AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal ut å reise, men jeg aner ikke hvor - Ikke tyspisk turiststed, eventuelt gode muligheter for å slippe unna - Backpacking er foretrukket, men det er maks 3 uker, så det er jo litt begrenset - Fin natur, jeg elsker å gå! - Varme - Ny kultur - Opplevelse for livet Det er jeg ute etter. Først ville jeg til Nepal og Tibet, men jeg har igrunn slått fra meg det, tenkte å begynne med noe som var litt nærmere hjemme og litt billigere flybillett. Noen reiseglade som har noen gode tips?
Supraspinatus Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal ut å reise, men jeg aner ikke hvor - Ikke tyspisk turiststed, eventuelt gode muligheter for å slippe unna - Backpacking er foretrukket, men det er maks 3 uker, så det er jo litt begrenset - Fin natur, jeg elsker å gå! - Varme - Ny kultur - Opplevelse for livet Det er jeg ute etter. Først ville jeg til Nepal og Tibet, men jeg har igrunn slått fra meg det, tenkte å begynne med noe som var litt nærmere hjemme og litt billigere flybillett. Noen reiseglade som har noen gode tips? Om du skal reise på sommeren er jo interrail i f.eks. Øst-Europa ganske kjekt. Men akkurat nå er det ikke sykt varmt der.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Jeg kommer til å reise i begynnelsen av sommeren. Bare å kjøre på med alt av tips, for jeg føler at jeg har googlet meg grønn siste døgnet. :gjeiper: - TS
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Henger meg på denne, googlet sikkert like mye her, og ikke helt i mål. Tips om reisemål, steder osv ønskes, i juli. Gjerne med sommertemperaturer. Hvor bør man prioritere å dra? Budsjett opp til 15 000.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 TS her! Ser ut som det blir interrail i Europa på meg. Foreløbig er Portugal og Spania bestemt, pluss at kompisen min har lyst til å se Eifeltårnet, og jeg har lyst en snartur innom Amsterdam :gjeiper: Skal begynne å sette opp en mulig reiserute så fort som mulig, har utvidet reisen til to måneder
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Jeg skal ut å reise, men jeg aner ikke hvor Noen reiseglade som har noen gode tips? Jo - du kan reise til banken min, og sette pengene inn på kontoen min. Det er ett ypperlig reisemål! :gjeiper:
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 TS her! Ser ut som det blir interrail i Europa på meg. Foreløbig er Portugal og Spania bestemt, pluss at kompisen min har lyst til å se Eifeltårnet, og jeg har lyst en snartur innom Amsterdam :gjeiper: Skal begynne å sette opp en mulig reiserute så fort som mulig, har utvidet reisen til to måneder Vest-Europa er litt dyrere, men dersom du bor på hostel så blir ikke overnatting en særlig stort kostnad. Siden du skal til Portugal og Spania så må du stikke innom Lisboa. Det er en kjempeflott by! I Spania har jeg hørt mye fint om kysten fra Gibralter og vestover. Her er det lite charterturisme ift middelhavskysten. Cadiz er et sted du bør få med deg et par dager. 10 000 delt på 2 måneder? lykke til! Les tittelen en gang til.
Vibi Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Vest-Europa er litt dyrere, men dersom du bor på hostel så blir ikke overnatting en særlig stort kostnad. Siden du skal til Portugal og Spania så må du stikke innom Lisboa. Det er en kjempeflott by! I Spania har jeg hørt mye fint om kysten fra Gibralter og vestover. Her er det lite charterturisme ift middelhavskysten. Cadiz er et sted du bør få med deg et par dager. Les tittelen en gang til. Hvorfor det, det stemmer jo det som blir sagt. Hun sier at reisen er utvidet til to måneder, og ikke noe om at budsjettet er økt. Er enig i at 10 000 på to måneder hørtes lite ut, kanskje det holder med en måned?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Skrev feil, mente en måned :gjeiper: Takk for tips Supraspinatus, de er notert! - TS
Supraspinatus Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Hvorfor det, det stemmer jo det som blir sagt. Hun sier at reisen er utvidet til to måneder, og ikke noe om at budsjettet er økt. Er enig i at 10 000 på to måneder hørtes lite ut, kanskje det holder med en måned? Så ikke det. 10 000kr på en måned er litt knapt.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Så ikke det. 10 000kr på en måned er litt knapt. Ja det blir nok litt knapt, men vi er to som reiser sammen og vi har ingen planer om å reise i luksus
marsy Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 ta med telt! Campingplassene nedover Europa har bra standard, og dere betaler minimalt for å campe. Det koster vel litt for interrail pass... husk at prisen øker desto flere soner dere skal innom. Hva med å fly til Hellas, og øyhoppe i stedet?
helsesjokolade Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 Thailand er endel billige billeter nå eller rett etter påske kansje. Når du først er der kan man leve billig hvis du har litt disiplin,nydelig plass 10,ooo er jo ikke alverden å dra på tur for uanset. I thai får du mye for pengene etter flyturen er betalt.
naudsynt Skrevet 1. april 2012 #15 Skrevet 1. april 2012 Eg har eit forslag som ikkje er for dyrt, men har mykje å tilby! Calpe har flott og frodig natur med gode turmoglegheiter. Byen er ikkje for stor, men akkurat passe for å tilby ulike aktiviteter for eit heilt opphald. Anbefaler Hotel Gran Sol Calpe, der dei har eit hyggeleg norsk personale med billeg overnatting Om du er kjapp får du deltatt i konkurransen deira på facebook (avsluttes klokka 23.59), hehe!
naudsynt Skrevet 1. april 2012 #16 Skrevet 1. april 2012 Herregud, gløymte jo å skrive kva konkurransen innebere. Grunnen til at eg nemnte den er at dei tilbyr 1 veke gratis overnatting, og av den grunn kan du jo spare litt på budsjettet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå