Gjest betzyyy Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Har heklet en bikinitopp nå, ganske fornøyd med resultatet selv om det først og fremst var ment som en "prøve". Spørsmålet er hva jeg kan bruke som snor rundt kroppen og rundt halsen? det er en trekantbikini. Å bruke vanlig bomullstråd blir så veldig lite elastisk og ubehagelig å ha på seg. Ville gjerne hatt noe tilnærmet slike "tråder" som vanligvis blir brukt på bikinier, i et elastisk stoff? Noen ideer? Legger ved et bilde så dere kan se hva jeg mener Endret 28. mars 2012 av betzyyy
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Hva med å hekle en snor i samme garn som toppen?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Wow! Du har ikke en oppskrift eller noe på den? :gjeiper:
Sophia. Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Så fin den ble! Godt forslag å hekle snorer i samme garn som toppen.
Gjest betzyyy Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Kan jo prøve å hekle ja, kanskje det blir elastisk nok da. Oppskriften jeg har "fulgt" finner du her: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=60&d_id=24&lang=no Ikke brukt samme garn, heklepinne eller fulgt den 100%, siden jeg aldri før har brukt en oppskrift.. men resultatet bli jo bra Og overraskende lett og fort gjort!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Hvis du hekler stroppene i samme garn, men samtidig tar med en elastisk tråd i heklingen kanskje. Eller så kan jo sikkert en smal strimmel av lycra klippet på tvers av stoffet fungere som stropp. Du kan enten sy og vrenge den for å få en lang pølse. Eller bare la den rulle seg naturlig sammen og la den være åpen
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 din bikini var forresten mye finere enn den du lenket til AB over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå