Glajente Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal gifte meg i juni i år og vi blir ca 100 voksne. Jeg er så veldig usikker på hvor mye alkohol vi skal bestille. Vi tenker å ha rødvin, hvitvin, øl, noen standarddrinker, aquevit, cognac og baylis (skrives ikke slik). Blir veldig gla for tips på mengder. Jeg er super stressa!! Men gleder meg også :-)
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 Jeg skal gifte meg i juni i år og vi blir ca 100 voksne. Jeg er så veldig usikker på hvor mye alkohol vi skal bestille. Vi tenker å ha rødvin, hvitvin, øl, noen standarddrinker, aquevit, cognac og baylis (skrives ikke slik). Blir veldig gla for tips på mengder. Jeg er super stressa!! Men gleder meg også :-) http://festplanlegging.no/2008/07/hvor-mye-alkohol-trengs-til-festen.html
Portvinpiken Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Gå på nærmeste vinmonopol så hjelper de deg med beregningene. De er flinke på sånt! :-)
Glajente Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2012 Takk, jeg tenkte faktisk ikke på at polet kan være behjelpelig med dette. Litt for mye å tenke på, det får være unnskyldningen ;-)
lilleGrethe Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Vi brukte festplanleggeren det linkes til over, og hadde alt for mye, ihvertfall av sterkere drikke. En servering med avec til kaffen er vanligvis 25cl. De fleste tar ett glass, noen ingen, mens andre kanskje to. Damer tar oftere Baileys, mens menn som oftest tar cognac. trenger dere Aquavit? Tror ikke det er så vanlig til bryllup. To flasker Baileys og to flasker Cognac burde være mer enn nok til kaffen. Vinen vil jeg anbefale at dere sjekker mengder med polet - dersom du går til ditt lokale pol med menyen og ca budsjett per flaske vil dere også kunne få råd om hva dere bør kjøpe. Til maten hadde vi til sammen 76 flasker vin til 82 personer, og hadde mer igjen av alt (kunne levere tilbake). Omtrent 10 personer drakk ikke alkohol (gravide, barn, avholds). Hvis dere skal ha drinker i tillegg, vil en helflaske eller to av hver av det dere skal lage drinker av sannsynligvis være nok, med mindre dere har planlagt en fyllefest. Husk forresten vin som alternativ til drinker, da kan dere ha en billigere vin enn den som serveres til middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå