Gå til innhold

Et balansert kosthold


Miss MImm

Anbefalte innlegg

Hei :)

Ikke finner jeg ut hvor mange kalorier jeg skal spise, det varierer fra nettside til nettside, alt fra 1700 - 2200, selv om jeg har de samme parametrene inn i fht. vekt, høyde og daglig aktivitetsmengde.

Og, jeg opplever at gratissider ikke tar hensyn til hvor kaloriene kommer fra, så lenge jeg er under den magiske grensen. Hvordan vet dere som kan kosthold bedre enn meg at dere får nok karbohydrater, proteiner, a, b, c, d vitamin, kalsium, omega3, (lite) nok salt og så videre?

Om jeg skal kunne yte på trening for å bli sterkere må jeg jo spise riktig, og jeg kan det grunnleggende "fem om dagen" og sånt, men hvordan skal jeg vite at jeg får i meg riktig mengde av vitaminer og mineraler, og har passe kaloriinntak i forhold til forbruk? Jeg har en oversikt over hvor mange mg a-vitamin og så videre en kvinne på alderen min trenger, men finnes det noe nettsted som beregner dette for deg eller må jeg følge med selv hvis jeg vil ha en oversikt?

Har noen glupe hoder råd å komme med / nettsteder å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Ikke finner jeg ut hvor mange kalorier jeg skal spise, det varierer fra nettside til nettside, alt fra 1700 - 2200, selv om jeg har de samme parametrene inn i fht. vekt, høyde og daglig aktivitetsmengde.

Og, jeg opplever at gratissider ikke tar hensyn til hvor kaloriene kommer fra, så lenge jeg er under den magiske grensen. Hvordan vet dere som kan kosthold bedre enn meg at dere får nok karbohydrater, proteiner, a, b, c, d vitamin, kalsium, omega3, (lite) nok salt og så videre?

Om jeg skal kunne yte på trening for å bli sterkere må jeg jo spise riktig, og jeg kan det grunnleggende "fem om dagen" og sånt, men hvordan skal jeg vite at jeg får i meg riktig mengde av vitaminer og mineraler, og har passe kaloriinntak i forhold til forbruk? Jeg har en oversikt over hvor mange mg a-vitamin og så videre en kvinne på alderen min trenger, men finnes det noe nettsted som beregner dette for deg eller må jeg følge med selv hvis jeg vil ha en oversikt?

Har noen glupe hoder råd å komme med / nettsteder å anbefale?

Se videoen på denne siden: http://journal.crossfit.com/2012/03/nutrition.tpl.

Den sier mye om den grunnleggende oppbyggingen av måltid for idrett/trening. Pass på å se den med riktige øyne. Med det mener jeg at dersom du vil så ser du dette som en form for lavkarbo-video, men hvis du samtidig som du ser lytter til hva de sier så forstår du at det er ikke om å gjøre å spise minst mulig karbohydrater. Heller hvilke kilder til karbohydrater du velger.

Kom gjerne med tilbakemeldinger eller kommentarer etter du har sett videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...