Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig virker det som om den er overalt. Nydelig, men så trist :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes den er dritkjedelig og oppskrytt. Ikke for å være slem altså ;-)

• Liker 2
Skrevet

Hva handler den om da? Får nesten aldri med meg sammenhengen i tekster til sanger jeg:p

Skrevet

Jeg liker den.

:heks:

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg liker den ikke. Depressive greier.. Men Emmylou med First Aid Kit - det er låta si, det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hørte den på radioen i dag, men måtte bare slå av fordi jeg synes den er så deprimerende. Så nei, liker den ikke.

Skrevet

Jeg har nettopp hørt den for første gang og den treffer noe inni meg. Liker den veldig godt ... og synes den er veldig trist.

Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Den går meg på nervene. Her kommer noen grunner:

For det første, det irriterer meg at folk prøver å lage 3,5 minutters lange "EPISKE" sanger som skal forsøke å være dype. Det er ikke noe vits å prøve å være så dyp innen pop-sjangeren.

For det andre, så har hun en irriterende stønning/syngemåte ala MGP-Lena (ja, hun tyske). SOME!... DIE!... YOUNG!... (legg merke til overgangen før refreng to, f.eks.)

For det tredje, så har stemmen hennes en skjærende tone enkelte steder, som minner om Samsaya (en annen artist jeg ikke takler)

For det fjerde, melodien på refrenget er dårlig.

For det femte, jeg blir sjøsyk av vekslinga mellom dur og moll på refrenget. Litt sånn typisk svensk MGP/ABBA-ish.

For det sjette, refrenget gir meg en følelse av copy-paste. Alle refrengene høres ut som ett take, som bare er limt inn på de aktuelle stedene.

For det sjuende, det irriterer meg at folk synes sangen er GENIAL, og at den er "noe nytt". Man kan godt synes at den er fengende, men den er virkelig ikke genial eller banebrytende på noe som helst vis.

Endret av Herr Drue
  • Liker 3
Skrevet

Den går meg på nervene. Her kommer noen grunner:

For det første, det irriterer meg at folk prøver å lage 3,5 minutters lange "EPISKE" sanger som skal forsøke å være dype. Det er ikke noe vits å prøve å være så dyp innen pop-sjangeren.

For det andre, så har hun en irriterende stønning/syngemåte ala MGP-Lena (ja, hun tyske). SOME!... DIE!... YOUNG!... (legg merke til overgangen før refreng to, f.eks.)

For det tredje, så har stemmen hennes en skjærende tone enkelte steder, som minner om Samsaya (en annen artist jeg ikke takler)

For det fjerde, melodien på refrenget er dårlig.

For det femte, jeg blir sjøsyk av vekslinga mellom dur og moll på refrenget. Litt sånn typisk svensk MGP/ABBA-ish.

For det sjette, refrenget gir meg en følelse av copy-paste. Alle refrengene høres ut som ett take, som bare er limt inn på de aktuelle stedene.

For det sjuende, det irriterer meg at folk synes sangen er GENIAL, og at den er "noe nytt". Man kan godt synes at den er fengende, men den er virkelig ikke genial eller banebrytende på noe som helst vis.

Du er virkelig irritert over den du :fnise: Jeg synes den er fin, men forstår ikke hva det er med den som gjør den så utrolig populær?

Gjest Bobler
Skrevet

Du er virkelig irritert over den du :fnise: Jeg synes den er fin, men forstår ikke hva det er med den som gjør den så utrolig populær?

Mye rart blir populært.

Det er mange folk her i verden, og veldig mye forskjellig musikksmak. En sang jeg syntes er dårlig, syntes sikkert noen hundre millioner er bra :ler:

Jeg skjønner for eksempel ikke hvorfor i allverden denne sangen har over 250 MILLIONER visninger..

• Liker 1
Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Mye rart blir populært.

Det er mange folk her i verden, og veldig mye forskjellig musikksmak. En sang jeg syntes er dårlig, syntes sikkert noen hundre millioner er bra :ler:

Jeg skjønner for eksempel ikke hvorfor i allverden denne sangen har over 250 MILLIONER visninger..

Haha, ja hvorfor er den sangen så populær? Det som forundrer meg er hvordan en "visesang" som denne plutselig havner på lik linje med Flo Rida og annen fjortispop.

Endret av Herr Drue
AnonymBruker
Skrevet

Hva handler den om da? Får nesten aldri med meg sammenhengen i tekster til sanger jeg:p

Hjelpe meg, hør nå etter da?

Skrevet

Hjelpe meg, hør nå etter da?

Noen dør ung?

Skrevet

Laleh er en fantastisk artist, men jeg er ikke så glad i akkurat den låta. Skjønner ikke at den har blitt så populær når hun har så mye annet som er aå mye bedre.

Se på Så mycke bättre (den svenske versjonen av Hver gang vi møtes) sesong 2 hvor hun tolker låtene til bl.a Wiehe og Jason (Timbuktu), og man får et helt annet syn på Laleh som artist.

AnonymBruker
Skrevet

Noen dør ung?

Om det er alt du får ut i fra å høre låten, trenger du et engelskkurs. Ærlig talt.

Gjest UngKalven
Skrevet

Brukte noen ganger å høre gjennom den før den falt i smak, men liker nå. Er egentlig sånn med veldig mange sanger.

Skrevet

Om det er alt du får ut i fra å høre låten, trenger du et engelskkurs. Ærlig talt.

Jeg hører fint hva hun sier, problemet er at jeg ikke fatter sammenhengen av sangtekster. Kan alt ordrett osv. men jeg klarer aldri å se en sammenheng uansett sang..

Så vil noen opplyse meg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...