet 17. januar 2004 #9 Skrevet 17. januar 2004 Dette er jo ikke akkurat noe jeg går rundt og tenker på/reagerer på til daglig, men hvis jeg (eller noen andre som er myyye mer konservative enn meg) f.eks. skal møte noen i forbindelse med et jobbintervju eller andre typer forhandlinger og vedkommende har den nevnte tatoveringen på leggen/ankelen eller andre steder hvor det er synlig selv i en slik formell sammenheng ville jeg ha tenkt noe i retning av at vedkommende kanskje ikke helt var i stand til å vurdere konsekvensen av sine handliger. Dette er selvfølgelig satt veldig på spissen, men jeg ser jo mange unge mennesker som har omfattende tatoveringer på steder hvor det vil være vanskelig å skjule dem. NB! Jeg snakker ikke om små uskyldige tatoveringer som er lette å skjule når situasjonen "krever" det. At jeg ikke synes det er særlig pent på "gamle damer" burde ikke bety noe hvis man virkelig føler at dette er noe man har lyst til og fint kan leve med.
Gjest sexysadie Skrevet 17. januar 2004 #10 Skrevet 17. januar 2004 Bør du ikke heller tenke: Dette mennesket som er så foretningsmessig og konform i sin adferd har en villere side privat?? Husk; vi er sjeldent den personen vi er på jobb. Da tar vi på oss jobbrollen vår som er annerledes vår rolle som venn, kjæreste, datter og kunde.
Gjest Fighter Skrevet 17. januar 2004 #11 Skrevet 17. januar 2004 Jeg er glad jeg ikke er opptatt av hva som er på moten eller ikke. Det viktigste må jo være hva folk selv synes' date=' og ikke hva moteekspertene synes.[/quote'] Om folk tatoverer seg eller ikke er ikke min buisness. Og jeg synes ikke andre skal definere hva jeg skal like, hvordan jeg skal kle meg og hvordan jeg skal se ut.
Leo Skrevet 17. januar 2004 #12 Skrevet 17. januar 2004 Bør du ikke heller tenke: Dette mennesket som er så foretningsmessig og konform i sin adferd har en villere side privat?? Husk; vi er sjeldent den personen vi er på jobb. Da tar vi på oss jobbrollen vår som er annerledes vår rolle som venn, kjæreste, datter og kunde. Jeg antar at de fleste har en villere side privat enn det de viser i slike sammenhenger... Hvis ikke lever de vel temmelig kjedelige liv... Jeg synes imidlertid det vitner om dårlig dømmekraft når jeg ser en slange slynge seg frem under skjorteermet og nedover håndbaken.
Gjest sexysadie Skrevet 17. januar 2004 #13 Skrevet 17. januar 2004 Jeg antar at de fleste har en villere side privat enn det de viser i slike sammenhenger... Hvis ikke lever de vel temmelig kjedelige liv... Jeg synes imidlertid det vitner om dårlig dømmekraft når jeg ser en slange slynge seg frem under skjorteermet og nedover håndbaken. Dårlig dømmekraft.... javel.
Arkana Skrevet 17. januar 2004 #14 Skrevet 17. januar 2004 Hehe, hvor mange forum skal du poste dette innlegget på?
Gjest gjesta Skrevet 17. januar 2004 #15 Skrevet 17. januar 2004 Personlig liker jeg ikke, og har aldri likt, tatoveringer. Men heldigvis - smaken er som baken!
Gjest Moonshadow Skrevet 17. januar 2004 #16 Skrevet 17. januar 2004 Jeg liker tattisene mine jeg. De har alle en personlig mening for meg. Det er måte jeg får utrykkt meg på, både tattisene og piercingene mine. Kommer nok aldrig til å angre for alle har en spessiel mening for meg :D
Gjest Starya Skrevet 17. januar 2004 #17 Skrevet 17. januar 2004 For endel år siden hadde jeg veldig lyst på en tatovering. Men, så hadde plutselig "alle" en. Da forsvant lysten... :-?
Leo Skrevet 17. januar 2004 #18 Skrevet 17. januar 2004 Dårlig dømmekraft, ja... Det er jo lov å tenke seg litt om før man foretar valg av permanent karakter som av svært mange vil bli oppfattet som et "stempel" og som ikke lar seg skjule. Det blir leeeenge til det blir vanlig (Og akseptert) blant advokater og direktører å ha en slange/tiger etc. som slynger seg fra dresskraven og oppover nakken. Vet faktisk om flere jobber man vil være ekskludert fra dersom man har en synlig tatovering eller andre former for "kroppskunst". Det er ikke noe jeg har funnet på, men det er et faktum at det er slik.
Arkana Skrevet 17. januar 2004 #19 Skrevet 17. januar 2004 Personlig liker jeg ikke, og har aldri likt, tatoveringer. Men heldigvis - smaken er som baken! Enig. Og jeg lurer nå litt på hvordan disse tatoveringene vil se ut når man har blitt 70-80 med rynker og hengehud......
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2004 #20 Skrevet 17. januar 2004 Jeg tror jeg aldri kommer til å angre på at jeg tatoverte meg. Da det var må "mote", var det mange som tatoverte seg, så jeg regner med at alle disse har de resten av livet, så jeg føler meg ikke ensom harry i allefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå