Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest milla
Skrevet

Hei!

Hvis dere f.eks fikk 30 000 i lønn hver månede før skatt uten at dere trengte å jobbe, ville dere da alikevel gått på jobb? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, men ville kanskje ikke jobbet like mye.

• Liker 4
Skrevet

Ikke faen, går ikke på jobb fordi det er så himla "gøy" å jobbe. Går på jobb fordi det er det man må for å ha penger.

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Ja, uten tvil. Jeg elsker jobben min og gleder meg til å dra på jobb hver dag. :)

Skrevet

Jeg har hatt jobber jeg virkelig likte og jobber jeg hatet. Men jeg har også vært arbeidsledig og kjedet meg fullstendig ihjel. Så om jeg hadde nok penger til å leve selv uten jobb, så ville jeg allikevel studert eller jobbet (mulig jeg ville foretrukket å jobbe som frivillig innen noe som virkelig interesserte meg).

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok ikke jobbet 100 %, men i alle fall 50 % fordi jeg elsker jobben min og får mye igjen for å være der.

Skrevet

Jeg ville jobbet ja (men kanskje ikke 100%, nei), er glad i jobben min :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sluttet på dagen. Hater jobben min og nesten alle de jeg deler kontor med. :(

Gjest Tirkes
Skrevet

Om jeg fikk 30 000 før skatt uavhengig om jeg jobbet eller ikke, så ville jeg fortsatt og jobbet og kost meg med ekstra inntekt.

Dersom jeg fikk de pengene uten å jobbs VS. jobbe for nåværende lønn, så hadde jeg glatt jobbet 100% - inntil jeg evt fikk barn og fikk en grunn til å være borte fra jobben. Da må jeg evt spørres på nytt, for jeg kan ikke svare for Mamma-Tirkes, for hun finnes ikke ennå.

Jeg tjener mer enn i eksempelet ditt, så jeg ville tapt litt økonomisk på det + misset ut moroa på jobben.

Hadde emnet spurt om en sum høyere enn hva jeg tjener brutto - så hadde jeg nok tatt disse pengene og sluttet og jobbe. Med da hadde jeg blitt ganske eksentrisk etterhvert - for jeg får litt dilla uten "noe å gå til". :)

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg ville jobbet. For det meste liker jeg jobben min og etter 4 måneder som arbeidsledig for mange år siden så vet jeg at lediggang ikke er noe for meg. Det er fint første uka, så blir det dørgende kjedelig etterhvert.

Klart, jeg er også lei av jobben min i blant, og i perioder er den også kjip (som alle jobber blir innimellom når man har vært i dem tilstrekkelig lenge), men de morsomme periodene og hyggelige kolleger er i fullt monn motvekt til de labre periodene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde helt klart jobbet. Jeg trives med å være i full (og mer enn det) jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var arbeidsledig fra september til januar, og det var den kjedeligste perioden i livet mitt. Mens alle jeg kjente dro ut på enten skole eller jobb, så satt jeg hjemme og gjorde det samme hver eneste dag. Selvfølgelig var jeg sosial og slik på kveldstid, men når alle andre er opptatt på dagtid blir det ekstremt kjedelig.

Trives ikke superbra i min nåværende jobb, men jeg setter stor pris på å kunne jobbe og gjøre en innsats. Så jeg hadde nok gått på jobb uansett om jeg trenger det økonomisk eller ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fortsatt å jobbe, men halv stilling. Jeg er glad i jobben min og har tross alt tatt en lang utdannelse for å få den.

Gjest Annaires
Skrevet

Helt klart fortsatt å jobbe, i halv stilling.

Jeg har tatt en utdannelse jeg syns er ufattelig spennende. Selvfølgelig vil jeg bruke den :)

Skrevet

Tjener en del mer en 30 000, så jeg hadde i alle fall ikke sluttet jobben for den summen. Men uansett hvilken sum du tilbyr for at jeg skulle vært arbeidsløs hadde svaret vært nei - jeg liker jobben min, jeg har aldri gruet meg til jobb etter ferie eller søndag kveld og jeg elsker å bli utfordret og å jobbe tett med andre mennesker.

Jeg har vært sykemeldt i to uker en gang, uten at jeg var så dårlig at jeg lå rett ut (senebetennelse). Man kan jo bli deprimert av mindre. Hva skal man bruke dagene på? Se på TV? Jeg har aldri følt meg så liten og tom, og kjedet meg så mye.

Men dersom jeg fikk en solid pengesum i måneden uansett hadde jeg kanskje i større grad kombinert jobben med andre ting - skrevet en matblogg, jobbet på dyrebeskyttelsen, trent mot et maraton. Men det å gå hjemme for mer eller samme lønn hadde vært uaktuelt, uansett. Fritid har jeg nok av.

Skrevet

En ting jeg vet er at når du ikke har jobb, har du veldig lyst til å jobbe, og når du har jobb vil du ha fri. Keh ser ikke for meg å jobbe på butikk resten av livet, så jeg kan si at jeg jobber mest for pengene, men jeg synes jobben er helt okei.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg hadde fortsatt å jobbe, men vurdert litt mer hvilke oppdrag jeg tok på meg. Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg ikke hadde noe som helst jobbing :vetikke: og jeg elsker jobben min :nigo:

Skrevet

Jeg ville kanskje jobbet, men jeg ville jobbet med noe som jeg virkelig drømte om, f.eks å starte et eget pannekakehus, skrive dikt eller jobbe deltid som lærer. Jeg hadde nok reist mye også tenker jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...