AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Er akkurat startet på bacheloroppgaven. Vi velger form på oppgaven selv, dvs at vi kan velge å skrive utelukkende litteraturbasert. Jeg har fått et hint av ba-ansvarlig ved skolen om at det hever oppgaven dersom jeg foretar et intervju med en eller flere og knytter det til litteraturen. Første time for veiledning er i midten av april, og jeg syntes det er veldig lenge til! Har lyst å komme godt i gang før den tid, men er usikker på i hvilken ende jeg skal starte på et såpass stort prosjekt. Jeg har tema klart, men ikke problemstilling. Jeg har noe litteratur, men langt i fra nok. Om det blir aktuelt med intervju har jeg en relevant fagperson med mye kunnskap om temaet som vil la seg intervjue. Jeg liker å skrive oppgave, men utfordringen min nå er at alt er så løst.. - som sagt, jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe det hele ann.. Noen som har tips og erfaringer de vil dele? Jeg tror at litt av grunnen til at jeg vegrer meg for å starte er at jeg er litt kontrollfreak! Jeg vil helst vite at jeg har full kontroll før jeg låser meg til en problemstilling, samtidig ser jeg jo at det er umulig.
solkrem Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Først og fremst vil jeg anbefale deg å skrive hva du studerer og hva du skal skrive om. Da vil du nok få mer relevant hjelp og folk klarer lettere å sette seg inn i din situasjon.
Gjest "gjest" Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Hva skal du skriv om? Og husker på at SSB ikke ble laget for ingenting.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Studerer vernepleie og skal skrive om kommunikasjon med demente 1
Gjest "gjest" Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Studerer vernepleie og skal skrive om kommunikasjon med demente Få med deg regelen om at du skal alltid kunne begrunne faglig hvorfor du velger de løsningene som du gjør.
pinar Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Studerer vernepleie og skal skrive om kommunikasjon med demente Har ingen gode råd, men tema høres spenennde ut! Lykke til! (Ide myldring er sikkert fint å starte med, samt se hva du kan finne stoff om slik at du har nok å ta av eller ikke stagnerer midt i prosessen).
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 hørtes spennende ut! Jobber selv på demens avdeling og studerer vernepleie har du funnet noe litteratur? hva heter bøkene i så fall? vil gjerne lære mer om det 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå