Gå til innhold

Styrketrening, kommer man god vei med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå for tiden har jeg kun mulighet til å trene før jobb kl 06.30 ( da senteret åpner) og kan kun være der i 40 min til jeg må komme meg i dusjen.

På denne tiden er det viktig for meg å ha mest mulig utbytte av tiden, dette er kun for en måneds periode.

Jeg har hatt noen mnd pause i treningen og vil komme tilbake til formen jeg hadde tidligere.

Jeg lurer på om det er ok med 15 min med hard ellipse til oppvarming for så å bruke resten av tiden kun på styrke? Hvor jeg trener bein en dag, overkropp dagen etter og bytter om.

Føler jeg får så mye mer ut av å trene styrke, eller burde jeg virkelig trene cardio også? Jeg vil så klart ned i vekt og bli stram og fin!

For meg som ikke er så alt for glad i cardio (og spess ikke om morran) funker det å konsentrere meg om styrke også for å gå ned i vekt?

(Jeg går også 1,5 time tur med hund hver dag og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Hvis du går 1,5 time tur med hund hver dag, så er det ikke kjempenødvendig å trene så mye cardio i tillegg for å gå ned i vekt, og du kan godt trene styrke hvis du vil. 15 minutter holder fint som oppvarming, så lenge du føler kroppen blir ordentlig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Vekta går ned uansett om du spiser mindre enn du forbrenner.

Styrke vil forme kroppen din å gjøre den strammere og musklene vil hjepe på å brenne fett.

Kardio(spesielt jogging) er det som brenner fett mest effektivt der og da, samt at det vil bygge opp kondis, noe som igjen er bra for hjerte og lunger.

Kommer an på hva du vil ha ut av treningen.

Jeg jogger og har en veldig stram og definert kropp, men ikke så stor muskelmasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går ned uansett om du spiser mindre enn du forbrenner.

Styrke vil forme kroppen din å gjøre den strammere og musklene vil hjepe på å brenne fett.

Kardio(spesielt jogging) er det som brenner fett mest effektivt der og da, samt at det vil bygge opp kondis, noe som igjen er bra for hjerte og lunger.

Kommer an på hva du vil ha ut av treningen.

Jeg jogger og har en veldig stram og definert kropp, men ikke så stor muskelmasse.

Annen AB som lurer, jeg har sett bilder av deg i kroppstråden, trener du mye styrke eller går det mest i løping?

Ikke meningen å være creepy, jeg bare synes du har en flott kropp, og lurer på om den kommer av jogging og godt kosthold, eller om du trener en del styrke også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Annen AB som lurer, jeg har sett bilder av deg i kroppstråden, trener du mye styrke eller går det mest i løping?

Ikke meningen å være creepy, jeg bare synes du har en flott kropp, og lurer på om den kommer av jogging og godt kosthold, eller om du trener en del styrke også :)

Hehe :fnise: Det går bra, ikke creepy. Jeg har kun jogget. Har bra muskelmasse, men de er jo ikke store. Det er fordi jeg passer på å spise rett slik at muskelmassen ikke brennes, samt at jogging har brent bort det meste av fettet mitt slik at muskel definisjonen min blir tydeligere.

Har de siste 3 ukene startet med yoga og pilates, men det er jo ikke noe tung styrke. Går mest på fleksibilitet og kjerne muskulaturen.

I tillegg er kostholdet alfa omega. Jeg spiser mye proteiner, trege karbs, oljer, frukt og valnøtter. Drikker så og si kun vann.

:)

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :fnise: Det går bra, ikke creepy. Jeg har kun jogget. Har bra muskelmasse, men de er jo ikke store. Det er fordi jeg passer på å spise rett slik at muskelmassen ikke brennes, samt at jogging har brent bort det meste av fettet mitt slik at muskel definisjonen min blir tydeligere.

Har de siste 3 ukene startet med yoga og pilates, men det er jo ikke noe tung styrke. Går mest på fleksibilitet og kjerne muskulaturen.

I tillegg er kostholdet alfa omega. Jeg spiser mye proteiner, trege karbs, oljer, frukt og valnøtter. Drikker så og si kun vann.

:)

Du er en inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...